InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. Tommy

Tommy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Het zou kunnen dat ze het oranje maken maar als het aantal besmettingen niet oploopt lijkt me het vreemd als er toch een quarantine advies komt.

Er zijn 10 tallen landen zoals Finland, Zuid Korea, Spanje (alleen Canarische eilanden) Australie die ook oranje zijn maar waar ook geen quarantine verplichting is bij thuiskomst.

Dan mag je er alleen heen als het noodzakelijk is, maar dat mag je zelf bepalen.

2. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Ik lees dit net op nos.nl:
    We trekken daarin samen op binnen de EU staat er, maar bijna elk land binnen de EU eist inmiddels toch al een negatieve PCR test bij binnenkomst?

3. Dr_Ernie

Dr_Ernie Newbie

Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    De plannen voor een verplichte PCR test bij reizen binnen Europa naar Nederland is een ramp voor pendelaars. Ik hoop dat er uitzonderingen komen. Of dat dit bij een vaccinatie niet nodig meer is.

4. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Nee vorige week in Portugal had ik het niet nodig.

En waarom zou dat een ramp zijn? Ik pendel iedere week ergens op weg in Europa. Dit calculeer ik gewoon in in mijn planning dat ik op maandagochtend een Coronatest doe (coronalab.eu) en dan ik op dinsdagochtend kan vliegen.
    Is op dit moment de enige manier waarop ik mijn werk kan doen. De klant krijgt wat minder tijd, maar het is beter dan helemaal geen tijd. We doen wat we kunnen op dit moment.

5. Dr_Ernie

Dr_Ernie Newbie

Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Het gaat om reizen naar NL.

6. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Dat werkt misschien vanuit NL waar men nog een uitslag wil garanderen binnen een bepaalde tijd. Gisteren voor de zekerheid (ik vlieg donderdag naar NL) een test gedaan, maar ze geven gewoon 24-72 uur op voordat je de uitslag krijgt. Is toch lastig als ze die test alleen op werkdagen tussen 8-15 afnemen.

7. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.557
    Trofeepunten:
    478
    Dus als ik binnenkort van Dubai naar Nederland zou terugreizen, moet ik in Dubai een test gaan doen om Nederland in te komen?

8. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Nee dat hoeft niet. Nederlanders en EU burgers zijn uitgesloten van deze regel. Uiteraard geldt nog wel de 10 dagen quarantaine.

9. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
  10. Dr_Ernie

Dr_Ernie Newbie

Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    nog niet, maar men bereid wetgeving voor om het mogelijk te maken.

11. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Vooruitziende blik had je wel...

Omdat het via wetgeving op dit moment niet mogelijk is probeert men het reizen zoveel mogelijk te ontmoedigen en dan doen dit soort maatregelen het goed voor de bühne. Want men is gerustgesteld dat de regering maatregelen neemt.

Waar ik vooral bezwaar tegen heb is dat men dus landen op een 'bepaalde' kleur zet zonder dat de situatie ter plaatse daar om vraagt.
    Een reisadvies moet de situatie ter plaatse weergeven en niet politiek gemotiveerd zijn dat je liever niet wilt dat Nederlanders er heen gaan. Dat laatste begrijp ik, maar als iemand ergens heen gaat moet deze op basis van die kleurcode kunnen zien of het veilig of onveilig is.

En qua verzekering, er zijn wel wat mogelijkheden, ook voor vakantiegangers om toch voor Corona verzekerd te zijn. Maar het idee blijft natuurlijk dat de 'bühne' moet geloven dat je nu niet meer verzekerd kan zijn, alles met het doel om mensen te weerhouden om te boeken.

Carel1, Ruut, Thom en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Het zal dan vooral een uitvoerende taak van de maatschappijen voor vertrek zijn, want de kans dat je als Nederlander met een Nederlands paspoort Nederland niet binnenkomt is echt nihil. Er zal geen wetgeving mogelijk zijn die dit uitsluit. Uiteraard kan men quarantaine verplichten maar toegang tot Nederland als Nederlands staatsburger zal nooit geweigerd kunnen worden.

Op zich zit er uiteraard in het testbeleid wel de toekomst. Wel moet men natuurlijk uit de ivoren toren komen en sneltesten gaan toestaan. Dat dit verplicht wordt voor vertrek is logisch, maar dan echt ook op het moment van vertrek zodat je zeker weet dat passagiers die aan boord gaan ook daadwerkelijk getest zijn zodat het risico zeer beperkt is. Op die manier kan je reizen mogelijk maken zonder de eigen bevolking risico te laten lopen.

13. Dr_Ernie

Dr_Ernie Newbie

Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Ik hoor net dat KLM de flexibele boekingsvoorwaarden verlengd van eind maart tot eind september 2021.

Thijsk vindt dit leuk.
  14. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Dat vond ik ook erg gek, maar wat ik heb vernomen w.b.t Australië zetten ze dat op oranje omdat je 1. Er niet zomaar heen kan / binnenkomt 2. Omdat wellicht de overheid van AU dat vraagt voordat er echt sjakies zijn die zich niet inlezen en blindelings willen gaan boeken voor een reisje down-under. Er staat op nederlandwereldwijd.nl namelijk wel dat je niet in quarantaine hoeft bij thuiskomt.

15. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    203
    Al met al wel erg jammer dat onze regering deze vooruitziende blik niet eerder had. Blackfriday situatie liep in veel steden al volledig uit de hand en bij tuincentra en meubelboulevards hier in de buurt is het alweer tijden zo druk dat er elk weekend verkeersregelaars staan. Nu de lockdown nog geen dag een feit is rekenen alweer steeds meer zaken zich tot de essentiële sector en spreken ze alweer over openstelling van de basisscholen na nieuwjaar. Ben bang dat we nog een lange weg te gaan hebben met corona.

Helaas de reis naar Bonaire ook maar geannuleerd. Jammer van de kosten voor de coronatesten, maar dat is niet anders.

HarmDommisse vindt dit leuk.
  16. HarmDommisse

HarmDommisse Blue Tier

Leuk Bevonden:
    339
    Trofeepunten:
    63
    De creativiteit is erg hoog in Amsterdam. Misschien toch masr een lockdown zoals Duitsland?

17. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Precies wat ik dacht. We hebben nu een officieel reisadvies, en vervolgens zegt dat niets over de situatie in een land

18. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    203
    Inmiddels ook alle vestigingen van de action alweer open. Ik ben er in mijn hele leven nog nooit geweest, maar blijkbaar is dit toch ook een essentiële winkel. Gewoon erg jammer dat onze premier alle reizigers die er nog waren wegzet als asocialen en 'corona-importeurs'. Risico in de supermarkt is vermoedelijk groter dan een weekje strand met de boordnodige vitamine D op Bonaire.

Of een hardere lockdown zoals in Duitsland de oplossing is durf ik niet te zeggen, maar weet wel dat de halfbakken gepolderde lockdown die we nu in Nederland hebben in elk geval de oplossing niet is.

Ruut vindt dit leuk.
  19. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Precies. Het reisadvies van Buitenlandse Zaken is inmiddels een politiek dwangmiddel. Dat is aan het einde van de rit jammer, want het gaat ten koste van de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid.
    Het VK en Duitsland hebben een aparte lijst met risicogebieden op basis van de epidemiologische situatie. Dat lijkt me veel beter. Want nu heeft Nieuw-Zeeland bij BuZa de zelfde kleur als de VS...

FlyingFonz, Erwin, FlyingDutch en 9 anderen vinden dit leuk.
  20. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Timo en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina