InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.714
    Trofeepunten:
    478
    Ik kon inderdaad netjes, overzichtelijk online mijn vlucht cancellen en binnen 5 dagen zou de 100% refund goedgekeurd worden, binnen 28 dagen betaald

2. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.874
    Trofeepunten:
    598
    Etihad vliegt inmiddels weer. De EY41 naar Amsterdam had de primeur.

3. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    is dit niet een evacuatievlucht? als nederland zegt dat ze nog niet veilig mensen kunnen terug halen lijkt het me sterk dat etihad gewoon yolod?

4. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.303
    Trofeepunten:
    408
    Dit is inderdaad een speciale vlucht net zoals er enkele cargo vluchten gaan.
    De bemanning van deze vluchten doen dit op ‘vrijwillige’ basis en alles valt en staat tot het moment van vertrek of het veilig kan en er ruimte is im het luchtruim.

5. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.987
    Trofeepunten:
    478
    AUH heeft meerdere vluchten uitgevoerd naar oa Europa volgens F24, ook DXB zijn er zojuist een paar vluchten vertrokken.

michiel1 vindt dit leuk.
  6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    900
    Trofeepunten:
    143
    Je reisverzekering dekt helaas niets in het geval van molest....

7. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.078
    Trofeepunten:
    333
    Hoef ik mij gelukkig geen zorgen om te maken. Mijn werkgever heeft mijn creditcard wagenwijd open gezet en moet doen wat mij goed acht. Geen financiele limiet.
    Denk niet dat ik het risico zou nemen nu. Wordt nog genoeg geschoten.

8. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    124
    Trofeepunten:
    43
    In de AMEX polis is negatief reisadvies een geldige reden om te kunnen annuleren maar is er ook de algemene uitsluiting: "geen uitkering met betrekking tot claims die direct of indirect voortvloeien uit verklaarde of niet-verklaarde oorlog, vijandigheden of molest".

Stel dat ik een reis naar Dubai gepland had, het reisadvies blijft oranje en ik had geboekt voordat er oorlog was, zou men dan niets vergoed krijgen? Dat zou wel heel zuur zijn.

Ga je helemaal niet op reis? Of heb je op eigen initiatief elders geboekt? Als je een goedkoop ticket had (en vertrekt vanuit Europa) kun je je beter laten omboeken door QR op alternatieve vluchten. Dan hoef je niets bij te betalen.

9. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.303
    Trofeepunten:
    408
    Dat is wel een puntje, al kan je daar zeker wel voor verzekerd zijn, voor bijvoorbeeld Oekraïne kan je wel degelijk een ‘lokale’ polis afsluiten, en voor het dedicated team wat daar zit die krijgen een mooie gevarentoeslag, maar ja die is ook niet voor niets.
    Maar voor een reguliere reisverzekering waar je opeens in de situatie beland en het is niet vanuit werk kan het een dure grap worden.

10. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.303
    Trofeepunten:
    408
    Dat moet je natuurlijk ook voor jezelf bepalen, vraag is wat is het alternatief en is de plek waar je bent ook 100% veilig.
    Dat zou voor mij de keus makkelijk maken om te gaan zodra het kan.

Uit ervaring weet ik dat op een gegeven moment je het luchtalarm negeert omdat je niet altijd kunt reageren, protocol is duidelijk, praktijk leert dat je door eerdere ervaringen het denkt beter te weten.

11. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.078
    Trofeepunten:
    333
    Wat is 100% veilig? Dat weet je nooit. In een buis in de lucht met projectielen die rondvliegen kom je niet in de buurt van die 100%.

Vanuit mijn hotelkamer kon ik de patriots in de lucht zien die boven al udeid basis de raketten uit de lucht schoten. Is best nog ver weg. En de kans op een afvlieger is niet zo heel groot. Dan kom ik dichter bij de 100% dan in een vliegtuig stappen.
    Dus ik blijf voorlopig zitten waar ik zit. Moet ook wel, want vanuit Qatar gebeurt er 0,0 niets.

12. PeterD

PeterD Blue Tier

Leuk Bevonden:
    179
    Trofeepunten:
    43
    Hier in hetzelfde schuitje, vast in Doha. Vlucht inmiddels al 2x geannuleerd, zaterdag weer een nieuwe poging.

Amex is nog niet heel duidelijk over evt claim (reisongemak, max 200pp) - hoop dat Qatar net als UAE de hotels gaat vergoeden

VinceG en vlieg8877 vinden dit leuk.
  13. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.714
    Trofeepunten:
    478
    Zondag aanvraag gedaan voor refund vlucht, kreeg net de bevestiging dat het akkoord was en dat de volledige reissom binnen 4 dagen teruggestort zou worden. Dat is netjes, via QR.

DirkOnTour vindt dit leuk.
  14. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    674
    Trofeepunten:
    348
    Heb je al een nieuw ticket geboekt of wordt het een saai weekend in Melbourne?

15. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.078
    Trofeepunten:
    333
    Hoe heb jij contact met Qatar dan? is dat gelukt? Ik krijg op geen enkele mogelijkheid contact met ze.

16. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    900
    Trofeepunten:
    143
    Ik vraag me af in hoeverre de airline duty of care heeft. Molest wordt gezien als een bijzondere omstandigheden, toch zijn er airlines die hier en daar vergoedingen uitdelen. Lees ik. Maar duizenden passagiers ongelimiteerd in hotels onderbrengen lijkt me een dure grap.

17. PeterD

PeterD Blue Tier

Leuk Bevonden:
    179
    Trofeepunten:
    43
    Via vaste lijn in Hotel, meerdere keren achter elkaar proberen totdat je in de wachtrij wordt geplaatst. Vanaf dat moment was het alle keren ongeveer 3 kwartier tot ik aan de beurt was. Daarna best snel geholpen met een vervangende vlucht.

Overigens vandaag de ambassadeur in het hotel gehad, hij heeft uiteengezet wat de plannen voor repatriëring gaan zijn en op welke termijn dit mogelijk uitgevoerd zal worden.

Bij vragen, stuur maar een DM. Kan je ook mn telefoonnr sturen.

18. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    900
    Trofeepunten:
    143
    Sterkte daar! Hopelijk is er snel een oplossing en kunnen jullie terug.

FlyingNelus, VinceG en PeterD vinden dit leuk.
  19. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.714
    Trofeepunten:
    478
    Ik heb besloten voor duidelijkheid; deze maand reis ik niet voor F1 en andere race events. Voel me er niet fijn bij en ben vooral bang om vast te komen zitten. Volgende maand wellicht Bahrein en Saudi, maar daar durf ik me nog niet aan te committeren ;)

Deel Deze Pagina