Ja, afwijzing van ITA. Het zou inderdaad kunnen dat de restricties veroorzaakt zijn door ITA zelf, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ga nu een poging wagen bij EU claim
Schiphol, Rotterdam en Eindhoven gaan vanaf 1 september weer terug naar de 100ml maximale grootte van vloeistofverpakkingen. https://nieuws.schiphol.nl/schiphol...le-standaard-rond-vloeistoffen-in-handbagage/
Om het allemaal nog meer verwarrender te maken.... Vraag me af wat nou de de daadwerkelijke regel is dat het niet mag.
Je vraag triggerde mijn nieuwsgierigheid. Even googlen leverde het volgende op: - Verplichting vanuit Europese commissie (link) - Met de uitleg Lekker vaag natuurlijk 'a temporary technical issue', maar zou betekenen dat het na oplossen daarvan weer mogelijk wordt?
Zoals omschreven in de thread over nieuwe scanners, dit komt zuiver en alleen door de VS die vast willen houden aan de vloeistofregel. Het technical issue in het VK, want daar komt dit 'technical' issue vandaan is dat er wat false positives waren die heel veel secondary kost, en als je uitschakelt waardoor je de false positive krijgt dan kan je mogelijk een daadwerkelijk gevaarlijke substantie wel missen in theorie. Daarom geldt de regel daar al. Het feit dat het in Europa nog niet gold geeft al aan waar men in Europa voor gekozen heeft en heeft de VS een ultimatum gesteld.
Dit is wat ik ook altijd heb begrepen ja. Maar vraag me dan wel af hoe dit exact gemonitord wordt wanneer die deur open gaat.
Die tijden zijn bij de luchtvaartmaatschappij bekend, want de afhandelaar noteert het moment van openen en moment van sluiten zodat de gate tijd berekend kan worden. Geen idee eigenlijk of deuren open leidend is, in de KLM App zie je eigenlijk altijd de aankomsttijd aan de gate als eindtijd van de vlucht, deuren zijn in de regel inderdaad wel 2-5 minuten na aankomst pas open, dus dat kan iets schelen. Eigenlijk zou het dan moeten zijn voetstap in de terminal, want leuk een busgate, maar dan gaan om 20.00 deuren van het vliegtuig open, wachten we totdat rij 16 ook ingestapt is, en gaan we een tour over Schiphol doen en zijn we 20.12 bij de terminal, terwijl ik vanaf C5 om 20.07 in de trein kan zitten.
Ik had een paar weken geleden een aankomst met 2u57m vertraging volgens de app en dat was redelijk precies op "motoren uit" want het duurde toch zeker een minuut of 10 voordat de trap er stond en de deuren opengingen. Er werd zelfs gezegd of we konden blijven zitten zodat overstappende passagiers hun aansluiting wel zouden halen (ondanks dat een bus gate was ) en ik zat op rij 3. Toch een claim ingediend maar daar werd gezegd dat de aankomst binnen de 3 uur viel. Wil er voor de rest geen energie aan verspillen omdat het teveel een welles-nietes spelletje wordt maar het voelt als 'frequent flyer' een beetje zuur.
De actuele 'on-block' tijd is wanneer de parking brakes geactiveerd zijn op de arrival stand. Deze tijd wordt meestal automatisch gegenereerd aan de hand van een aantal criteria, maar kan eventueel handmatig door de cockpitcrew aangepast worden.
Met hotelstatus gisteren Oneworld Sapphire binnengehaald: https://www.headforpoints.com/2024/08/05/british-airways-status-match-4/
Pieter Elbers laat vrouwen anoniem een stoel naast een man mijden https://www.cnbc.com/2024/08/07/ind...oid-booking-seats-next-to-men-on-flights.html
In India is het betasten en onheus bejegenen van vrouwen helaas een veel voorkomend probleem. Justitie lijkt het niet serieus op te pakken dus wellicht goed dat vervoerders dan wel voor maatwerk kiezen.
Je ziet in meer landen waar bijvoorbeeld wagons in metro zijn voor alleen vrouwen in het publieke transport. En in India is inderdaad een probleem dat mannen zich wat makkelijker schuldig aan maken omdat kans op vervolging klein is.
Goede zet van Pieter! Is helaas een zeer groot probleem in die landen. Ben ik de enige of is de website van KLM al weer een paar weken bagger?
Jaren bedoel je? Website weet ik niet, maar in de app kan ik momenteel in geen enkele boeking bij mn stoel selectie.
Goedemiddag, Ik heb een vraag over de AF business class stoelen waar jullie wellicht een antwoord op hebben. Zijn de business class stoelen op de 777 waar ook la première aanwezig is hetzelfde als de business class stoelen op de 777 waar geen la première aanwezig is? Kwa hoeveelheid zullen dit er minder zijn maar betreft het hier ook de nieuwe business class stoelen?
Nee, als er La Première aanwezig is zijn dit de BC stoelen zonder deurtje, dus niet de nieuwste versie.