InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    2.013
    Trofeepunten:
    708
    Net QR Business geboekt met Avios. Blijken ze sinds dit weekend een toeslag te vragen voor stoelselectie. :mad:

FlyingNelus vindt dit leuk.
  2. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    Dat is ff goed klote! Wat vragen ze per stoel als ik vragen mag? En is dit dan voor elke vlucht?

3. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    2.013
    Trofeepunten:
    708
    95€ voor AMS-DOH.
    De website laat nog steeds zien dat seat selection included is maar daar heeft de klantenservice geen boodschap aan.

FlyingNelus vindt dit leuk.
  4. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    593
    Trofeepunten:
    123
    Net eens even een ESTA aangevraagd, maar is die fee van 21$ naar 40$ gegaan sinds 30 september... . Heb er ook niks over gelezen dat dit ging komen.

5. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.677
    Trofeepunten:
    478
    Ben voor het eerst Iberia long haul gevlogen en vind hun boardingpassensysteem top. Bij Qatar, waar ik platinum ben, staat altijd op mijn BP group 3 of 4. Hier stond group 0 op bij al mijn vluchten. Group 0 was voor top elites, group 1 business, group 2 voor gold, 3 voor silver en 4 en 5 voor economy. Bij Qatar heb ik ook altijd prio boarding en zeggen ze dat ze er niet group 1 op kunnen zetten; dit systeem vond ik erg goed!

VinceG en PieterPost vinden dit leuk.
  6. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    volgens https://www.qatarairways.com/en/Privilege-Club/membership-tiers.html zou je gewoon prio boarding moeten hebben, zou er dan toch eens achteraan gaan

7. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.677
    Trofeepunten:
    478
    Ik heb ook prio boarding hoor, maar er staat altijd group 3 of 4 op mijn ticket terwijl er ergens ook klein QR PLAT op staat. Moet dan altijd met mijn digitale pas lopen, en dan zeggen ze...ja we kunnen er geen groep 1 van maken, want dat is business. Kijk naar Iberia, denk ik dan..

8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    860
    Trofeepunten:
    143
    Kom net uit de Pau Casals lounge in Barcelona. Druk. Rommelig. Onvriendelijk personeel. Smerige toiletten. Eten matig. Niet een hele goede ervaring.

Wel Baileys.

Bijgevoegde bestanden:

9. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.058
    Trofeepunten:
    333
    Zijn er nog leuke black friday aanbiedingen? Kan wel nieuwe trolley gebruiken. Travelpro had alleen korting op hun lagere kwaliteit reeks. Wil wel een Briggs & Riley ;)

10. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    860
    Trofeepunten:
    143
    Ik zou vooral goed de prijs volgen, aangezien die niet zelden eerst omhoog gaan en dan op Black Friday weer naar beneden ;)

VinceG vindt dit leuk.
  11. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.533
    Trofeepunten:
    373
    Een vraagje over een KLM vlucht boeken via Booking.com. Ik heb daar helemaal geen ervaring mee en vroeg me af of je als platinum lid ook meteen alle benefits hebt zoals de stoelkeuze. Of levert dat een hoop gedoe op, iemand ervaring? Het scheelt een paar tientjes voor een retourtje ten opzichte van bij KLM zelf boeken.

12. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    490
    Trofeepunten:
    63
    Geen gedoe je hebt alleen gedoe bij het wijzigen van je vlucht.

Tim82 vindt dit leuk.
  13. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    860
    Trofeepunten:
    143
    Tim82 vindt dit leuk.
  14. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    248
    Paar keer gedaan omdat het prijsverschil echt te groot was. Ik hoef bijna nooit tickets te wijzigen, dus dat risico was verwaasloosbaar. Na het boeken kan je ze direct bij AFKL managen.

15. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Het gaat om wijzigingen niet alleen als je dat Elf wil maar ook als KLM er vooraf vluchten uithaalt en er een alternatief geboden wordt, dan moet alles via de OTA.
    Alleen als de vlucht binnen het check in window moet worden gewijzigd kan KLM voor je doen omdat het dan valt onder integular operations.

Na covid is er vanuit mijn werkgever 1 duidelijke regel alleen boeken bij de maatschappij zelf.

16. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    860
    Trofeepunten:
    143
    Dat is toch echt heel uitgebreid in het nieuws geweest hoor :)

17. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    860
    Trofeepunten:
    143
    Hier zou ons toekomstige kabinet van kunnen leren: €4 tot €16 vliegbelasting die echt geïnvesteerd wordt in SAF en dus verduurzaming, in plaats van die woekerprijzen in Nederland die gewoon in de pot algemene middelen verdwijnen en niets meer is dan reizigers kaalplukke: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...sting-om-duurzame-brandstoffen-mee-te-betalen

Hopelijk krijgen we een centrumrechts kabinet en gaan we snappen dat we de luchtvaartindustrie moeten koesteren :)

lloydje33, Jeroen23, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.533
    Trofeepunten:
    373
    Laat dat nieuwe kabinet dan ook eens wat investeren in het spoor naar Schiphol toe, en iets doen aan de eeuwig durende werkzaamheden daar op het treinstation. Wat een chaos weer deze dagen op Schiphol met opgeheven treinen, vertraging, en perrons zo vol dat het gewoon een zootje was. Een paar weken terug kwam ik vanuit Leiden niet verder dan Hoofddorp ook door een stremming op Schiphol.

PieterPost vindt dit leuk.
  19. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    860
    Trofeepunten:
    143
    Met de trein naar Schiphol staat voor mij gelijk aan Russisch roulette. Kans om niet op tijd aan te komen en je vlucht te missen is levensgroot.

Ruut en PieterPost vinden dit leuk.
  20. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    ik mag dit 13 december weer uitproberen, heb nog nooit problemen gehad vanaf zwolle, hopen dat dat zo blijft

Dan1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina