InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    Waarom is het eigenlijk niet verplicht is in de auto toch ook zo?
     
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Je wilt het verplichten op het moment dat het nodig is, dus bij opstijgen, landen en bij aankondiging van turbulentie.
    Daar controleert het cabinepersoneel ook op.

    Op die manier blijft er iets van urgentie en is de opvolging daarvan goed.
    Als je het een hele vlucht verplicht gaat stellen dan is de urgentie weg, en laten we wel wezen met de aantallen vluchten die er per dag worden uitgevoerd vallen het aantal incidenten reuze mee dat de preventie erger zal zijn dan de kwaal juist omdat de urgentie weg was.

    En ja zo was het ook met mondkapjes, je mocht er vooral geen dragen met filter die jezelf echt zouden kunnen beschermen en waar je zelf de controle had hoe goed je er mee om ging. En bij het eten mochten ze af… Ja als je daar goed over nadenkt dan wist je ook wel dat het symboolpolitiek was.

    Ik werk in een omgeving waar je het of goed doet en de procedure waterdicht is of je doet het niet.
     
  3. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    Niet alle turbulentie kondigt zich aan daar gaat het juist om kijk naar de singapore vlucht

    bij autos valt het aantal incidenten ook reuze mee maar als het fout gaat ben je toch blij met je gordeltje

    zouden ze in een vliegtuig ook moeten doen
     
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Het is zeker verstandig, en niets zal je stoppen om de gordel om te houden.

    Maar er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Dat zou het uitgangspunt moeten zijn, je kan immers ook naar de wc.
    Je ziet nu een Singapore airlines reageren, bij turbulentie nu ook crew verplicht in gordels en ook geen service van koude dranken bij turbulentie, en juist dit laatste, voor warme dranken is het begrijpelijk maar voor koude zit daar helemaal geen logica in.
     
  5. donmiguel

    donmiguel Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb een vraag over de procedure van een internationale transfer op Bangkok (BKK). In september vlieg ik met KLM van Amsterdam naar Bangkok, met ruimbagage. Vanuit Bangkok vlieg ik direct door naar Singapore met Jetstar en ik heb 3 uur 20 minuten voor de transfer.
    Moet ik voor de transfer bagage ophalen, door de immigratie, bagage afgeven bij de incheckbalie van Jetstar en dan weer door immigratie? Of kan ik airside blijven?
     
  6. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Is het allemaal op 1 ticket geboekt? dan zal het vermoedelijk automatisch gaan en kan je airside blijven. Bij checkin op Schiphol kan je met zekerheid checken wat je eindbestemming is voor je koffer.
     
  7. donmiguel

    donmiguel Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    13
    Het zijn twee verschillende tickets, één voor de KLM vlucht AMS-BKK (premium comfort, ben heel benieuwd) en de aansluitende vlucht met Jetstar BKK-SIN.
     
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.463
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Trofeepunten:
    483
    Met handbagage alleen kun je naar transfers en hoef je niet langs imigration. Wel moet je dan even langs een security punt.

    Met ruimbagage zal het ingewikkelder worden: technisch gezien kan KL de bagage doorlabelen, want ze hebben een interline agreement met JQ. In praktijk willen ze dit echter lang niet altijd doen. Ik denk dan ook dat je in praktijk langs imigration moet, je bagage oppikken en opnieuw inchecken.
     
    donmiguel vindt dit leuk.
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.463
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Trofeepunten:
    483
    Misschien zie ik iets over het hoofd, maar hoe kan de crew nu koude dranken serveren als ze in de gordels zitten?
     
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Precies dat kan ook niet, maar Singapore Airlines gaat ad hoc allemaal zaken roepen en procedures aanpassen op basis van 1 incident.
    Als er langdurige zware turbulentie dreigt dan kan net als nu de piloot gewoon omroepen cabin crew be seated, zodat de urgentie duidelijk is.
     
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.463
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Trofeepunten:
    483
    Heb behoorlijk veel SQ gevlogen in de afgelopen jaren en uiteraard daarbij de nodige turbulentie meegemaakt. Het was zeldzaam dat de crew moest gaan zitten. Alle service ging in bijna alle gevallen gewoon door.

    Je ziet natuurlijk vaak dat na een zwaar incident de regels zeer strikt worden nageleefd. De effectiviteit is inderdaad enigszins beperkt omdat het kwaad al geschied is. Maar wat je niet moet vergeten is dat iedereen nu meekijkt, inclusief verzekeraars. Dus een keuze hebben ze ook niet echt. Na verloop van tijd zal dit waarschijnlijk wel weer normaliseren.
     
  12. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.801
    Leuk Bevonden:
    2.627
    Trofeepunten:
    428
    Lees net ook een bericht dat er bij Qatar 12 gewonden zijn na hevige turbulentie.
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Elk incident komt nu in de media. Wat er niet zo snel staat maar wel zo is dat de turbulentie boven Turkije was en men is doorgevlogen naar Dublin dus de verwondingen zullen wel meevallen als je nog minimaal 4 uur kunt doorvliegen.
     
  14. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    Het probleem zit niet in de te verwachten turbulentie maar in de onverwachte. Flightdeck kan bijtijds maatregelen nemen als men op de radar of door andere toestellen in de omgeving doorkrijgt dat het foute boel is. Lampje aan en bij hevige turbulentie inderdaad flightcrew be seated. Alleen kan ook onverwachte turbulentie of wel clean air turbulence toeslaan. Totaal onverwacht valt het toestel dan naar beneden en als je de gordel niet om hebt plak je dan een tijdje aan het plafond om met een knal weer de bodem te raken als het toestel weer stabiele lucht raakt. Reken maar op wat botbreuken als je geluk hebt. Bij Singapore en Qatar was dit klaarblijkelijk het geval. Ik ben zelf best risico mijdend en heb dus altijd mijn gordel vast zonder uitzondering. Ik kan me zo voorstellen dat er wat rechtzaken komen met dikke schadevergoedingen die een aanpassing van de regels veroorzaken.
     
  15. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    806
    Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Tja ik begrijp ook niet waarom die gordel los moet. Ik doen hem na take-off wat losser en laat hem gewoon vast. Vooral op TATL. Ik merk niet dat ik hem om heb. De driepuntsgordel in sommige toestellen is wel vervelend
     
    michiel1 en Ruut vinden dit leuk.
  16. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
  17. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    317
    Trofeepunten:
    63
    KLM “aanbiedingen” ???

    kreeg een melding in de KLM app dat ze tijdelijke aanbiedingen hebben, boeken 11 t/m 20 juni.

    New York in BC voor 2.632 euro’s pp ???? Dat hebben wij voorheen regelmatig tot max 1.500 euro pp geboekt.

    Blij dat wij inmiddels de XP’s niet meer nodig hebben zeg… wat een prijzen tegenwoordig..
     
    Ruut en lloydje33 vinden dit leuk.
  18. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Het is helaas niet alleen KLM. Álle vluchten zijn tegenwoordig veel duurder.
     
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Wat wel opviel, ik had toevallig een vlucht geboekt, en er kwam op de Belgische website opeens een vaderdagkorting bij van E75.
    En ondanks deze acties en deze korting, waren de vluchten opeens zo geprijsd dat per saldo je gelijk uitkwam.

    Maar goed, het is lastig vergelijken natuurlijk omdat prijzen voor vluchten elke dag aan verandering onderhevig zijn.
    Maar de heenvlucht was opeens exact E75 duurder op alle dagen dat eerder het goedkoopste tarief in een maand beschikbaar was. was net iets te bijzonder dan het toevallig te noemen.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  20. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    G-Star en Tommy Hilfiger hebben daar in NL juist een grote boete voor gekregen.
    https://www.nu.nl/economie/6316362/...-leen-bakker-wellicht-was-de-korting-nep.html
     

Deel Deze Pagina