Deze week nog gevlogen..was erg rustig. Die 'rij' die je daar ziet bestaat trouwens uit mensen die allemaal negatief zijn getest. Volgende week gaat Malou en half NL bij elkaar op bezoek zonder een 'noodzakelijke' reden en zonder een negatieve PCR test. Vervolgens gaan ze niet in quarantine maar herhaalt zich het e.e.a. weer met oud en nieuw. Wordt trouwens nu wel onderhand tijd voor sneltesten. Om de zoveel tijd zie je weer een berichtje over één of andere sneltest maar na al die maanden zijn er bijvoorbeeld op dit moment de antigeen testen voor Nederland nog niet gevalideerd voor mensen zonder klachten.
Je kan hier en daar gewoon snelstesten halen. Vandaag de hersens laten kietelen voor de vlucht van zaterdagmorgen. Wat wel leuk was ze accepteerden er amex
Vanaf nu ook wat rustiger op Schiphol: https://nos.nl/artikel/2360976-alle...-wil-verklaring-dat-reis-noodzakelijk-is.html
Klopt helemaal (gisterochtend eindelijk gepubliceerd) https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/up_to_date/flight_update/index.htm Voucher is restitueerbaar, maar KLM zet er nergens meer bij of dat pas na 1 jaar is, of niet.
Iemand recentelijk PRC test gedaan in Dubai waarbij je een certificaat krijgt? Ik ben opzoek naar een locatie om te laten testen voordat ik aanstaande weekend terug naar NL vlieg.
Je moet er wel een beetje doorheen prikken. Deze 'ophef' was nodig om een aantal vakantievliegers over te halen om geen reizen meer aan te bieden. Verder heeft de minister aangegeven te gaan onderzoeken naar mogelijke reisverklaringen en komt daar begin volgend jaar op terug en zo zal dit wat minder aandacht in de media krijgen. Het probleem voor de overheid is vooral het draagvlak. Er is een gedeelte van de bevolking dat niet of weinig vliegt, nu geraakt worden door de maatregelen en dus een zondebok zoeken. Dat waren eerst de volle stranden, volle natuurgebieden, volle winkelstraten, mensen die geen mondkapje dragen, en nu even de vakantiegangers. Het verhaal zou eigenlijk moeten gaan waarom wij niet klaar zijn om te gaan vaccineren. Ik begrijp best dat wij het goed willen doen, en het idee dat je met DIGID een bewijs kan downloaden is heel goed, maar als dat nog niet in orde is kan je tot die tijd wel degelijk met een parallel systeem gaan werken. 2 weken later starten is namelijk veel duurder voor heel Nederland dan de achterstallige informatie daarna alsnog toe te voegen.
De groep drammers die hier achter zitten gaat het helemaal niet om covid-19, het gaat ze om het vliegen an sich. Dit zie je vooral terug op social media. Over het reizen per trein, bus et cetera hoor je ze namelijk niet.
Waarom zou je daar een test afnemen? Is zover ik weet niet verplicht als je naar NL vliegt. Of is dat veranderd?
Wellicht vereist z'n maatschappij het? Voor NL testen, kom net van de lijn af met spoedtest.nl, afgelopen woensdag getest en vandaag(vrijdag) nog steeds geen uitslag in de mail...
Ja volgens mij is het ook (nog) niet verplicht maar ik vlieg met Air France en wil graag voorkomen dat ik eventueel wordt geweigerd bij het inchecken.
Eindelijk het testresultaat binnen. We kunnen vliegen morgen! Afgelopen jaar hebben we braaf miles gespaard met de amex en we kunnen met WBC heen. Heeft iemand onlangs nog bij de KLM voorin gezeten en hoe was de ervaring nu tov. normale tijden? Als ik het hier en daar lees dan verschilt het ongeveer per dag wat je kan verwachten of niet.
De overheid heeft ook wel wat in de melk te brokkelen natuurlijk gezien de garantstelling en NOW regelingen. Op deze manier kan KLM aantonen dat ze de reizigers actief informeren. Ben wel benieuwd hoe men, als men verplicht zou worden om aan te tonen dat een reis noodzakelijk is, bij wie men de controle gaat neerleggen, grondpersoneel van een luchtvaartmaatschappij of beveiligingspersoneel heeft daar m.i. geen rol in, dus blijft over de KMAR voor Non-Schengen vluchten, maar binnen Schengen, ik zie nog niet zo snel mogelijkheden voor grenscontroles door KMAR, en voor overstappers zal mogelijk weer een ander beleid gelden en dat speelt ongelijkheid en slechtere concurrentie positie voor Nederlanders in de hand.
Vorige week WBC heen en terug. Normale service als voorheen. Drankje bij boarden en normale maaltijden.[/QUOTE] Kijk dat is wel fijn. Ik heb sinds corona nog maar 1 vlucht gedaan en die was in economy en dat viel aardig tegen. Zak met spul op je stoel en daar moest je het mee doen. Nu vliegen we niet zo vaak WBC(alleen als het goed kan met award tickets) maar dit geeft de burger moed. Heb je toevallig enig idee of zo nu ook nog een cocktail aan boord hebben en welke? Vond de FD erg lekker destijds terwijl de Negroni niet mijn smaak was.
Alleen drankjes die met 1 handeling uit te schenken zijn zodat er zo min mogelijk contact is. Dus geen mix drankjes, cocktails. Ook helaas maar 1 soort rode en witte wijn! Tenminste dit was 1,5 maand geleden.
We gaan het zien over een uurtje. Ik kan wel alvast melden dat het instapdrankje normaal was Geen nootjes maar dat kan ook komen omdat het een ochtendvlucht is.
Gisteren m'n nieuwe Priority Pass ontvangen via Amex. Nu heb ik al loungetoegang via FB en denk er aan om de Priority Pass uit te lenen aan vrienden. Vroeg me alleen af of ze een identiteit check doen bij gebruik van deze pass, iemand?