Iemand al een elektrische vlucht geboekt? https://nos.nl/artikel/2526864-eerste-internationale-elektrische-vlucht-vertrekt-vanaf-maastricht
Ik lees op de voorpagina nu het nieuws over Transavia en fast track op Schiphol. Inbegrepen bij een Max tarief, of anders 7 euro. Dat vind ik een erg lage prijs. Misschien wel té laag. Wat is jullie mening? Ik kan me voorstellen dat de fast track hierdoor een stuk drukker gaat worden… . Of valt het wel mee met Transavia vluchten vanaf Schiphol?
Op zich is het natuurlijk alleen maar toegang tot de snelle security en verder niets. En het is een vanaf prijs die E7, dus het kan ook meer zijn. Op een Lissabon of Warsaw is het voor de passagier die het net voor de ingang koopt E9. Op beide luchthavens heb ik nooit excessen gezien van het gebruik van de fast track. En de tijd zal het leren, Transavia zal ook kosten moeten betalen om de passagiers gebruikt te maken en zal de gegevens dus doorgeven aan de luchthaven die aan de hand hiervan ook de planning kunnen maken. Aangezien ik niet het idee heb dat er verder een kiosk komt om snelle toegang te kopen moeten dus de gegevens altijd wel vooraf bekend zijn en kan je daar de planning op maken. Ik loopt uit gewoonte altijd via de fast track maar soms zie ik dan achteraf dat de gewone rij nog wel eens sneller was geweest, dus zolang er geen excessen zijn bij de reguliere controle zal het wel loslopen.
Ik zou vooral blij zijn met een aparte Privium fast track... Beetje zoals het voor de cojonatijd was.
Ik vind nu al dat de prio rij te langzaam gaat. Mensen in de rij die eigenlijk niet helemaal snappen hoe het werkt, koffers die open moeten, bij de x ray er achter komen dat hun zakken nog vol zitten etc. Daar gaat de standaard vakantiereiziger natuurlijk nog meer aan bijdragen dan.
Mijn ervaring van de afgelopen weken is dat er eigenlijk alleen een fast track ingang is, maar geen dedicated rij. Na de ingang wordt alles door elkaar gemengd. Als je dan net een familie met kinderen voor je hebt dan kan het wel eens heel lang duren voordat je er door bent. Ook als nog eens meer dan de helft doorgaat voor handmatige controle.
Voor het laatste punt, meneer u kunt al aan de rechterkant uw spullen erop leggen. Nou nee bedankt, ik kies voor de linkerkant, want ik zie de rij secondary alweer aan de rechterkant terwijl links niets bij secondary ligt. De 3 mensen na mij die wel naar rechts gingen, alles naar secondary, keken mij aan toen ik later na hun maar wel direct mijn bagage kreeg van, we hadden niet eigenwijs moeten zijn.
Sowieso valt het me op hoe de afgelopen weken echt 80% bij de secondary belandt. Zelfs een keer mijn koffer - wat ik eigenlijk nooit meemaak. En bij nagenoeg niemand is er iets wezenlijks aan de hand. Zoals een medewerker op de secondary me toefluisterde: “Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar sommige collega’s zouden even langs de Pearle moeten…”
Iemand enige ervaring met Skiplagging op een vlucht van Swiss? Bij het boeken geven ze expliciet aan: The fare is only valid if all the flights are fully flown in the booked sequence. Otherwise the fare will be recalculated based on the actual flight routing.
Het was een tijdje altijd hetzelfde bij mij. Muntjes in een portemonnee. Toen ze eruit gehaald en ging het een tijdje goed. Nu is het elke keer wel iets anders. Vaak dingen die heel duidelijk onschuldig zijn op de scan en dan een stomme opmerking van degene die secondary check doet. Of naar het scherm kijkt en zegt: Ow ik zie het al! Alles is goed. Sta je dan 20 minuten te wachten voor Jan ...... En is echt alleen op Schiphol met de nieuwe scanners! Heb nu verschillende vliegvelden met nieuwe scanners gehad waar ik niet voor secondary moest met exact dezelfde koffer.
We hebben meer informatie nodig, welke leg wil je skippen en van welke route? Vlieg je met checked bags of alleen handbagage?
Nou, ik heb precies dit gehad afgelopen week op zowel FRA T1 als MUC T2... Ook daar volledig over op nieuwe scanners overigens. In FRA moest de 'ingebouwde' powerbank er uit en los in m'n koffertje gestopt worden. Had ik ook nog nooit meegemaakt. In MUC werd even op het schermpje gekeken en was er alsnog niks aan de hand.
Ben bang dat inderdaad de Priority rij een stuk langer wordt nu, met voornamelijk onervaren reizigers die sowieso al een stuk langer doen over hun spullen door de machine heen duwen. De kans dat je bij secondary belandt is inderdaad de laatste tijd erg groot, terwijl als mijn koffertje dan eindelijk aan de beurt is voor de check, de conclusie wordt getrokken dat er niks aan de hand is en ik hem ongeopend gelijk weer terugkrijg. Voor niks 15 minuten staan wachten. Dit is echt wel het moment dat Schiphol weer onderscheid mag gaan maken tussen 'Priority' van airlines, en Privium. We betalen nota bene er €300,- plus voor en het wordt elk jaar alsmaar duurder.
Snel vraagje in het café, zijn er bepaalde vereisten aan het starten van een nieuwe discussie op het forum? Naast natuurlijk het aanmaken van al bestaande discussies
Kun je wat specifieker zijn? In algemene zin; als je iets relevants aan vliegen/reizen hebt wat niet te koppelen is aan een huidige discussie, lekker een nieuw topic opstarten
Ik mis een "discussie" over de beste / meest waardevolle redempties van AMEX punten. Ik ga een opzetje maken en deze van de week maar insturen, is iets wat ik zelf nog mis op het forum