InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.294
    Trofeepunten:
    408
    De matras topper is zeker fijn, maar de meeste A350 toestellen hebben geen wifi en vliegen via CDG maakt de (verre) reis natuurlijk niet altijd sneller.

michiel1 vindt dit leuk.
  2. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Maar wel meer XP's

Ruut en Ready2Board vinden dit leuk.
  3. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    312
    Trofeepunten:
    63
    Het was een hele late vlucht ('s nachts) dus heb niet gegeten. Weet alleen dat een van de voorgerechten zalm was en een van de hoofdgerechten kip.
    Vanuit CDG met de NEO van KLM gevlogen (eerste keer). Was een pastasalade, amandelen en macarons geloof ik.

Deze had echt bloedsnelle wifi (Starlink). Heb gewoon kunnen werken nadat ik geslapen had. Viel mij ook op hoe responsive het inflight entertainment scherm was. Heb het nauwelijks gebruikt maar het beetje browsen was wel heel erg snel.

Het is inderdaad niet sneller en was ook niet de eerste keuze (direct met KLM geboekt). Volgende KLM optie was 24 uur later.
    Onze inkomende vlucht was vertraagd (4+ uur) en daardoor de aansluiting gemist. In eerste instantie zelf een nieuw ticket geboekt met miles maar alleen economy was beschikbaar. Uiteindelijk een document van eerste airline gekregen (na 2 ½ uur in de rij gestaan te hebben), daarmee naar KLM en die boekte ons op de volgende vlucht met business class en dat was AF.
    Zoiets zou in Europa niet gebeuren. Dan is het gewoon: niet op 1 ticket? Pech.

4. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.859
    Trofeepunten:
    598
    Interessant artikel over Booking. Geeft een mooi beeld van waarom hotels punten en extra's geven bij boekingen via het eigen portaal of klassieke reisagenten waarbij in beide gevallen fors minder afgedragen hoeft te worden.

https://www.ad.nl/redactie/2025/bookingcommissie/

Dan1, michiel1, Samm en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.071
    Trofeepunten:
    333
    Vraagje voor de bangkok kenners:
    Het hotel op BKK dat eerst een Novotel was, maar nu een Hyatt regency, is dat een beetje opgeknapt of hetzelfde?
    In Maart terug komend uit Krabi hebben we 1 overnachting. komen 18:00 pas aan en 08:00 volgende ochtend weer vliegen.
    Ook nog tips voor offsite hotels dichtbij die lekker flexibel zijn?

6. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.294
    Trofeepunten:
    408
    Nou er is hier en daar een likje verf gedaan, maar persoonlijk vind ik het bedrag dat ze vragen het absoluut niet waard.
    Het grootste nadeel is ook dat je ver van alles bent, dat geldt eigenlijk voor alle hotels in de omgeving, ook die met shuttleservice, al zou gezien de tijd dat je aankomt daar wel gebruik van kunnen maken.
    Er zijn er genoeg, grootste nadeel is wel dat de plaatjes heel mooi zijn, maar omdat het echt 1 nacht plaatsen zijn, zijn veel kamers toch wel aan 'slijtage' onderhevig, dus echte aanraders heb ik niet, anders dan vooral niet de Hyatt doen.

VinceG vindt dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.974
    Trofeepunten:
    428
    Park Nine hotel zit in de buurt (met shuttle), daar zit ook een mall/foodcourt bij. Prima hotel.
    Je kunt ook nog kijken naar hotels naast een halte van de airport rail link. Die rijdt vrij snel en frequent.

VinceG vindt dit leuk.
  8. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.294
    Trofeepunten:
    408
    Maar als je dan toch gaat kijken naar een halte naast de airport link, dan kan je net zo goed in de stad zelf zitten nabij de airport link, zeker rond Makkasan zijn goede hotels, 05.30 gaat de eerste trein, ben je om 06.00 uur op de luchthaven.

VinceG vindt dit leuk.
  9. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.974
    Trofeepunten:
    428
    Zeker. Als je echt goed naast een halte zit met je hotel in Bangkok zelf ben je denk ik zelfs sneller met de metro dan een shuttle vanaf een vliegveldhotel.

10. Karsten1993

Karsten1993 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    296
    Trofeepunten:
    63
    Zelf regelmatig verbleven bij Hotel Tranz aan het einde van de airport rail link als ik maar kort in Bangkok ben. De straat oversteken en je staat in het hotel, prima kamers voor de prijs. Ook direct naast de Sukhumvit bts line waarmee je alle kanten op kunt.

VinceG vindt dit leuk.
  11. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    312
    Trofeepunten:
    63
    Sinds lange tijd weer eens met Emirates gevlogen maar wat viel het hard product tegen zeg.
    Taxi service naar vliegveld is prima, de (aspire) lounge is prima, service was ook prima maar als ik deze A380 vergelijk met mijn laatste vlucht met AF (A350) of zelfs KLM...wat een verschil. Geen USB-C, nog zo'n oude 3 pins aansluiting voor de headset, versleten stof, trage IFE. Het voelde heel gedateerd en "net niet" aan. Zeker niet zo premium als ik dacht dat het zou zijn.
    Ik dacht dat Emirates nog steeds een top airline was maar op basis van deze vlucht zijn ze niet meer dan 'gewoon goed'.

12. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.071
    Trofeepunten:
    333
    Het park Nine is het geworden! Op de heenweg zitten we al 3 dagen in Bangkok, dus hoef niet zo nodig meer in het centrum te zitten. Maar vlakbij wat restaurants en een mall voor de laatste dingetjes voor de terugreis is wel handig. En ziet er mooi uit! En goedkoop :D

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  13. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.324
    Trofeepunten:
    248
    Extra stoelen in KLC zonder verlies van comfort voor de passagiers?
    https://insideflyer.nl/klm-voegt-extra-stoelen-toe-op-de-embraer-e195-e2/

Ik kan het me bijna niet voorstellen dat er een extra rij in geplaatst kan worden zonder aanpassing van de beenruimte.

Ik ben bang dat het comfort in EC hierdoor gaat verdwijnen en dat je net als bij AF met dezelfde afstand komt te zitten als de overige stoelen in Y.

14. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.294
    Trofeepunten:
    408
    Ik ben niet zo bang dat economy comfort gaat verdwijnen, want de nooduitgangen in het midden van een toestel zitten niet opeens ergens anders, dus die stoelen blijven op dezelfde plek, het is 14 rijen tot de nooduitgang daar ga je geen rijtje bij krijgen.
    Wat wel gaat gebeuren, net zoals de 737-800 toestellen dat na de nooduitgang het extra rijtje stoelen ten koste zal gaan van beenruimte, want KLM kan het mooi verkopen, maar de galley kan niet 1 rij stoelen kleiner worden.

VinceG en westi vinden dit leuk.
  15. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.071
    Trofeepunten:
    333
    Wanneer gaat KLM nou eens afscheid nemen van German Airways? Mijn hemel wat een slecht product! Oude en vieze toestellen. Crew is grumpy en onbeschoft. Gisteren vanaf FRA zelf deur 1L die het niet deed! mag je daar uberhaupt wel mee vliegen?

16. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.859
    Trofeepunten:
    598
    Dit met name ja. Ik dacht dat ik ze op een slechte dag had getroffen, maar ik hoor er veel mensen over.

VinceG vindt dit leuk.
  17. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    876
    Trofeepunten:
    143
    Dit toont maar weer eens aan dat het utopische idee om de internationale trein in plaats van het vliegtuig te pakken vooral een utopisch idee is:

https://nos.nl/artikel/2596468-eurostar-treinverkeer-ontregeld-door-problemen-in-kanaaltunnel

Die tunnel is een enorme bottleneck en als er een incident is, dan zijn er geen alternatieven en dan sta je daar. Terwijl een vliegtuig in principe altijd kan vliegen. Ik pak dan nog liever de auto tussen Dover en Duinkerken in plaats van Le Shuttle. Vorige week nog gedaan en was prima te doen!

Fijne Jaarwisseling, iedereen :cool:

VinceG, Vliegende_Keep en Ozzietukker vinden dit leuk.
  18. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.294
    Trofeepunten:
    408
    In het kader van groen doen, ben ik echter naar Parijs in sommige gevallen tegenwoordig 'veroordeeld' tot de trein.
    Wel leuk zulke iniatieven, net zoals de zonnepanelen op het dak, ik geef altijd aan, oh das mooi wat er wordt gecompenseerd, dat is net genoeg voor de helft van mijn vluchten.

De trein is soms wel goed betaalbaar, maar ik zorg wel altijd voor wat meer overstaptijd en boek bewust een trein eerder, want al meerdere keren meer dan 2 uur vertraging gehad, op zowel de Eurostar of Eurocity defect.

Dan1 vindt dit leuk.
  19. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    876
    Trofeepunten:
    143
    Wat dat betreft vind ik het wel een goede ontwikkeling dat Virgin Trains van Richard Branson het monopolie van Eurostar gaat doorbreken.

Laatst bewerkt: 30 dec 2025
  20. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.324
    Trofeepunten:
    248
    Maar als er een probleem is in de tunnel, staat Virgin ook stil :rolleyes:

FlyingBlob, VinceG en PieterPost vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina