InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Tja, genoeg alternatieven rondom Schiphol waar je gratis kan parkeren..
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  2. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    874
    Leuk Bevonden:
    1.755
    Trofeepunten:
    253
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    lloydje33, Ambtenaruh en Ruut vinden dit leuk.
  4. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Wel een heuse internationale vlucht, ook al is het maar zo'n 40 kilometer...
     
    Vliegende_Keep en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  5. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    En als het niet gratis is, kan het altijd goedkoper..
     
  6. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    Ik lees op de voorpagina nu het nieuws over Transavia en fast track op Schiphol. Inbegrepen bij een Max tarief, of anders 7 euro. Dat vind ik een erg lage prijs. Misschien wel té laag.
    Wat is jullie mening? Ik kan me voorstellen dat de fast track hierdoor een stuk drukker gaat worden… :(. Of valt het wel mee met Transavia vluchten vanaf Schiphol?
     
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    Op zich is het natuurlijk alleen maar toegang tot de snelle security en verder niets. En het is een vanaf prijs die E7, dus het kan ook meer zijn.
    Op een Lissabon of Warsaw is het voor de passagier die het net voor de ingang koopt E9.
    Op beide luchthavens heb ik nooit excessen gezien van het gebruik van de fast track.
    En de tijd zal het leren, Transavia zal ook kosten moeten betalen om de passagiers gebruikt te maken en zal de gegevens dus doorgeven aan de luchthaven die aan de hand hiervan ook de planning kunnen maken.
    Aangezien ik niet het idee heb dat er verder een kiosk komt om snelle toegang te kopen moeten dus de gegevens altijd wel vooraf bekend zijn en kan je daar de planning op maken.

    Ik loopt uit gewoonte altijd via de fast track maar soms zie ik dan achteraf dat de gewone rij nog wel eens sneller was geweest, dus zolang er geen excessen zijn bij de reguliere controle zal het wel loslopen.
     
  8. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Ik zou vooral blij zijn met een aparte Privium fast track...
    Beetje zoals het voor de cojonatijd was.
     
    MoonJ, VinceG en TimH vinden dit leuk.
  9. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Ik vind nu al dat de prio rij te langzaam gaat. Mensen in de rij die eigenlijk niet helemaal snappen hoe het werkt, koffers die open moeten, bij de x ray er achter komen dat hun zakken nog vol zitten etc. Daar gaat de standaard vakantiereiziger natuurlijk nog meer aan bijdragen dan.
     
    MoonJ en Ruut vinden dit leuk.
  10. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Mijn ervaring van de afgelopen weken is dat er eigenlijk alleen een fast track ingang is, maar geen dedicated rij. Na de ingang wordt alles door elkaar gemengd. Als je dan net een familie met kinderen voor je hebt dan kan het wel eens heel lang duren voordat je er door bent.
    Ook als nog eens meer dan de helft doorgaat voor handmatige controle.
     
    Menno en Ruut vinden dit leuk.
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    Voor het laatste punt, meneer u kunt al aan de rechterkant uw spullen erop leggen.
    Nou nee bedankt, ik kies voor de linkerkant, want ik zie de rij secondary alweer aan de rechterkant terwijl links niets bij secondary ligt.
    De 3 mensen na mij die wel naar rechts gingen, alles naar secondary, keken mij aan toen ik later na hun maar wel direct mijn bagage kreeg van, we hadden niet eigenwijs moeten zijn.
     
    Ruut, MoonJ en VinceG vinden dit leuk.
  12. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    307
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Sowieso valt het me op hoe de afgelopen weken echt 80% bij de secondary belandt. Zelfs een keer mijn koffer - wat ik eigenlijk nooit meemaak. En bij nagenoeg niemand is er iets wezenlijks aan de hand. Zoals een medewerker op de secondary me toefluisterde: “Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar sommige collega’s zouden even langs de Pearle moeten…”
     
    MoonJ, VinceG, Ready2Board en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Iemand enige ervaring met Skiplagging op een vlucht van Swiss? Bij het boeken geven ze expliciet aan: The fare is only valid if all the flights are fully flown in the booked sequence. Otherwise the fare will be recalculated based on the actual flight routing.
     
  14. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Het was een tijdje altijd hetzelfde bij mij. Muntjes in een portemonnee. Toen ze eruit gehaald en ging het een tijdje goed. Nu is het elke keer wel iets anders. Vaak dingen die heel duidelijk onschuldig zijn op de scan en dan een stomme opmerking van degene die secondary check doet. Of naar het scherm kijkt en zegt: Ow ik zie het al! Alles is goed. Sta je dan 20 minuten te wachten voor Jan ......
    En is echt alleen op Schiphol met de nieuwe scanners! Heb nu verschillende vliegvelden met nieuwe scanners gehad waar ik niet voor secondary moest met exact dezelfde koffer.
     
  15. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    We hebben meer informatie nodig, welke leg wil je skippen en van welke route? Vlieg je met checked bags of alleen handbagage?
     
  16. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    668
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Nou, ik heb precies dit gehad afgelopen week op zowel FRA T1 als MUC T2... Ook daar volledig over op nieuwe scanners overigens. In FRA moest de 'ingebouwde' powerbank er uit en los in m'n koffertje gestopt worden. Had ik ook nog nooit meegemaakt. In MUC werd even op het schermpje gekeken en was er alsnog niks aan de hand.
     
  17. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Ben bang dat inderdaad de Priority rij een stuk langer wordt nu, met voornamelijk onervaren reizigers die sowieso al een stuk langer doen over hun spullen door de machine heen duwen. De kans dat je bij secondary belandt is inderdaad de laatste tijd erg groot, terwijl als mijn koffertje dan eindelijk aan de beurt is voor de check, de conclusie wordt getrokken dat er niks aan de hand is en ik hem ongeopend gelijk weer terugkrijg. Voor niks 15 minuten staan wachten.:confused:

    Dit is echt wel het moment dat Schiphol weer onderscheid mag gaan maken tussen 'Priority' van airlines, en Privium. We betalen nota bene er €300,- plus voor en het wordt elk jaar alsmaar duurder.
     
    Dan1, VinceG, Jeroen23 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. FlyingNelus

    FlyingNelus Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    13
    Snel vraagje in het café, zijn er bepaalde vereisten aan het starten van een nieuwe discussie op het forum?

    Naast natuurlijk het aanmaken van al bestaande discussies :D
     
  19. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    Kun je wat specifieker zijn? In algemene zin; als je iets relevants aan vliegen/reizen hebt wat niet te koppelen is aan een huidige discussie, lekker een nieuw topic opstarten :)
     
  20. FlyingNelus

    FlyingNelus Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    13
    Ik mis een "discussie" over de beste / meest waardevolle redempties van AMEX punten. Ik ga een opzetje maken en deze van de week maar insturen, is iets wat ik zelf nog mis op het forum
     
    arjen05 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina