InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.294
    Trofeepunten:
    408
    Dat hangt van de lokale afhandelaar af, meestal is het niet mogelijk omdat men echt per vlucht werkt en de bagage voor die vlucht direct op de bagagekar wordt geplaatst, en die is maar 2 tot 3 uur voor vertrek beschikbaar. Als je dan opeens bagage voor een andere vlucht krijgt moeten ze die tijdelijk ergens neerzetten waar geen plek voor is.

Uitzonderingen zijn er wel, op Parijs CDG kan het zeker wel, op een luchthaven met heel veel KLM vluchten binnen 2 uur opvolgend van elkaar zou het ook moeten kunnen omdat daar de afhandelaar een andere opzet zou hebben. Maar op een luchthaven met 3 vluchten per dag, 06.00 uur, 12.00 uur en 18.00 uur, nee die zal m.i. echt gescheiden de vluchten afwerken.

2. Samm

Samm Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben in het verleden vaak op Curaçao geweest, bij zowel Avila als LionsDive. Avila heeft echt mijn voorkeur. De kamers zijn prima maar niet heel bijzonder, maar eerlijk gezegd zijn bijzondere hotelkamers op Curaçao sowieso zeldzaam (Boase uitgezonderd). De faciliteiten zijn goed, een mooi privéstrand zonder de drukte van Mambo Beach waar het strand vaak overvol ligt, ik weet van kennissen dat bij het renaissance hotel het (nep) strand ook vaak druk is.

De locatie van Avila is ook ideaal. Willemstad ligt dichtbij (net iets te ver om te lopen) maar aan de Penstraat zitten veel goede restaurants. Het hoogtepunt is voor mij altijd de sfeer. Het personeel is ontzettend vriendelijk en het voelt persoonlijk en ook wel exclusief. Niet voor niets is dit ook het favoriete hotel van Beatrix ;)

Jeroen23 vindt dit leuk.
  3. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    876
    Trofeepunten:
    143
    Zonder twijfel: Blue Bay Beach Resort. Er is een hotel en verschillende villa's die je kunt huren, Soms via Booking, maar ook andere verhuursites. Laatste keer dat ik er was, waren ze er flink aan het bouwen en zijn er nieuwe accommodaties bijgekomen.

Qua restaurants op loopafstand is het minder, want die zijn er helaas niet. Maar daarentegen zit je dan weer niet tussen de hossende Hollanders op Jan Thiel ;) Wel is het één van de mooiste stranden van Curaçao met voorzieningen (vind ik).

Jeroen23 vindt dit leuk.
  4. Jeroen23

Jeroen23 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    33
    Bedankt voor de tips! Blue Bay ziet er ook wel top uit, we huren toch een auto, dus loopafstand is niet direct een dealbreaker! Maar eens kijken of daar wat leuks tussen zit :)

Dan1, Ruut en Samm vinden dit leuk.
  5. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    876
    Trofeepunten:
    143
    Bezig een trip te plannen maar Maleisië met het gezin in de zomervakantie, dus dat wordt helaas dokken :oops:

Qua airlines ligt alles nog open, maar lijkt het erop dat KLM het niet gaat worden omdat ze (weer) aanzienlijk duurder zijn.

Twee jaar geleden beviel EK met een DIY stop in het Dubai Airport Hotel erg goed. EK biedt echter ook "gratis" stop overs aan, net als Ethiad en Qatar. De reviews op internet zijn... "verdeeld" en ik heb hier zowel goede als minder goede reviews voorbij zien komen. Mijn conclusie is dat alles wat niet volgens de happy flow gaat vaak desastreus afloopt en opeenstapeling van ellende is.

Dat gezegd hebbende: heeft iemand recent van zo'n gratis "stop over" gebruikt en wat zijn de ervaringen?

6. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.416
    Trofeepunten:
    583
    Maar ik kan toch wel op AMS mijn koffers eerder inchecken als ik met KLM vlieg? Mijn ouders zijn er al om 12:00 uur en de vlucht is pas om 20:00 uur.

7. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.234
    Trofeepunten:
    223
    Lijkt me van wel.
    Ik had een keer een vlucht die geannuleerd werd en een dag later vertrok en kon gewoon m'n koffer al inchecken.

Fripsmaster vindt dit leuk.
  8. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.324
    Trofeepunten:
    248
    Ja dat kan. De limiet is geloof ik 23 uur van te voren.

9. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.416
    Trofeepunten:
    583
    Thanks, ik had het ook bevestigd gekregen van KLM zelf.

10. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.294
    Trofeepunten:
    408
    Dat klinkt logisch, want anders heb je voor hetzelfde vluchtnummer voor verschillende dagen bagage, dat kan nog wel een beperking zijn in het bagage afhandelingsysteem.

11. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.324
    Trofeepunten:
    248
    Ik neem aan dat er in het bagage afhandelingsysteem gebruik wordt gemaakt van een combi van vluchtnummer + datum. Anders zou je bij lange vertraging van een inkomende vlucht al een conflict kunnen krijgen met een aansluitende vlucht die gemist is.

12. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.294
    Trofeepunten:
    408
    Schiphol werkt met zogenoemde buffers, als je bagage nog niet aan de beurt is, dan wordt het tijdelijk opgeslagen.
    De capaciteit van de buffers is niet oneindig en meerdere 'data' door elkaar kan echt wel een beperking zijn in het afhandelingsysteem in combinatie met hetzelfde vluchtnummer, en is zeker niet iets wat je zelf in de hand wil werken door mensen al meer dan een dag vooraf bagage te kunnen laten afgeven.

13. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    filmpje van schiphol zelf over bagagehal en buffer

FritsJ vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina