InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.324
    Trofeepunten:
    248
    Hoe doe je dat dan? Heb jij een amfibie auto of zo? ;)

2. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.974
    Trofeepunten:
    428
    Ja maar Branson heeft dan nog wel wat vliegtuigen achter de hand :p

Samm en westi vinden dit leuk.
  3. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    876
    Trofeepunten:
    143
    Ik zeg ook niet dat ik in die trein ga zitten. Ik blijf lekker vliegen :rolleyes:

4. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    876
    Trofeepunten:
    143
    Touché!

5. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    876
    Trofeepunten:
    143
    Nee, een hovercraft :D

Anders is de ferry ook een goede optie o_O

6. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    312
    Trofeepunten:
    63
    Als er een vulkaan uitbarst, (erg) slecht weer is of een staking dan wordt er ook niet gevlogen. Net zo'n dooddoener.
    Wat ze vanuit de EU wel mogen aanpakken is rechten voor een treinpassagier. Al meerdere malen door problemen met DB een reis moeten wijzigen maar ze hebben geen zorg/compensatie-plicht zoals een vliegtuigmaatschappij dat in de EU wel heeft.
    Ik vermoed dat het inplannen van onderhoud (wat vaak de boosdoener is) ineens een stuk efficiënter kan.

PieterPost vindt dit leuk.
  7. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    876
    Trofeepunten:
    143
    Het probleem is dat er (in Duitsland) geen geld is voor onderhoud. Er zijn plannen voor langetermijninvesteringen, maar het achterstallig onderhoud is gigantisch. En is dus niet zomaar opgelost.

Verder eens dat de compensatie van internationale treinpassagiers een lachertje is.

PieterPost vindt dit leuk.
  8. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Ik twijfel voor een trip in november 2026 naar Singapore over de vlucht.
    Voorkeur zou AMS - MUC - SIN met overstap van LH2309 naar LH768 van 1 uur zijn. Alternatief is wat eerder weg en 2u20 overstap op FRA.

Als ik MUC - SIN vanwege de korte overstap zou missen, zou ik waarschijnlijk op MUC overnachten en worden omgeboekt naar codeshare Singapore Airlines die ipv 17:25 aankomt op +1 om 06:50. Op een heftigere jetleg na niet zo'n probleem, zeker als EC261 vergoeding wordt betaald. Maar ik kan lastig inschatten hoe groot het misconnect risico voor EC261 redenen tov niet-EC261 redenen is. Neig er daarom nu toch naar de langere overstap te nemen.
    Iemand hier ideeën bij?

9. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    gelukkig ben je niet de enige met slechte ervaringen met DB ;-)
    https://www.theocharis.dev/blog/kidnapped-by-deutsche-bahn/

10. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.696
    Trofeepunten:
    478
    Gelukkig nieuwjaar op de eerste plek. Ik vloog met partner vanaf Auh naar Doh en door naar AMS zodadelijk. Twee maanden geleden (cash, dure tickets door nieuwjaar en kerst) geboekt en wilde graag DOH - AMS upgraden voor 2 personen. Contact gehad met de online platinumlijn, antwoord was 'sorry er is maar 1 award upgrade beschikbaar'. Ok, dat kan natuurlijk. In de afgelopen 2 maanden geregeld upgrade offers gekregen voor deze vlucht en paar keer gevraagd of ik het ook met avios kon upgraden, maar telkens hetzelfde antwoord; niet mogelijk, alleen in cash. Vanochtend in Abu Dhabi gecheckt en er waren 8 vrije plekken in business, maar ik kon pas upgraden in Doha. Online geen mogelijkheid om met avios te upgraden trouwens. Kom ik net in de lounge aan, zeggen ze; is geen probleem hoor om u beiden te upgraden, 120.000 punten. Ik zeg...120.000? Online staat dat het 60.000 in totaal is. ''Dat klopt meneer, als u online doet upgraden''. 'Ok, maar ik kon niet online upgraden'. Misschien niet, maar het tarief op het vliegveld is 2x het aantal avios dan online. Ik de chats laten zien met de platinumlijn (onder andere nog 2 dagen geleden gevraagd of ik online kon upgraden) maar nee, daar konden ze niets mee. Ik vind het erg vreemd, op deze manier. Er is genoeg plek, maar op deze manier hou ik de avios liever op zak. Als referentie; voor 90.000 avios vlieg ik in business van Amsterdam via Doha naar Australie. Dan vind ik 60.000 avios voor enkel de upgrade van een betaald ticket belachelijk.

VinceG, FlyingFonz, petercs en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.324
    Trofeepunten:
    248
    Ik vind MUC een fijne airport als je een korte overstap hebt. Al een paar keer meegemaakt dat ik bij de trap of in de gate werd meegenomen en met de auto naar het volgende vliegtuig werd gebracht.

FlyRemco vindt dit leuk.
  12. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Afgelopen zondag (4 jan) vlucht FR5691 van AGP - AMS genomen. Ruim 3 uur vertraging, waarvan in ieder geval 2,5 uur door een "klein technisch mankement met het vliegtuig waardoor een vervangend vliegtuig moet worden afgewacht" aldus Ryanair via de app. Aan boord zou het aan het weer hebben gelegen.
    Het ingekomen vliegtuig EI-IFX had een STA later dan onze STD dus dat bevestigt het afwachten van dit toestel ipv geplande toestel moest het weer afwachten.

Uiteraard een EU261 formulier ingevuld op de website van Ryanair, maar die geeft aan "Uw vlucht is vertraagd doordat het vliegtuig een aanvaring met een vogel heeft gehad, een incident waar Ryanair geen invloed op had."
    Onduidelijk of ze duiden op EI-IFX of het origineel geplande toestel.

Waar kan ik terugvinden welk vliegtuig eerst ingepland stond? En wellicht of deze ook een bird strike heeft gehad?

Flightradar lijkt alleen aircraft changes via hun los betaalde API inzichtelijk te maken, niet via mijn Gold account.

13. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    122
    Trofeepunten:
    43
    Ik zou (gratis) een klacht indienen bij de Spaanse toezichthouder. De luchtvaartmaatschappij moet dan met rapporten komen om te bewijzen wat de oorzaak was.

https://sede.seguridadaerea.gob.es/...nes-retrasos-denegaciones-de-embarque-y-pmr-0

"Slecht weer" is een ruim begrip. Dit kunnen zowel gewone als buitengewone omstandigheden betreffen. Bij meerdere omstandigheden moet je de tijd van buitengewone omstandigheden van de normale omstandigheden aftrekken.

FlyRemco vindt dit leuk.
  14. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    122
    Trofeepunten:
    43
    Als je vooraf hoopt op een gemiste aansluiting dan gaat alles op tijd en lukt het niet. En op momenten dat je het niet verwacht loopt alles mis.
    Ik werd ook vaak met een busje of buggy van het ene vliegtuig naar het andere gebracht. Ook de koffers hadden het gehaald.

Ik heb wel een paar jaar geleden mijn aansluiting op bovenstaande verbinding gemist wegens extreme sneeuwval zoals vandaag. Claim afgewezen wegens buitengewone omstandigheden. Ik had wel screenshots gemaakt van de beschikbaarheid van de rechtstreekse KLM vlucht AMS-SIN. Uiteindelijk via de rechtbank toch de compensatie kunnen krijgen. Als de verwachting in AMS is dat je de aansluiting nooit haalt moet men je meteen al omboeken en niet pas in MUC. Als Lufthansa geen redelijke maatregelen neemt om de vertraging te voorkomen geldt de uitzondering van buitengewone omstandigheden niet.

stefan_vdb, lloydje33, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.974
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb de afgelopen weken wat tweets van Menno Swart langs zien komen, zelfbenoemd "Aviation influencer". Maar wat een apart figuur is dat zeg, categorie Telegraafjournalist. Is deze man ooit ontslagen bij Schiphol/KLM dat hij zo zuur is?

Samm, TimH en Ruut vinden dit leuk.
  16. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.696
    Trofeepunten:
    478
    bij die naam 'aviation influencer' had ik niks anders bedacht haha

Ruut en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  17. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.416
    Trofeepunten:
    583
    Is het eigenlijk mogelijk om je bagage 5 uur eerder te droppen op een vliegveld die meerdere KLM-vluchten aanbiedt?

18. Jeroen23

Jeroen23 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    33
    Heb het forum al wat doorgespit maar kom nog niet echt tot een conclusie. Wie heeft een goede aanbeveling voor een hotel/appartement op Curaçao? Alle tips zijn welkom.

Dan1 vindt dit leuk.
  19. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.234
    Trofeepunten:
    223
    Nu ben ik meer kind aan huis op Aruba, maar kun je je voorkeuren aangeven?

Bijvoorbeeld, de ligging, adults-only, bepaald keten, prijsklasse, buurt enz.

Jeroen23 vindt dit leuk.
  20. Jeroen23

Jeroen23 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    33
    Voorkeur gaat uit naar een hotel, rustig gelegen maar wel enigszins op loopafstand van wat leuke restaurants. Is dus eigenlijk meer een algemene vraag naar de ervaringen hier. :)

Kom al snel uit bij hotels als Dolphin Suites, Renaissance en Courtyard.
    Marriott zou nog met een nieuw hotel komen maar die is ook weer van de site gehaald.

FlyingFonz, Ruut en Samm vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina