Dat ze daar het geld voor hebben in deze tijden. Met zo een enorme staatsschuld en zoveel problemen in het land dat ze dan het geld wat ze hebben in een zwaar verliesgevende maatschappij gaan stoppen...
Echter is de bron van dit artikel, Daily Mail kennende niet cited, wel degelijk een betrouwbare bron. Ik werk zelf voor een airline, op een commerciële afdeling en ik ken de intakes van afgelopen en komende tijd, en kan bevestigen dat dit voor het merendeel van de luchtvaartmaatschappijen ook echt waar is. Zie: https://centreforaviation.com/analy...y-most-world-airlines-will-be-bankrupt-517512 Alitalia inderdaad ook gekocht door overheid. Enige publiekelijke link die ik even snel kon vinden: https://www.paddleyourownkanoo.com/...government-with-initial-e600-million-bailout/ Edit: En deze, showt niet op op een UK ingestelde laptop https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/alitalia-wordt-opnieuw-genationaliseerd
Ok...ik heb dus 2 tickets geboekt voor morgen via IST naar DXB te vliegen. Eergisteren kreeg ik een mail met een annulerling, rechtstreeks van TK met het verzoek te bellen. Gedaan. Daar werd gezegd dat ze de vluchten geannuleerd hadden, maar omdat ik bij een 3e partij geboekt had, dat ik bij hun moest zijn voor een full refund. 1 ticket is via Kilroy geboekt, de ander via Mytrip. Beide contact proberen op te nemen, maar door de drukte geen gehoor (denk ik). Moet ik nu nog meer doen? Ik heb ze beide maar een mailtje en een berichtje via de website gedaan waarbij ik voor beide boekingen het geld terugvraag...meer lijkt me niet te doen toch?
Het voordeel is dat de maatschappij jouw vluchten heeft geannuleerd, en dan zou ik e.e.a. maar gewoon afwachten, je hebt de mail al gestuurd en men gaat daarmee aan de slag. Het is natuurlijk ook gekkenwerk. Ik had zelf een vlucht naar Kuala Lumpur morgen, en omdat ik een onmogelijke constructie voor KLM wilde bij een OTA geboekt en daar moet ik zijn, maar men reageert maar niet, maar gelukkig heeft KLM nu zelf de vlucht geannuleerd en zit ik iets rustiger op mijn stoel omdat ik nu dus geen no show ben, immers KLM heeft dit zelf geannuleerd. Ik heb overigens alle begrip voor de drukte die er is en dat men echt wel doet wat men kan. Ik hoop vooral dat KLM de crisis kan doorstaan.
Iemand enig idee hoe het nou zit met die gesloten buitengrenzen die aangekondigd zijn? Het lijkt mij dat het niet anders kan dat dit ook invloed gaat hebben op inkomende vluchten maar voorlopig zie ik weinig geannuleerde vluchten en kan ik zie ik überhaupt weinig concrete informatie over gesloten EU/Schengen buitengrenzen.
Heeft iemand ervaring met het volgende: Wij hebben een pakketreis geboekt met een Nederlandse tour operator naar Egypte met vertrek begin mei. Hoewel voorlopig bijna alle landen op slot zitten, en reizen uberhaupt wordt afgeraden is het nog niet duidelijk hoe de situatie tegen die tijd zal zijn, dus over 7 weken vanaf nu. Volgens de voorwaarden hoef ik pas volgende week de reissom te voldoen. Maar ik heb geen zin in een tegoed voucher omdat onze vakantie plannen voor het komend jaar al vast staan, en daar past dit reisje niet in. Ik dacht eraan om niet te betalen, want ik zie die reis echt geen doorgang vinden over 7 weken. Kom ik daar mee weg, of ben ik verplicht ondanks alle reisbeperkingen toch de reissom te voldoen? Ik kan het antwoord niet vinden en dacht ik gooi het in de groep.
Controleer even de voorwaarden maar in principe heb je een overeenkomst en kunnen ze je dus houden aan betaling van (een deel van) de reissom. Wat je ook kunt doen is ze even bellen om te overleggen
Dat ligt vooral aan je boekingsvoorwaarden. Check even de overeenkomst die je bent aangegaan. Bij hotels is het over het algemeen zo dat vooruitbetalen leidt tot een bepaalde no show fee, terwijl achteraf betalen meer vrijheid geeft. Voor pakketreizen bestaan allerlei constructies, maar de meeste werken op basis van percentages van de reissom die je verschuldigd bent na het overschrijden van bepaalde annuleringsdeadlines.
Ik schreef eerder nog dat ik twijfelde over onze trip naar IOM in Mei..zojuist is ineens onze vlucht RTM-LCY geannuleerd. De andere drie segmenten (waaronder LCY-RTM) staan nog als boekbaar in het systeem bij British Airways. We wachten maar even af wat ze hiermee doen maar lijkt me dat nu een segment niet meer kan, de rest er ook uitgaat...ze geven niet eens meer omboek opties .. denk wel dat dit komt sluiten buitengrenzen en nieuwe maatregelen op de Isle of Man ivm corona.
Inmiddels is er meer bekend: https://www.rijksoverheid.nl/minist...oor-personen-die-naar-nederland-willen-reizen Transit-passengers zijn dus wel toegestaan, dus op zich zal het nog wel meevallen qua annuleringen (hoop ik).
Beste forumgenoten , Ik hoop dat jullie allen en je naasten in gezond zijn en zullen blijven. Midden in de afwikkeling van de beroving dient het volgende zich aan. Begin Mei vliegen we met Transavia naar Girona om de F1 race te bezoeken. Deze zal gezien de huidige situatie niet doorgaan. Het hotel heeft al gereageerd als zij niet open gaan ivm corona. Ik lees veel berichten maar wat is het beste ?.....voucher ,geld terug . Gewoon afwachten wat Transavia op zijn site post ? Welk termijn moet ik daarvoor aanhouden? Wanneer dien ik zelf te reageren ? Dezelfde vragen gelden ook voor mijn klm vlucht die 4 dgn na thuiskomst uit Spanje plaats zal vinden . Zelf annuleren is natuurlijk geld kwijt hetgeen ik ook niet wil.
Het beste is natuurlijk geld terug. Bij KLM kun je annuleren en krijg je een voucher die een jaar geldig is.
Dankjewel voor je antwoord. Echter wanneer kun je annuleren want mijn reis met KLM vindt op 23 Mei plaats.