Ik ben afgelopen 2 weekenden in de KLM non-schengen lounge geweest en beide keren stond op de grote TV schermen (ik zat bij de Heineken taphoek) Telsell aan met die vieze nagelschimmel reclame die maar blijft voortduren. Blijkbaar is er niet een medewerker die denkt, ik zet wat prettigers op?
IT is blijkbaar hier ook lastig. Als je op de home page zit werkt de menu knop linksboven ook nog steeds niet
Wat ik "in de wandelgangen" begrepen heb is dat de betalingen aan de auteurs is stopgezet. Geen idee wat er nu verder gaat gebeuren.
https://nos.nl/artikel/2603437-twee-klm-toestellen-op-de-grond-gebotst-op-schiphol-geen-gewonden hebben even 2 vliegtuigjes met elkaar lopen knuffelen
Voor de mensen die het leuk vinden; vanavond om 19:05 op NPO1 schuif ik aan bij Carrie op vrijdag Fijn weekend!
Hoe snel het kan veranderen binnen 24 uur. Ben benieuwd; wat is volgens jullie het meest realistische scenario (heb bru - doh - mel geboekt, vertrek komende woensdag); - Vluchten blijven gewoon staan, wellicht wat vertraagd - Vluchten worden omgeboekt met bijvoorbeeld singapore airlines, zodat we niet in de buurt komen van het midden oosten - Alles gecancelled (pech gehad...) - ... ?
Hoe snel kan het gaan… nou het was wel duidelijk dat dit ging gebeuren, de derde carrier strike group ginh niet ook daarheen omdat men niets ging doen. Veel hangt af hoe succesvol deze aanval is, Iran heeft wederom heel veel senior leiderschap in 1 klap weggevaagd zien worden, daarnaast schieten ze nu wel lukraak wat ballistische raketten maar doordat heel veel installaties zijn uitgeschakeld is het bij lange na niet wat men voor ogen had. Met een beetje geluk is er weinig georganiseerd tegenreactie meer mogelijk….
Nou, was sinds eind januari nou niet echt een verrassing wat komen zou. Begin februari al uitgerekend wanneer de Gerald R. Ford ongeveer zou aankomen en vervolgens tussen 23 februari - 13 maart vooral niks rondom/in het M-O gaan boeken. Vervolgens vol in de energie aandeeltjes, monetiseren dit soort regimes. Heb geen cijfers voor Qatar maar de VAE alleen al hebben gisteren 137 Iraanse ballistische raketten en 209 Iraanse drones op bezoek gehad. Iran heeft er er vast nog wel wat meer voor de komende dagen. Normaal zie je iets van een een waiver op de websites van de airlines, zodat je de reis kan omboeken/annuleren. Zie er bijvoorbeeld al een voor Qatar airlines voor 1-6 March; https://www.qatarairways.com/tradep.../Passenger-Guidelines-Security-Situation.html
Dus ik krijg binnen een x aantal weken mijn geld van de boeking terug als ik annuleer? Lijkt me de beste keuze!
Volgens Qatarese defensie 136 raketten en 12 drones waarvan 132 en 12 zijn onderschept. Ik zag ze langs komen hier vanuit mijn hotelkamer. Ik kwam terug uit Zuid Afrika en was al onderweg en we zijn terug gekeerd. Zit nu vast. Hopelijke update morgenochtend. Sinds 7 uur vanochtend geen aanvallen meer geweest. Maar kan ook stilte voor de storm zijn. Heb voor vrijdag vlucht naar BKK staan met Qatar. Kan hem gratis cancellen. Weet nog niet of ik het doe. Eerst maar eens thuis geraken. Service van Qatar air was wel abominabel slecht. Gewoon geen informatie. Had zelf gelukkig hotel geboekt (voor de zekerheid voor een week), dus had ze daar niet voor nodig. Maar sommigen hebben uren in de rij gestaan.
Sterkte daar! Ik ben ook wel van het zelf initiatief nemen en een hotel boeken of een andere vlucht regelen als het mogelijk is bij verstoringen, en niet in een rij bij een of andere balie gaan staan wachten, vaak voor niks. Maar ik vind het dan toch altijd wel spannend of het vergoed wordt door een maatschappij als ik zelf wat regel en achteraf ga claimen.
Bij eenvoudige verstoringen waar enkel jouw vlucht van een luchthaven niet gaat kan een luchtvaartmaatschappij dit prima regelen. Maar bij grootschalige verstoringen, denk aan winterweer op Schiphol of oorlogshandelingen waar veel of alle vluchten geannuleerd worden is zelf handelen het devies. Voor een gewone reiziger, als het goed is heb je ook een reisverzekering die dit soort zaken dekt,, mocht je er niet iuitkomen met de luchtvaartmaatschappij, of voor zakelijke reizigers zal een werkgever ook een rol hebben, sterker nog wij hebben zelfs altijd emergency cash mee. Al snap ik, zeker op duurdere bestemmingen dat het fijner is als het niet uit eigen pocket hoeft.