InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    precies. en alle vluchten zitten vol. vraag en aanbod zullen we maar zeggen.
    voor Covid kon ik off season retourtjes BCN boeken voor 80 euro. Das nu 3x zoveel.
     
    MilesHunter vindt dit leuk.
  2. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Hele gezin is FB member. Oudste zoon wil nu echter met BA/JAL/AY naar Japan. Iemand een advies bij welke carrier van OneWorld mijlen te gaan sparen? Boeking gaat wsl bij Finnair gebeuren. Thx.
     
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.781
    Leuk Bevonden:
    2.618
    Trofeepunten:
    428
    Even boekingsklasse checken op wheretocredit.com, dan kan je zien bij wie je het meeste krijgt
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Voor de lange termijn zou ik zelf een van de programma's met Avios nemen, die kun je onderling ook poolen (bij BA als familie in een household account) als individueel tussen de avios programma's (BA,IB,QR en AY) en BA is ook nog Amex partner.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  5. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Ik vlieg 4,5 keer per jaar naar Japan. Waarom niet direct met KLM? Tickets (behalve nu) zijn normaliter zeer aantrekkelijk en gemiddeld vlieg je muv de herfstvakantie gemiddeld tussen 2800-3400EU business retour met KLM.

    JAL geen ervaring mee via Helsinki ben je vaak 18 uur onderweg ipv 13:15 uur met KLM.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  6. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Dank voor de tips. De jongemannen hebben veel tijd en weinig geld, daarom de goedkoopste keuze. Overigens heen naar CTS en terug vanaf KIX. Maar vader vind voor de lange termijn de keuze van een spaarprogramma ook belangrijk (of gewoon lollig om uit te zoeken)
     
    NisshinMaru en lloydje33 vinden dit leuk.
  7. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Ervan uitgaande dat je aankomt en vertrekt op Suvarnabhumi (BKK), moet je eerst langs immigratie. Dan je bagage ophalen. Dan opnieuw inchecken, security en weer langs immigratie. Je kunt niet in transit blijven.

    Al naar gelang wanneer je aankomt kan immigratie op BKK tussen 10 minuten en 3 uur duren.
     
  8. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Ja, en linkse politici blijven het maar hebben over ‘goedkope vluchten van een paar tientjes’. Ik zoek daar al jaren naar, maar ben die tot nu toe nog nooit tegengekomen…
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.858
    Leuk Bevonden:
    2.048
    Trofeepunten:
    358
    ik vlieg al jaren 1 a 2x per jaar voor €9,99-€14.99 naar Stansted.
    Heen dan, terug wel met KLM.
    En ik koop geen stoel, bagage boarding of wat ook dus ik kost ze geld.
     
    DuckDuck vindt dit leuk.
  10. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    knap. Is mij nog nooit gelukt. Welke airline? EZY?
     
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.781
    Leuk Bevonden:
    2.618
    Trofeepunten:
    428
    Ryanair naar Dublin lukt ook wel voor een paar tientjes trouwens.
     
  12. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Retour?
     
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.781
    Leuk Bevonden:
    2.618
    Trofeepunten:
    428
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  14. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Menno en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  15. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Dan heb je niet goed gezocht ;)
    Ik ben zelf trouwens wel voorstander dat vliegen een eerlijke prijs moet hebben. Een maatschappij kan niet voor €1 vliegen zoals we sommige EU low cost airlines nog weleens reclame hebben zien maken.

    Leuk dat bijvoorbeeld de ME3 hun grondstaf slecht betaald maar zullen we dat in de EU maar niet gaan doen? :p
     
    KieWie vindt dit leuk.
  16. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Ryanair haalt de winst niet uit de kale ticketprijs maar voornamelijk uit de add ons en subsidies van de gemeenten waar de vliegvelden liggen. Verder hebben ze geen grondstaf niks ze huren alles gewoon in indien nodig. Ondanks dat ze voor 1 Euro vliegen zijn ze zo vele malen winstgevender dan bijvoorbeeld de KLM
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.858
    Leuk Bevonden:
    2.048
    Trofeepunten:
    358
    Ryanair moet het zeker hebben van de aanverwante zaken.
    Echter voor €15 maakt men toch echt verlies omdat de luchthavenbelasting wel moet worden betaald.
    En alleen om die reden vind ik het leuk om te doen.
     
  18. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Maar die belachelijk hoge belastingen op vliegen vind ik dan weer een ander uiterste ;)

    Airports als Singaore bewijzen dat de grondoperatie veel efficiënter en meer geautomatiseerd kan. Een dergelijke efficiëntie-operatie is in Nederland ondenkbaar gezien de macht van de vakbonden. Als je jezelf als luchthaven in het kader van werkverschaffing en milieu de markt uit prijst, dan doe je iets niet goed.
     
  19. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Ryanair is ook enorm winstgevend vanwege hun efficiënte operatie, keuze voor een single fleet en route-optimalisatie. Ze outsourcen non-core business voor nog meer kosten- en efficiëntievoordeel. Hun winstcijfers zijn zeer indrukwekkend. Zelfs tijdens Covid, maakte ze in 2020 €867 (!) miljoen winst, terwijl andere carriers met staatstleningen of -steun overeind gehouden moeten worden.

    Zelfs zou ik nooit met Ryanair vliegen, maar hun businessmodel zit gewoon enorm goed in elkaar. Ze besparen zowel aan de voor- als achterkant kosten, terwijl een airline als KLM ondanks pogingen daartoe alleen maar hogere kosten heeft. Ze prijzen zichzelf langzaam richting het premium segment terwijl de service al jaren mediocre at best is. Behalve tijdens COVID, toen deed de crew echt enorm hun best. Dus ze kunnen het wel, als de externe prikkel er is...
     
  20. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    460
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb ook nog nooit met Ryanair gevlogen – en hoop dat toch nog een tijdje zo te houden :). Maar zoals zij met hun kosten omgaan door om te denken is bewonderenswaardig.
    Ooit wel eens een (YouTube?) programma gezien waarin ze Ryanair onder de loep namen. Daar heb ik uit onthouden dat ze personeel trainden om aan boord kraskaarten terug te geven i.p.v. wisselgeld.
    Ook hadden ze het systeem van havengelden toen omgedraaid. Op die boerenakker 100 kilometer buiten de stad lieten ze de luchthaven betalen om Ryanair te ontvangen, i.p.v. dat Ryanair zelf havengelden betaalt. Ryanair wist dat te verkopen als 'ik breng je toch passagiers, die op jouw luchthaven een broodje kopen of naar het winkeltje gaan'.
     
    Dan1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina