InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.628
    Leuk Bevonden:
    2.465
    Trofeepunten:
    583
    KLM weet het ook niet helemaal:rolleyes: upload_2024-7-18_20-24-24.png
     
    MoonJ, Menno, westi en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Ik vind het raar dat ik tegenwoordig de optie krijg om er lounge toegang bij te kopen.
    Als ik er dan op klik is de optie lounge toegang opeens niet meer beschikbaar.

    Had trouwens zaterdag ook wat bijzonders, mocht volgens de scanpaal de lounge niet in, was er nog niet eerder in geweest, was op een doorvlucht, en alles stond er goed in qua fqtv status.
    Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ik op dat moment al geupgraded was naar business klasse en dat ik de nieuwe boarding pass nog nog niet geladen had omdat ik dat nog niet had gezien.
     
    VinceG en lloydje33 vinden dit leuk.
  3. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1.539
    Trofeepunten:
    478
    Gisteren in HEL met Finnair wat meegemaakt, op weg naar JFK aan boord van een A330-300. We gingen al een drie kwartier later dan verwacht weg, prima. Richting startbaan horen we dat er een foutmelding is, terug naar de gate. Daar een uur gewacht, reparatie, nieuwe poging. Wederom tijdens het taxien foutmelding, terug naar de gate, iedereen er uit (en netjes een voucher van 34 euro, we hadden loungetoegang) en 2 uur later kwam het hoge woord er uit; toch gaan. Uiteindelijk in plaats van om 19:00 landen, nu om 00:30 geland. Dat gaat een EU261 worden lijkt me, vervelend, maar toch heel netjes opgelost van Finnair.
     
  4. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    480
    Trofeepunten:
    63
    Heeft er iemand recente ervaring met het vanuit AMS boeken van een gratis stopover met Ethiad in Au Dhabi? Dit lijkt vanuit Amsterdam alleen met multicity te kunnen, omdat je anders tussen vluchten onvoldoende tijd hebt zitten.

    Het internet lijkt verdeeld, ik kom zowel hele positieve als negatieve ervaringen tegen. Bijvoorbeeld van iemand die eerst zijn vluchten boekte en er daarna achterkomt dat hij helemaal geen gratis stopover kon boeken. Als je op de website van Ethiad kijkt, dan komt het erop neer dat je inderdaad eerst een boeking moet doen en daarna ziet welke hotels in aanmerking komen dan wel welke korting je krijgt. Dat vind ik veel te vaag

    Alle ervaringen/inzichten zijn welkom! :cool:
     
  5. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    365
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Bizarre it storing vandaag. Wereldwijd problemen en chaos op luchthavens. Iemand van ons vandaag getroffen?
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  6. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    480
    Trofeepunten:
    63
    Nee, gelukkig niet. Wij waren vanochtend om 8 uur geland uit de V.S., toen we om 9 uur bij Schiphol wegreden kreeg ik het eerste bericht van Schiphol over mogelijke verstoringen. Aankomst was zeer rustig, geen wachtrij bij de KMar. Vertrek was heel druk en dat was nog voordat alle ellende echt begon.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb het wat langer geleden gedaan, ik reisde alleen, en toen was er wel een toeslag voor de kamer, als dat ik 2 nachten had waar ik dan 1 nacht voor moest betalen is waar dat op neer kwam.
    De aangeboden hotels waren op zich qua kwaliteit allemaal prima, maar niet allemaal in het centrum beschikbaar. Maar zelfs voor budget ozzietukker kon je met de lokale bus best nog wel ergens komen. (Al bleek naar de luchthaven terug bleek dat echt onmogelijk en was het toen gewoon een taxi nemen).

    Een van de voorwaarden is dat er minimaal 24 uur tussen de vluchten moeten zitten, of langer als je meer nachten wilt blijven natuurlijk. Er zijn ook een paar data uitgezonderd, die staan op de website van Ethiad beschreven.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  8. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    480
    Trofeepunten:
    63
    Dank voor het delen! Nog twee vragen :)

    1. Heb je multi city moeten boeken om aan die 24 uur tussen vluchten te komen? Met een normale boeking red je dat namelijk niet.
    2. Werd je bagage doorgelust naar je eindbestemming of moest je naar de band en daarna weer inchecken, drop off, etc?
     
  9. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    480
    Trofeepunten:
    63
    Ben ik trouwens de enige die al de hele dag zit te hopen op grote error fares door toedoen van deze IT-storing? :D
     
    FlyingBlob, arjen05 en Menno vinden dit leuk.
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Het was absoluut een multi city booking, want anders krijg je niet een overstap van 24 uur inderdaad, maar dat was heel makkelijk en het tarief was maar iets hoger, ik vermoed omdat je dan geen transit maar vertrekbelasting moet betalen.

    Nu reis ik standaard zonder bagage, dus alleen met handbagage, maar het lijkt me dat je bij een dergelijk lange tussenstop de bagage van de band moet halen. Ik moest voor de 2de vlucht zeker opnieuw inchecken, dus alleen al om die reden kan je bagage nooit al doorgelabeld zijn.

    Ik moet zeggen dat ik wat vroeg bij het hotel was, maar ik na iets aandringen wel al om 11.00 uur mocht inchecken, ik was express niet te vroeg gekomen en had eerst op de luchthaven nog wat 'proviand' gekocht en de lokale bus genomen zodat het niet te snel ging, maar als je bagage hebt is die optie misschien niet heel handig.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  11. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    480
    Trofeepunten:
    63
    Dank, dit is de info die ik zocht! Ik overweeg het als 'tussenstop' richting Bangkok. Was vorige keer in Dubai erg bevallen, maar daar hadden we het airport hotel geboekt om de jetlag voor ons en de kids te mitigeren en waren we echt in transit. Deze keer zou ik dan lekker aan een zwembad gaan liggen en misschien even de stad in om wat te doen. We moeten ruimbagage mee, dus goed om te weten. Ik za mijn vrouw lief vragen o weinig mogelijk mee te nemen :D

    Multi-city is prijstechnisch even duur als retour en dat zie je niet vaak bij airlines, is mijn ervaring.

    Ik neem aan dat je de hotels pas kan selecteren/zien na je boeking?
     
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Ja je moest het geboekt hebben en dan kan je via de website hieronder contact opnemen, en zie je welke hotels er beschikbaar zijn tegen welke prijs. (Als je samen reist kan de korting dus 100% zijn, en enkel de verplichte belastingen), maar als je alleen reist dan betaal je dus effectief 1 nacht.

    https://www.etihad.com/en/abu-dhabi/stopover

    Wat mij vooral opviel was dat het ontbij zo goed was, laten we zo zeggen dat je genoeg kon eten om de lunch over te slaan.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    1.216
    Trofeepunten:
    223
    Als de computer een BSOD geeft, dan doet ie niets meer en kan die dus ook geen error fare uitgeven ;).

    Gelukkig vloog ik vandaag met LO ipv KL en die ging tenminste op tijd. KL had al 1,5u vertraging op de borden staan toen ik wegging.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  14. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    480
    Trofeepunten:
    63
    Google Flights gaf vandaag bij een zoekopdracht aan dat ‘resultaten mogelijk anders zijn wegens een IT-storing’. Dus je weet maar nooit o_O
     
  15. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    365
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Het was een Windows Blue Screen of Death, geen Flying Blue screen of Death ;)
     
    VinceG vindt dit leuk.
  16. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    KLM weet het laatste tijd vaker niet dan wel. De website hapert ook weer vaak genoeg. Zal wel capaciteit zijn.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  17. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1.539
    Trofeepunten:
    478
    Vorige week vrijdag HEL - JFK met 7 uur vertraagd, balen. Compensatie aangevraagd, 1200 euro of 1800 euro voucher.
    Nu zit ik in de lounge, net JFK - HEL gehad, is de vlucht HEL - DUS gecancelled (als onderdeel van JFK - HEL - DUS). Vliegen morgenvroeg pas om kwart over 6, komen dus ruim 12 uur later dan gepland aan. Is dat hetzelfde verhaal omdat we op doorreis zijn? Of is dit de 'kleine' vergoeding?
     
  18. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    3.326
    Trofeepunten:
    508
    Het gaat om je origin en destination en de bijbehorende aankomsttijd, je krijgt voor JFK-HEL-DUS dus maar 1x compensatie, wel de €600 cash of €900 voucher optie.
     
  19. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1.539
    Trofeepunten:
    478
    Merci voor je antwoord. Voor de heenweg dus 600/900 en voor de terugweg óók als ik het zo goed lees. Voor 2 personen zou ik dan op 3600 euro aan vouchers uitkomen, daar kunnen we aardig wat mee boeken denk ik zo ;)
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Als je dan vertragingen hebt, dan maar zo, dan levert het inderdaad nog wat op ook en nu met deze vertraging heb je ook recht op een hotel op kosten van Finnair, naast eventuele maaltijden ook al heb je lounge toegang. (En als ze die niet zelf regelen als extra vergoeding bovenop de vouchers).
     

Deel Deze Pagina