Zo! we zijn weer thuis! Ook @PeterD !
Wat een rollercoaster en wat een chaos! Zo veel verschillende berichten.
Uiteindelijk zijn we beiden op een vlucht geraakt naar Madrid en uiteindelijk door kunnen reizen naar AMS.
Voor mijzelf kan ik zeggen dat zowel Qatar air als de ambassade mij flink in de steek hebben gelaten. Vooral mijzelf informeren (Dank Peter voor alle tips!!) via NL'ers daar, twitter en social media.
Qatar doet je alleen maar herboeken en verder niets. De huidige evacuatie vluchten worden gewoon stoelen voor verkocht! Ongelofelijk! Terwijl ik een BC ticket bij Qatarair had en sinds maandag op een evacuatielijst stond (ook zelf half Doha voor moeten reizen om dat voor elkaar te krijgen!).
Uiteindelijk dinsdagochtend besloten om taxi te pakken, mijn weg het vliegveld op te liegen en uiteindelijk zo op een vlucht terecht te komen.
Je zou denken dat er logica zit in het repatrieren van Qatar air? Totaal niet!
Recht van de sterkste en slimste gold hier.
Afwachten en wachten op hulp? Dan zit je er nu nog!
Ambassade? Die belde mij nadat(!) verscheidene mensen mij al afgemeld hadden bij de ambassade en ik zelf ook mijzelf had afgemeld op de website en inmiddels op de vlucht naar Madrid zat.
Nu nog laatste gevecht om mijn koffer terug te krijgen. Het is qatar air niet gelukt in 8 dagen om mijn koffer naar mijn hotel te brengen. Ze zeiden dat hij op airport was en dat hij aan boord was van het toestel naar madrid. Maar dat was weer een leugen.
In ieder geval weer blij om terug te zijn en een avontuur aan mijn leven te hebben toegevoegd.
Laatst bewerkt: 12 mrt 2026