InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    EMD is uitgesloten. Dit is volgens mij alleen bij tickets die betaald zijn met € en niet met mijlen. Mijlen krijg je wel terug, al zeggen ze zelf dat ze bij promo awards een uitzondering maken. Hangt misschien ook af van je status.

    Maar de hele situatie kan morgen uiteraard dus weer veranderen. In deze tijd weet je het niet en dat maakt het inderdaad onduidelijk.
     
  2. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28

    De Mijlen had ik idd al begrepen, en dat is fijn. Ik vraag me wel af wat er met de betaalde taxes gaat gebeuren...

    Verder benieuwd wat AMEX reisverzekering gaat doen....
     
  3. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Vreemd, volgens mij hoor je juist wettelijk de taxen terug te krijgen voor niet gebruikte tickets (zelfs bij no-show). Prettig dat je de Miles al terug heb, zou even wachten, en als de situatie rustiger is even mailtje er achteraan. Desnoods vraag je de waarde als EMD, maakt het voor KLM ook weer makkelijker.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  4. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Ga ik zeker doen. Ik wacht inderdaad even totdat de rook is opgetrokken. Ik was al blij dat ik iemand aan de lijn kreeg :)
     
  5. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    607
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Trofeepunten:
    203
    Tsjechië gaat de komende 30 dagen ook dicht voor o.a. Nederlanders. Daar gaat mijn weekendje bieren in Praag :( Ticket (KLM) kan ik kosteloos wijzigen, eens kijken of dat met het hotel (geen keten) ook gaat lukken.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  6. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Taxen krijg je ook wel terug. Echter, dit was maar een klein deel van de bijdrage van het promo rewards ticket (iets van 70 piek van de ongeveer 420, in mijn geval). De rest ben je kwijt bij annulering.
     
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Mocht iemand enige update hebben over hoe Amex handelt in geval van het noodzakelijk annuleren van vluchten naar landen met een inreisverbod (zoals VS nu); ben erg benieuwd..
     
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Niet iedereen wordt statusloos. Als je je niet weer kwalificeert voor het huidige niveau ga je 1 niveau terug.
     
    Wammes_NL vindt dit leuk.
  9. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ok, true, maar als ik terug ga naar zilver, dan voel ik mij statusloos :D
     
    Wammes_NL, VinceG, westi en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Thom

    Thom Newbie

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Helaas is het na deze maand ook klaar met de 747 bij KLM. Dacht ik nog een keer het upperdeck te vliegen in April, maar niets is minder waar.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  11. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Ook einde van de Boing 747 aangekondigd door huidige crisis. Laatste vlucht is 26 maart.

    KLM komt vandaag of morgen met officieel bericht.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  12. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Wow, dan heb ik mazzel. Ga 20 maart heen, 25 maart terug. Wordt mijn eerste keer, dus die hoop ik echt nog even mee te pakken.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  13. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Gelukkig heb ik vorig jaar 2x op het upper deck gezeten. Jammer dat het nu het einde is van de 747. Het einde van een tijdperk.
     
    Daeni en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  14. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Net gebeld met (FB) Amex: die zeggen dat je het beleid van de luchtvaartmaatschappij (in mijn geval KLM) af moet wachten; ze kunnen niks terugboeken. Daarna nog geprobeerd te bellen met de verzekering (van Amex), maar daar kwam ik niet doorheen.

    In mijn specifieke geval twee (€) tickets AMS-JFK-AMS moeten annuleren vanwege het inreisverbod. Volgens de laatste update op de KLM-website zou je een voucher (EMD) moeten krijgen, maar de Plat Service Line zegt weer dat het naar mijn Amex terug zou gaan.

    Niemand kan dus een duidelijk antwoord geven...
     
  15. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Hoewel All Accor nog geen beleid voor NL heeft toch geprobeerd om mijn verblijf van morgen te annuleren/wijzigen. Boeking is in principe non-refundable is. Hotel is bereid tot datumwijziging binnen de komende 3 maanden. Netjes opgelost dus.
     
    Wammes_NL, Grouchy, Daeni en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Wegens het sluiten van het poolse luchtruim besloten een vlucht niet te nemen.. heb ik nog rechten inz refund?
     
  17. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Je hebt hier geen dekking voor. Alleen bij ontslag, brand/diefstal, ziekte/overlijden van je naasten en als je zelf ziek wordt. Heb American Express platinum. Hetzelfde is min of meer van toepassing op je eventuele doorlopende reisverzekering.
    Heb zelf begin v/d week gebeld vanwege niet inreizen op VS ivm met m’n hotel.
     
    JeeDee vindt dit leuk.
  18. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    FlyRemco vindt dit leuk.
  19. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Niet lang na een inreisverbod cancellen veel airlines hun vluchten van/naar dat land. Daarop moet je eigenlijk op wachten.
    Delta Air Lines bijvoorbeeld laat vandaag weten dat ze alle vluchten voor de komende 30 dagen naar Europa cancellen.

    - Elimination of flying to continental Europe for the next 30 days, which could be extended. We will maintain service to London.

    Als laatste dit fimpje van KLM vandaag, niet iets om vrolijk van te worden:

    KLM Maatregelen 13 Maart 2020
    Pieter Elbers over de noodzakelijke maatregelen bij KLM
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=DKeGwdH4Lok&feature=emb_logo

    Plus dan lees je vanavond dat in navolging van Curaçao ook Aruba inmiddels alle vluchten uit onder andere Europa geschrapt heeft.
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2020
  20. SallySpectra

    SallySpectra Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Zit op dit moment in New York sinds dinsdag en ga de 17de weer naar NL.
    Weet iemand of dat wel door gaat? Het is allemaal een beetje onduidelijk of er wel vluchten naar Europa gaan.
     

Deel Deze Pagina