InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Ligt eraan met wie je vliegt. Delta cancelled alle vluchten, AA vliegt nog voor een week. United en KLM nog sommige steden.
     
  2. SallySpectra

    SallySpectra Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Met KLM
     
  3. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Met KLM zit je goed die dag.
     
    SallySpectra vindt dit leuk.
  4. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    UK route ook al twijfelachtig.

    upload_2020-3-14_1-11-24.png
     
  5. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ik zou begin april met TK naar Marokko.... maar ik denk dat het niet door gaat. Ik las dat TK tot half april niet naar AMS vliegt. Ik ben benieuwd of ze per e-mail laat weten.
     
  6. sossienl

    sossienl Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18
    In oktober 2019 Huwelijksreis naar Rome geboekt. We zouden Zo 29-03 vertrekken. Toen afgelopen weken duidelijk werd dat die niet door kon gaan, een plan B bedacht; een week NYC.

    2 dagen later ook niet meer mogelijk.

    Over 13 dagen we gaan trouwen. 14 maanden voorbereiding. Maar realistisch gezien weten we eigenlijk nu al dat ook dat niet door zal gaan. Persoonlijk drama, maar goed wel de realiteit van deze (ongekende) periode.
     
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Er zijn prachtige regio’s in Europa voor een huwelijksreis. Laat de mooiste momenten in je leven niet verpesten door wat geannuleerde vluchten en neem de auto of trein.
     
    sossienl vindt dit leuk.
  8. sossienl

    sossienl Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18

    Eens hoor. Dat zou ook zeker een last-minute optie zijn. Maar ik ga 80-90% vanuit dat trouwen er ook niet in gaat zitten helaas.

    De fase van deze epidemie waar we als land nu in zitten is over 2 weken extreem anders (SIR model), met extra maatregelen die er voor gaan zorgen dat het huwelijk zoals wij hem voor ogen hebben geen doorgang kan krijgen. Nu al zouden we moeten gaan ingrijpen op het aantal gasten.

    Onze reis naar Moskou en Malediven in mei staat voorlopig nog. Ook een mooi vooruitzicht. Alles is en blijft respectievelijk.
     
    Daan3, FlyingFonz en Carel1 vinden dit leuk.
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik vlieg vanmiddag nog terug naar huis. Net op tijd voordat Polen zijn grenzen sluit vannacht. Nu nog hopen dat de verplichte 24h quarantaine ook pas morgen ingaat.

    Ticket voor over 2 weken kan ik wel vast wijzigen, kom het land niet meer uit/in.
     
    Daan3 en Carel1 vinden dit leuk.
  10. Raymond01

    Raymond01 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    18
    Begin april naar SIN. Vooralsnog geen bijzonderheden.
     
  11. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Zou maandag a.s. eigenlijk vliegen met Aegean naar Griekenland, maar nu het openbare leven daar zo goed als plat ligt heeft dat geen zin.

    Wel balen, want deze segmenten had ik nodig om mijn status te behouden die op 10 juni verloopt. Ze bieden wel kosteloos wijzigen van tickets (maar reprice is aardig €€) en hebben een FAQ over statusbehoud maar die zegt niet over segmenten:

    I am a Miles+Bonus member and I am worried about retaining my tier.
    All the Silver and Gold members of our Miles+Bonus loyalty program which tier expires from March 11th up until April 30th,will have the chance to proceed as below in order to keep their tier:

    1. Purchase 2.000 more tier miles, comparing to the current limit. Therefore every silver member is eligible to purchace up to 4.000 tier miles while every Gold member is eligible to purchase 5.000 tier miles.
    2. To purchase tier miles with 25% discount.

    De klantenservice van Aegean wil ik nu hier niet over bellen, die hebben ongetwijfeld betere dingen te doen nu. Hier iemand toevallig al iets gehoord over hoe statussen behouden kunnen worden als je afhankelijk bent van segmenten?
     
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Ik dacht dat alleen voor Italianen gold dat er geen visa on arrial meer was, of geldt dat ook als je uit China / Taipei etc komt ongeacht nationaliteit?

    Ik zit er overigens over te denken om komende week niet richting Azie (Maleisie, Singapore en Jakarta) te gaan, ik ben niet bang voor het Corona Virus, ik zit niet in de gevarengroep, maar werkgerelateerd is eigenlijk alles wat ik moest doen weggevallen, dus blijft vakantie over, maar ik maak mij zorgen over eventuele lockdowns of onmogelijkheden om terug te komen, en dat is voor enkele dagen natuurlijk prima, maar als dat weken moet gaan duren...
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  13. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Sri Lanka weigert nu Nederlanders t/m 29 maart. Ik heb een vlucht op 3 april... het vervelende is dat er ook gesproken wordt over verplichte 14-daagse quarantaines, dus ook al gaat m'n vlucht, weet ik niet zeker of ik wel wil gaan :-/

    Denk dat ik de reis maar ga uitstellen.
     
  14. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Panama airport (PTY) gaat vandaag na middernacht ook dicht. De KL0758 die de 15e aankomt op AMS is de laatste vlucht.
     
    Urbanjazz en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  15. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Doe vandaag mijn laatste stukje AMS - HEL - RIX - VNO van de DXB run. De Baltische states gaan vanaf Di volledig op lockdown.

    Je mag niet meer inreizen (ook niet als EU burger) en inwonende mogen niet meer uitreizen, voor komende 14 dagen. Air Baltic stopt met alle vluchten. Als het goed is kan ik morgen ochtend nog wel terug naar AMS.
     
    Grouchy en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  16. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    De eerse luchtvaartmaatschappijen komen vanwege COVID-19 gelukkig al met status extensions;

    Virgin Atlantic Flying Club Offering Six Months Status Extensions
    Finnair Extends Elite Status & Qualification Period By Six Months
     
    Wammes_NL, lloydje33 en Eagle vinden dit leuk.
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Helaas mijn komende trip van dinsdag naar Kuala Lumpur komt te vervallen.
    Mijn werkgever verbied afreizen omdat kans op vast komen te zitten levensgroot is door steeds meer restricties door diverse landen.

    En eerlijk gezegd, ik heb daar vrede mee, lag al dagen wakker dus relaxed zou het niet zijn.
     
  18. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Met pijn in het hart zojuist mijn Promo naar Toronto geannuleerd voor aankomende vrijdag. Tot zo ver mijn enige kans om ooit nog in de 747 te kunnen vliegen. Maar het is me toch te onverantwoord... laatste wat ik wil is daar vast komen te zitten of na afloop in quarantaine te moeten terwijl mijn 2-jarige hier op papa en mama moet wachten...
     
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Jammer @KieWie, maar ik zou hetzelfde hebben gedaan.
    Ik heb gisteren een trip naar Londen begin april en een trip naar CPH medio april geannuleerd.
     
  20. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    PARIJS - Air France-KLM moet nog meer maatregelen treffen om de coronacrisis door te komen. De luchtvaartgroep annuleert de komende dagen 70 tot 90 procent van alle vluchten. Daarnaast wordt de Airbus A380-vloot van Air France aan de grond gehouden.

    Volgens Air France-KLM houdt de reductie van het aantal vluchten naar verwachting twee maanden aan. De groep probeert de kosten zoveel mogelijk te beperken, onder andere door in het personeelsbestand te snijden, zoals eerder aangekondigd.

    Ook werd besloten om alle Boeing 747-400’s van KLM voortijdig uit te faseren.

    Bron: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...90-procent-minder-vluchten-a380s-aan-de-grond
     

Deel Deze Pagina