InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.056
    Trofeepunten:
    223
    Als je "mijn" configuratie hebt, ik vind de 2A echt een aanrader.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Urbanjazz en Menno vinden dit leuk.
  2. Gin_klm

    Gin_klm Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Het betreft de 2de business met 48 stoelen in business. Dus bulkhead zou ik zeggen. Ik heb echter wel stoelen op rij 1 kunnen reserveren
     
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.056
    Trofeepunten:
    223
    Als het die config is zou dat ook mijn keuze zijn.
     
    Menno vindt dit leuk.
  4. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Trofeepunten:
    428
    De user experience is vaak ver te zoeken bij luchtvaartmaatschappijen en hotelketen en natuurlijk hebben ze geen zin in het annuleren van een reis, maar zo moeilijk hoeft het toch ook weer niet? :(

    upload_2024-8-23_12-7-4.png
     
    Urbanjazz, FlyRemco, michiel1 en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Als UX designer branden m’n ogen :D
     
    Urbanjazz en ErwinLansing vinden dit leuk.
  6. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    net terug van vlucht ATH-AMS. Altijd leuk als bij het boarden het poortje een vreemd geluid laat horen en je een nieuwe boardingpass krijgt! Alweer een upgrade van de KLM. En wat voor een!
    Boarding complete: En daarna komt er een dame met grote hoed en zonnebril binnen met een gevolg.
    En dan blijk je ineens vlak achter onze koningin Maxima te zitten! :D

    Vraag me toch af of ik dan enigzins gescreend ben en met een reden op die plek gezet?
     
    Urbanjazz, michiel1, Ruut en 8 anderen vinden dit leuk.
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Wat op zich wel helpt is als het nodig is om passagiers te upgraden, dat je dan kiest voor de veelvliegers in plaats van een volslagen onbekende passagier.

    Want mijn theorie is dat een passagier welke een frequent flyer status heeft, een heleboel vluchten heeft gemaakt zonder noemenswaardige incidenten, omdat anders er wel een vliegverbod zou volgen en je die status niet meer hebt, dus dat de kans klein is dat er een incident zal zijn.
    Daarnaast heb jij helemaal geen weet vooraf dat er een VIP meereist en is het risico daarom ook laag, serieuze incidenten gebeuren niet toevallig, en daarnaast is elke passagier door een veiligheidscontrole gegaan en zit er in het gevolg wat mee gaat natuurlijk ook nog wel wat mogelijkheden om 'bedreigingen' te neutraliseren.
     
    VinceG en Menno vinden dit leuk.
  8. Hildo

    Hildo Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Rij 1 in de A350 van AF zijn stoelen die aan het gangpad zitten. De bulkhead stoelen moet je een even rij hebben.
     
  9. Hildo

    Hildo Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Stoel 2A heeft ook wel mijn voorkeur, in ieder geval met vertrek uit Parijs, maar deze stoel heeft een wel een klein nadeel. En dat is omdat de bagebak boven 2E gebruikt wordt voor het IFE. En er dus meestal de bagebakken altijd vol zijn als je later komt.

    Daarom wil ik meestal 2L wel nemen als ik laat in het vliegtuig stap. Gaat ook vrij vlot als je aankomt in Parijs en ze gebruiken deur 1.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  10. Gin_klm

    Gin_klm Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Er zijn 2 verschillende opstellingen blijkbaar in de A350 van AF zoals @Menno al aangaf.
    De opstelling die ik heb lijkt de bulkhead te hebben en niet de stoelen aan het gangpad.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Gin_klm

    Gin_klm Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Mogelijk heb ik ze gewoon kunnen boeken aangezien het ticket met miles aangeschaft is. Ik heb voor mijn vriendin (zonder status) ook niets hoeven te betalen voor de stoelreservering.
    Boek je zonder miles dan moet je volgens mij ook +- €80 betalen om je stoel vantevoren te reserveren in business
     
  12. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Dat lijkt mij een logische verklaring. Mijn vluchtgeschiedenis is bekend.
    ja totaal 3 DKDB waarvan 1 direct naast haar. 1 andere die redelijk ver achter in economy zat en vlak voor landing naar BC gehaald werd en tussen een buitenlands stel geplaatst werd die totaal niet door hadden wat er aan de hand was. En 1 hofdame en een DKDB man vlak voor haar. Rij achter haar was ik en een buitenlandse passagier die ook niet doorhad wie ze was.
     
    Ozzietukker vindt dit leuk.
  13. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.257
    Trofeepunten:
    203
    De nieuwe amenity kit van KLM. Een soort opgerold boodschappentasje met wat spulletjes er in verborgen.

    Volgens de purser heeft klm er al veel klachten over gekregen en blijven de meeste tasjes na de vlucht als vuilniszakje achter in de cabine. Dit mag dan duurzaam zijn, fraai is het inderdaad niet.

    IMG_9153.jpeg IMG_9154.jpeg
     
    Dan1, VinceG, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Rommel inderdaad. Was al duidelijk bij de woordkeuze toen het gepresenteerd werd.
     
  15. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb een vlucht geboekt en betaald in Noorse Kronen (NOK). 3 dagen later werd de vlucht geannuleerd en heb het bedrag laten terugbetalen.
    Nu berekend ICS Visa mij 2 keer de koersopslag. Een keer bij aankoop, een keer bij stornering. Bij de stornering in mijn nadeel, niet als negatieve opslag zoals bij AMEX. Mag dat zomaar?
    Hebben jullie dit al meegemaakt?
     
  16. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Ja, meerdere keren. Dat is normaal.
    Dat jij een kaart met een andere valuta gebruikt is jouw keuze. Je kaart maatschappij heeft met jou de afspraak dat andere valuta worden verrekend voor een bepaalde koers.
    En die is helaas altijd ten nadele van jou, dus als de transactie wordt teruggedraaid (het is voor de kaart maatschappij geen stornering, maar een creditering) betaal je dus 2x het koersverschil.
     
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.782
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Die laatste error fare van ANA heb ik door conversie wel meer terug gekregen dat dat ik had betaald. Had met de koers van de Yen te maken.
     
    Thom vindt dit leuk.
  18. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Jammer. Ik gebruik de Rituals tasjes nog vaak, zijn best handig.
     
  19. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    Verschillen wegens een andere transactiedatum is normaal.
    Maar ik heb het idee dat onterecht een extra koersopslag berekend wordt (bovenop de normale).
    Aankoop 48798 NOK (4278,66 euro).
    Terugbetaling ontvangen van 48798 NOK (4070,82 euro).

    ICS wisselkoerscalculator: bij aankoop 4278,65 euro. Dat is maar 0,01 euro verschil en begrijpelijk. Er kunnen altijd kleine verschillen ontstaan.
    Op de dag van terugbetaling zou de koers 4255,95 euro moeten zijn.

    Het verschil wegens transactiedatum zou hiermee 4278,65 – 4255,95 euro = 22,70 bedragen. Ik ben echter voor 200 euro het schip in gegaan.
     
  20. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Of het onterecht is moet je nakijken in de voorwaarden van ICS. Daar staat vast vermeld op welke manier andere valuta's worden geconverteerd.
    Maar als ik jouw "verschil" omreken naar procenten, is dat 4,8% over 2 transacties, dus 2,4% per transacties, dus dat is niet zo vreemd.
     

Deel Deze Pagina