InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    924
    Trofeepunten:
    143
  2. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.090
    Trofeepunten:
    333
    Zo! we zijn weer thuis! Ook @PeterD !

Wat een rollercoaster en wat een chaos! Zo veel verschillende berichten.
    Uiteindelijk zijn we beiden op een vlucht geraakt naar Madrid en uiteindelijk door kunnen reizen naar AMS.
    Voor mijzelf kan ik zeggen dat zowel Qatar air als de ambassade mij flink in de steek hebben gelaten. Vooral mijzelf informeren (Dank Peter voor alle tips!!) via NL'ers daar, twitter en social media.
    Qatar doet je alleen maar herboeken en verder niets. De huidige evacuatie vluchten worden gewoon stoelen voor verkocht! Ongelofelijk! Terwijl ik een BC ticket bij Qatarair had en sinds maandag op een evacuatielijst stond (ook zelf half Doha voor moeten reizen om dat voor elkaar te krijgen!).
    Uiteindelijk dinsdagochtend besloten om taxi te pakken, mijn weg het vliegveld op te liegen en uiteindelijk zo op een vlucht terecht te komen.
    Je zou denken dat er logica zit in het repatrieren van Qatar air? Totaal niet!
    Recht van de sterkste en slimste gold hier.
    Afwachten en wachten op hulp? Dan zit je er nu nog!

Ambassade? Die belde mij nadat(!) verscheidene mensen mij al afgemeld hadden bij de ambassade en ik zelf ook mijzelf had afgemeld op de website en inmiddels op de vlucht naar Madrid zat.

Nu nog laatste gevecht om mijn koffer terug te krijgen. Het is qatar air niet gelukt in 8 dagen om mijn koffer naar mijn hotel te brengen. Ze zeiden dat hij op airport was en dat hij aan boord was van het toestel naar madrid. Maar dat was weer een leugen.

In ieder geval weer blij om terug te zijn en een avontuur aan mijn leven te hebben toegevoegd. :D

Laatst bewerkt: 12 mrt 2026
    FlyingBlob, Dan1, Tim82 en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. PeterD

PeterD Blue Tier

Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten @VinceG - mooi ook om te zien hoe je door een gezamenlijke situatie zo snel op elkaar gaat vertrouwen.

We hebben alle kanalen aangeboord, hotels afgereisd om Qatar Airways personeel te vinden en nog vele acties meer. Ik heb inmiddels een verzoek tot refund van mijn nieuw geboekte tickets (op deze 'relief flight' bij Qatar Airways neergelegd, heel benieuwd wat ze daar mee gaan doen.

Tim82, Grouchy, vlieg8877 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    125
    Trofeepunten:
    43
    Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Altijd interessant om te weten hoe luchtvaartmaatschappijen bij verstoringen met de reizigers omgaan. Ik ben benieuwd of de ingediende claim netjes wordt afgehandeld. Houden jullie ons op de hoogte?

Heeft de AMEX-verzekering het reisongemak of annuleringskosten wel vergoed? Of beroepen ze zich op molest?

5. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.329
    Trofeepunten:
    248
    Ik zit te kijken naar vluchten WAW-BOS.
    Ik heb de keus voor het longhaul deel uit TAP, SAS, Swiss en United. De bedoeling is heen PE en retour BC. Welke zouden jullie kiezen?

Een andere optie is met LOT naar JFK en daar een overstap naar JetBlue. Transfer time op JFK is 2h50. Is dat haalbaar? Als ik het me goed herinner moet je door de immigratie controle op JFK? De vlucht komt 15.40 aan in JFK.

6. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.998
    Trofeepunten:
    478
    Als ik het goed heb vliegt TAP met een narrowbody die kant op.

Overstap in de VS is altijd door immigratie en bagage ophalen en weer afgeven.

westi vindt dit leuk.
  7. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.329
    Trofeepunten:
    248
    Iemand tips voor een hotel in Boston voor 2 dagen sightseeing.

8. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.554
    Trofeepunten:
    373
    Ik ben een paar keer in het Hyatt Regency Boston geweest, dat ligt lekker centraal waar alles te zien is, lopend. Qua hotel niet anders als een andere Hyatt, maar de locatie is prima. Ik vind Boston vrij duur wat hotels betreft, zou nog wel eens in het Raffles hotel willen slapen daar, maar dat is beetje boven mijn budget helaas. In januari tijdens het laagseizoen misschien eens proberen of er een leuk prijsje is.

westi vindt dit leuk.
  9. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    180
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb over 5 weken een reis gepland naar Sri Lanka met Etihad via Abu Dhabi.
    De situatie is nu niet optimaal, en qua bestemmingen ben ik flexibel.
    De informatie die ik bij Etihad kan vinden, is dat er (voor nu) tot 31 maart opties voor omboeken etc zijn, daarna (nog) niet.
    Het is niet dat ik niet wil gaan(ik ga liever wel dan niet), maar gezien de situatie is een andere bestemming voor mij ook geen probleem. Wat zijn mijn kansen hierin om dit toch bij Etihad los te peuteren qua restitutie? Ik zie de situatie in het Midden Oosten niet morgen ineens optimaliseren, maar het kan natuurlijk.
    Qua reisverzekeringen heb ik een doorlopende reisverzekering bij Lanzyr (blijkbaar geen annuleringsverzekering..) en dan Amex Plat.
    Ik hoef niet vandaag al te kiezen, en kan dus echt nog afwachten. Maar was benieuwd wat de opties zijn hieromtrent, zeker nu ook brandstof etc zwaar op rantsoen zijn in o.a. Sri Lanka.

10. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    317
    Trofeepunten:
    63
    Emirates heeft zijn flexibiliteit vandaag verlengd van naar 15 april (was 31 maart). Gezien de situatie denk ik dat de ME3 allemaal hun flexibiliteit gaan verlengen, al naar gelang de situatie.

Durk vindt dit leuk.
  11. George1

George1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    109
    Trofeepunten:
    33
    Fairmont Copley Plaza of Four Seasons (Boston Common)

westi vindt dit leuk.
  12. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.329
    Trofeepunten:
    248
    Mooie hotels, maar om resp 900 en 1200 EUR per nacht neer te leggen om alleen te slapen vind ik iets te gortig.

Vliegende_Keep en Ruut vinden dit leuk.
  13. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    211
    Trofeepunten:
    43
    UK ETA visa prijs stijgt van £16 (€18,50) naar £20 (€23,10) op 8 April 2026

Bron

Dan1 vindt dit leuk.
  14. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    924
    Trofeepunten:
    143
    Waarom de internationale trein nooit een alternatief voor vliegen zal worden:

Zit nu in de Eurostar van Brussel naar Rotterdam. Normaal gesproken reis ik altijd Eurostar Premier, maar voor de terugeis was alleen Eurostar Plus beschikbaar. De trein zit ramvol. Ook qua bagage. De capaciteit van de rekken is simpelweg niet toereikend.

Als “oplossing” hebben enkele passagiers nu hun koffers voor de deuren neergezet. Wat heeft geleid tot ‘een veiligheidsincident’. De trein manager heeft net meerdere malen de passagiers over de intercom opgeroepen. Indien de koffers niet worden weggehaald, gaan ze er in Antwerpen uit en worden ze op het perron achtergelaten.

Volkomen begrijpelijk, maar wat moet je dan als passagier doen als er nergens plek is? Met je koffer door de hele trein gaan zoeken en het vier wagons bij jou vandaan neerzetten? In de bistrowagon gaan zitten? Op het gangpad mag je het ook niet neerzetten.

Natuurlijk nemen mensen ook hier veel te veel bagage mee en wordt dat totaal niet gecontroleerd. Dat brengt mij op het punt dat er ik niet aan zou moeten denken om ipc van het vliegtuig de trein op een lange reis te pakken. Zelfs de T.G.V. Duplex is met alleen een lichtgewicht kinderwagen en kleine reistassen al uitdagend je spullen kwijt te raken. En in tegenstelling tot het vliegtuig kan je koffer nodig het ruim. In de trein heb ie geen optie als alles vol zit. En dan heb ik het nog niet eens gehad over ellende door vertragingen.

We zijn nu in Antwerpen. Zal eens kijken of ik koffers op het perron zie staan als we wegrijden.

Tim82, VinceG, michiel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    924
    Trofeepunten:
    143
    Excuses, had dit in het verkeerde forum gepost…

De koffers zijn niet uitgeladen in Antwerpen, maar dit laat goed zien hoe verschrikkelijk het is om ook maar iets meer dan een tasje mee te nemen op een internationale treinreis…

Je koffer zal maar onderin liggen.

Bijgevoegde bestanden:

Ruut en bernard vinden dit leuk.
  16. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.329
    Trofeepunten:
    248
    maw hopen dat de eigenaars van de andere koffers bij hetzelfde station uitstappen

17. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    180
    Trofeepunten:
    43
    Afgelopen donderdag geboekt voor vrijdags Transavia vanaf RTM naar BCN en zondags terug. Voor de heenvlucht kon ik uiteraard niet meer een stoel reserveren, maar half blind stoel 1A genomen. Extra beenruimte enzo. Maar ligt het aan mij, of zit stoel 1A zo ongeveer in de wand gedrukt?
    Terugvlucht had ik 1C, en daar zat ik veel comfortabeler. Zeker omdat ik daar mijn rechterbeen rechtuit kon leggen, want met mijn slechte heup is dat wel aardig een must.

Daarbij, ondanks dat ik gewoon van plan was op BCN in de (lange) rij voor de security aan te gaan sluiten, werd ik langs de zijkant gestuurd toen de mevrouw mij zag aan komen lopen; ik had mijn (opvouwbare) wandelstok niet in gebruik(zat in mijn tas) maar het viel haar op dat ik slecht liep en mocht zo via de zijkant helemaal naar voren. Had bij boarden zone 3, maar zat op de mindervalide plaatsen vooraan. Op RTM werd er niks over gezegd, maar op BCN kwamen zij al voor start boarden naar mij toe, en kon als 1 van de eersten gaan boarden.

Ruut en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  18. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.554
    Trofeepunten:
    373
    Ik reis zelf al 25 jaar met de Thalys/Eurostar en dat koffer probleem is echt iets van de laatste paar jaar. Voorheen nooit zoiets gezien. Ik denk dat mensen meer meenemen en dat mensen minder snel geneigd zijn om hun rolkoffer in het bagagevak boven de stoelen te plaatsen, omdat ze dat te veel moeite vinden. Terwijl in een vliegtuig ze zo'n soortgelijk geval zonder moeite wel in een vak stouwen. Zo op het oog kunnen alle koffertjes van jouw foto prima boven de stoelen in de rekken qua formaat, mits daar natuurlijk plaats is. Beetje reshuffelen kan natuurlijk ook helpen.

19. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.257
    Trofeepunten:
    223
    ITA doet een Odidootje....

Bijgevoegde bestanden:

20. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    2.028
    Trofeepunten:
    708
    Vraagje. De Aspire non-Schengen lounge op Schiphol heeft vaak een digitale wachtrij. Is de link altijd geldig zodat je al van te voren in de rij kan, of moet je per se ter plekke aanmelden?

Deel Deze Pagina