Het kan ook vice versa inderdaad dat een Thai Air Asia (fd) eerst een domestic sector doet en dan de internationale. Zo kan men de vloot en bemanning optimaal inzetten. Bij de Malaysia (ak) of Indonesia Air Asia kom je wel altijd bij de slurf uit. Het is ook wel interessant voor Air Asia om niet alleen met Bangkok based crew internationale bestemmingen te doen, dan is de pool canin crew een stuk groter en daarnaast ook goedkoper.
Ik heb nog steeds duidelijk/of het lukt mij niet om te begrijpen dat iemand hier echt gevraagd heeft wat de etiquette is als je vriendin niet met je wil ruien van stoel als je samen vliegt?
Inderdaad.. Sta je een uur te wachten voor lauwe frietjes voor de hoofdprijs om die op te eten op een tochtige hoek van de luchthaven... Arme mensen.
Waar ik me altijd om verbaas in het vliegtuig wordt in dit filmpje heel goed nagedaan https://www.instagram.com/reel/DO6YCy8DfJM/?igsh=MXJhbHNiZHV2NWlkbw==
Ja en inmiddels heeft ze al 5 mensen de ogen uitgestoken of een blauwe plek bezorgt met haar (rug)tas. of een waterfles die aan een rugtas hangt. Wat mij vooral irriteert zijn mensen die hun halve tas eerst gaan uitpakken. Voor een vlucht van 45 minuten. Ik zie dat vaak tussen ams en London. Koptelefoon zoeken, laptop zoeken, boek eruit, etui eruit, voor 45 minuten!
https://awardwallet.com/blog/iberia-plus-half-off-award-promotion Dit lijkt een scherpe aanbieding. Krijg alleen geen reward opties op de Iberia website te voorschijn: "Het spijt ons,we kunnen je de vluchten niet tonen Er heeft zich een fout in het systeem voorgedaan. Probeer het opnieuw en als het incident aanhoudt graag contact met ons opnemen."
Als ik dit artikel lees en vergelijk met hoe druk het is op Schiphol, dan vraag ik me oprecht af welke mensen er nou op van die gekke linkse partijen stemmen die vliegen onmogelijk willen maken/luchtvaartpassagiers willen pesten: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...verdeeld-over-toekomst-nederlandse-luchtvaart Het standpunt van de het CDA verbaast mij. Laten we hopen op rechts van het midden zonder de communisten + socialisten van GroenLinks-PvdA
Het is natuurlijk wel zo dat een groot deel van de drukte komt door nu net de passagiers die helemaal niks van de Nederlandse politiek merkt, want de overstappers, en dat is echt het grootste deel van de passagiers van KLM zijn uitgezonderd. Wel zie je dat als het opeens vakantie is, ik was afgelopen zaterdag op Schiphol, dat het opeens ook druk is met vertrekkende passagiers en dat er toch wat rijen ontstonden bij de beveiliging. Zelf geen last van, via de priority rij, waar Schiphol personeel driftig mensen die met kinderen en partner reisden wegsturen naar de gewone rij, ja, de sky priority passagier mag via de priority rij, de rest graag via de normale rij. De meneer was het er niet mee eens, maar ik merkte eenvoudig op, aangezien hij de ingang bleef blokkeren, het is niet dat dat jij priority hebt dat ik dan op 6 extra mensen in de rij voor mij mag hebben omdat ze met je mee reizen, want op die manier blijft er weinig priority aan de rij over, de Schiphol medewerker keek naar mij en zag daarna de meneer afdruipen. En ik snap de beste man wel, het was zeker druk bij de andere rij, maar je kan niet structureel uitzondering gaan maken dat opeens de priority volloopt met mensen die daar simpelweg niet thuishoren.
Met drukte doel ik niet op overstappers, maar sec op Nederlanders. Mensen die vanaf de P3-terreinen met het busje aankomen. Als ik langs vertrek 3 loop vanaf Privium Excellence, dan is het gewoon ramvol met Nederlanders bij kroketkistairlines. Uit onderzoek blijkt ook dat de Nederlander meer is gaan vliegen. Dan snap ik gewoon niet dat de politieke partijen die de luchtvaart willen slopen zo hoog in de peilingen staan. Ik blijf het zeggen: geef al die mensen die klagen en/of op die partijen stemmen een levenslang vliegverbod en het probleem is heel snel opgelost (of het aantal klagers en stemmers wordt meteen stukken minder!).
Iemand ervaring met het gebruik van de app Flighty? En weet iemand hoe vaak er een aanbieding voorbij komt voor de Lifetime versie. €349 is best fors IMHO.
ik vind het een super fijne app, vanaf mijn kant is het een aanrader zie hier de lifetime gift card voor 246,95?!? https://store.flightyapp.com/products/lifetime-flighty-pro
Voor de liefhebbers: https://podcasts.apple.com/nl/podcast/business-daily/id261786876?l=en-GB&i=1000730288616 (Waarom er zoveel vertragingen zijn en dat we er nog veel mee meer verwachten).
Lijkt me een goed idee, maar dan zijn er helaas weer rechters die actievoerders met een gebiedsverbod voor Schiphol (na een protestactie) toch toelaten, omdat iedereen op vakantie moet kunnen. Maw die verboden helpen niets.
Ja, werkt heel onnauwkeurig voor KLM. App denkt dat inchecken pas 24u van tevoren kan (met paar uitzonderingen is dat 30u natuurlijk), inbound plane tracking werkt zeer wisselend bij KLM, agenda sync werkt ook niet goed. Daarnaast kunnen vluchten voor je statistieken dubbel geteld worden als je zowel een confirmation email hebt ingevuld en er een afspraak in je agenda staat. Grootste probleem bij KLM vluchten is dat 'tail number not assigned yet' in beeld staat, terwijl op flightradar al lang het toegewezen toestel bekend is. Soms wordt de toestelregistratie pas getoond als het inkomende toestel geland is, maar dan had je het zelf ook al door. Andere maatschappijen gaat prima. Leuke app, als je er niet op hoeft te vertrouwen.
De reminder voor inchecken kan inderdaad irritant zijn, maar moet zeggen dat de data voor tail-numbers een stuk beter is geworden de afgelopen maanden. Niet perfect, blijft een US-based app, maar absoluut een stuk bruikbaarder dan zeg een jaar geleden.