Hmm, dat is minder! Ik lees net dit op Loyalty Lobby? https://loyaltylobby.com/2026/03/08...repatriation-flights-for-sunday-march-8-2026/
In Dubai doet men er alles aan om het goed te regelen, althans zo lijkt het, ongetwijfeld ook door beeldvorming via bijvoorbeeld social media, maar ook tastbare dingen zoals het betalen van verblijf van gestrande passagiers en je ziet daadwerkelijk in ieder geval flightradar24 een boel vluchten. Maar toch blijft dit wel hangen bij veel mensen en zullen de maatschappijen uit het Midden Oosten hier nog lang last van krijgen.
De communicatie die je overal leest strookt niet met wat wij zien. Ook vanuit de ambassadeur is de informatievoorziening wisselend. Wij zijn voor woensdag aan het kijken om over land naar Saudi te gaan, te vliegen vanuit Hofuf naar Jeddah en een dag later naar Amsterdam. Leuke onderneming met 2 kinderen
@VinceG en @PeterD Bedankt voor het delen van jullie ervaring. Hopelijk kunnen jullie snel naar huis. Kleine tip, jullie moeten nooit op de refund knop klikken in Manage My Booking. In dat geval heb je zelf afgezien van de reis en heb je geen recht op vergoeding van hotel, maaltijden of vervangende vlucht via Saoedi Arabië.
Zeker, komt goed. Heb QR ook al een notice of default verstuurd, om een evt case sterker te maken (al vraag ik me af of ze iets gaan doen).
Ben benieuwd wat dit 'lange termijn' gaat doen met de Gulf carriers als in vertrouwen. De regio is inherent onstabiel, de situatie met Iran nu heeft dat nu ook naar 'de veilige Golfstaten' gebracht. Ben i.i.g. blij dat ik de komende periode niets geboekt heb bij de Gulf cariers... Wat vinden we trouwens van de woekerprijzen van de airlines? Het is een vrije markt van vraag en aanbod, maar waar stopt dat vrije markt en begint ethiek?
De woekerprijzen van airliners komen door yield management en de toestellen zitten dan ook helemaal vol, dus het is logisch dat de tarieven dan hoog zijn want er is wel wat capaciteit weggevallen. En er vallen ook routes en daardoor passagiers weg of storten helemaal in waardoor daar vesl kosten gemaakt worden naast dat men moet omvliegen en de olieprijs stijgt, en hoewel ze aan hedging doen heeft dat wel in de toekomst invloed. De prijzen zullen wat meer stabiliseren en omlaag gaan want nu heb je een hoop mensen dis ergens vast zitten en nu naar huis moeten, straks ziet mem gewoon van die reis af.
Ik heb (onbevestigde) berichten gelezen van mensen die de inslag en brand bij het Fairmont hotel op hun social media hebben gezet en dat daarna hun account werd geblokkeerd in UAE. Ook met het betalen van het verblijf moest men door veel hoepels springen door te laten zien dat je het echt niet kon betalen. Ik heb mensen gesproken die op 2 april vliegen via DXB en dat niet meer willen. Reisverzekering gaat je hier hoogstwaarschijnlijk niet bij helpen (molest) en EK biedt omboeken voor vluchten met vertrek tot 31 maart.
In het verlengde van mijn post hierboven, dit is wat er staat op de website van de rijksoverheid. Dus die 'beeldvorming' is heel erg scheef.
Ik lees dat er in Qatar mensen zijn opgepakt voor het delen van beelden van Iraanse aanvallen op social media.