InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    570
    Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Werkt het weer? Ik heb er in elk geval net een ontvangen.
     
  2. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    559
    Trofeepunten:
    123
    "Corendon gaat vanaf woensdag geld vragen voor het meenemen van een groot stuk handbagage in het vliegtuig. Voor 15 euro kunnen reizigers een rolkoffer van maximaal 10 kilo meenemen." (bron: nu.nl)

    Waar ik normaliter niet van prijsverhogingen houd vind ik dit wel een goede ontwikkeling, immers zijn de bagagebakken bij vrijwel elke aanbieder overvol.
     
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Je moet niet vergeten dat de luchtvaartmaatschappijen er zelf voor hebben gezorgd dat de bagagebakken vol komen doordat men geld is gaan vragen voor ruimbagage.

    Dat het vragen van geld voor ruimbagage een luchtvaartmaatschappij veel geld oplevert snap ik.
    Echter om de ruimte aan boord te beperken is er ook een andere weg die je kan bewandelen, namelijk het aanbieden van kosteloos inchecken van ruimbagage bij vertrek, dat is wat men eerst deed.

    Dus nee, ik heb geen begrip voor dit soort acties, al ben ik de laatste die hier last van gaat hebben.
     
    FlyingFonz, VinceG, michiel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Nee helaas nog steeds geen notificatiemails :(
     
  5. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    365
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    nee, die bakken zitten vol omdat iedereen de regels aan zijn laars lapt. Men neemt niet 1 koffertje mee, men neemt een koffertje + rugtas + schoudertas + see buy fly tas en een jas mee.

    Ik heb geen last van betalen voor koffers met mijn flying blue status, maar ik heb wel last van die overvolle bagage bakken want mijn normale formaat handtas wordt altijd geplet tussen de koffers en andere zooi die mensen meeslepen. Ik zit of op rij 1 of bij de nooduitgangen vanwege de beenruimte dus ik mag mijn tas nooit bij mijn voeten hebben staan. Ik ben blij dat deze waanzin nu wordt ingeperkt, mensen hebben er zelf voor gezorgd.
     
    TimH en Ruut vinden dit leuk.
  6. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    Het is gewoon een manier om meer geld binnen te halen. Lang geleden moest je met je papieren ticket inchecken op het vliegveld en werd daar je boardingpass overhandigd. Daar werd ook gecontroleerd op cabin luggage en dat was altijd zeer effectief. Met E tickets is die stap weg en ik heb echt nog nergens meegemaakt dat er een goede controle wordt uitgevoerd, het zal wel laat maar gaan. De low costers zijn begonnen met geld voor koffers ( O Leary s argument was toen "in de taxi betaal je toch ook voor bagage? ) en sindsdien worden alle extras uit het pakket gehaald en moet je betalen om het te krijgen. Door al die vinkjes aan te klikken blijft er weinig LC over. Rugzakken zijn het ergst. Soms zie je tas, plastic zak met shit en trolly en dan klagen dat het niet past. De enige manier om dit te omzeilen is als eerste in te stappen en verdwijnen in een boek. Werkt al jaren!
     
  7. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Ik kwam er laatst achter dat je handbagage bij veel legacy airlines gratis mag inchecken bij de check-in balie. Zeker als je naar een wat kleinere luchthaven vliegt waar bagage snel op de band ligt kan het wat gesleep schelen.
     
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Het is aan het personeel van de gate om hierop toe te zien dat men niet teveel handbagage meeneemt.
    Het gratis maken van in te checken bagage zorgt echt voor minder bagage aan boord omdat men er dan voor kiest om dit te doen zodat men wat meer kan meenemen.
    Dan heb je uiteraard nog een groep dit daar bovenop nog wat extra handbagage meeneemt maar dit zal niet echt voor overvolle bakken dan zorgen, naast dat je daar ook gewoon op kunt toezein.

    Nu is het wel zo dat ik met je eens ben dat ik met mijn normale maat handbagage niet het probleem ga oplossen voor iemand met een hutkoffer, en dat mijn laptop gewoon bovenin blijft, want daar heb ik inderdaad ook wel een mening over dat men passagiers dwingt om een tas maar onder de stoel voor hun te plaatsen zodat er een grote rolkoffer in de bagagebak kan van een andere passagier. Mensen zijn dan vaak overrompeld, dan is een wat 'assertieve' feedback een betere benadering.

    Al heb ik eigenlijk nooit meer problemen de laatste tijd, is men bij volle vluchten echt wat beter geworden in innemen van bagage aan de gate.
     
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    1.216
    Trofeepunten:
    223
    Legacy airlines hebben vanwege prijsvergelijking met LCC concurrentie jaren geleden besloten om "kale" tickets aan te bieden. Het prijsverschil was anders te groot en de consument wilde niet meer zoveel betalen.
    Die kaalheid wordt helaas steeds erger, dus men gaat echt niet meer terug naar gratis ruimbagage. En gratis inchecken van handbaggage gaat ertoe leiden dat de maximale gewichten door de mensen zullen worden overschreden, dus bijbetalen.
    Om dat te omzelen zullen de handkoffers aan boord gewoon worden meegenomen, want dan wordt er (bijna) niet gewogen.
     
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.463
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Trofeepunten:
    483
  11. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    365
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Daarom ALTIJD je stoelriem om hebben, al is het de allermooiste blauwe hemel waar je doorheen vliegt. Turbulentie kan altijd en overal plots opduiken.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb bij voorkeur de stoelriem niet om, uiteraard wel bij het opstijgen en landen en als het lampje turbulentie aan is, maar anders toch niet, ook al weet ik dat er risico bestaat en procentueel gezien de kans steeds groter is dat het mij een keer overkomt gezien het aantal vluchten.

    Wel moet worden gezegd dat ik bij KLM altijd wel blij ben hoe men met het fasten seatbelt sign omgaat, eigenlijk vrij snel na het opstijgen, als we bijna nog in de verticale stand zijn gaat deze over het algemeen al uit, en ook bij turbulentie mid air moet er echt wel wat aan de hand zijn gaat deze aan, een paar kleine bumpjes en hij gaat niet gelijk aan.
    Dat zorgt er wel voor dat er in ieder geval wel serieus mee omgegaan wordt, als het stoelriempje aan gaat dan is er echt wel wat aan de hand, en gaat ook uit zodra het voorbij is.
    In tegenstelling tot maatschappijen zoals een Finnair or Turkish Airlines waar bij een bumpje het lampje aan gaat en ook 30 minuten aan blijft, en bij Finnair de crew gaat schreeuwen tegen mensen die dan na 45 minuten geen bumpje of niks naar de WC gaan of iets uit de bagage bakken pakken, je veroorzaakt zelf dat mensen het gaan negeren als je het onnodig lang aan hebt, ook bij Turkish Airlines, maar daar is de crew wat terughoudender omdat een gemiddelde Turk ook niet op zijn mondje gevallen is.
     
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    1.216
    Trofeepunten:
    223
    Afgelopen weekend weer eens met KL gevlogen na een aantal maanden LO en dan is het idd wel fijn dat de lamjes eerder uit en wat later weer aan gaan.

    Het viel me op dat LO al bij het inzetten van de daling, dus +/- 30 min voor de landing al stoelriemen vast aanzet. En dan moet je ook gelijk je laptop opbergen. Bij KL niemand die er een probleem van maakte datik de laptop nog in mijn handen had tijdens de gehele landing, zolang het tafeltje maar dicht was.
     
  14. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    365
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Het klopt inderdaad dat regels niet voor ons Nederlanders gelden. Maar als het plafond van een 777 er na plotselinge turbulentie zo uitziet dan zou ik mij er de volgende keer toch maar aan houden.

    IMG_6603.jpeg
    IMG_6604.jpeg
     
    VinceG, ppt, stefan_vdb en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Ik zat op het moment ook in de lucht met Singapore airlines en in de zelfde regio. Personeel was wel aangedaan en piloot was heel voorzichtig en liet iedereen verplicht in de gordels zitten.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Menno, lloydje33, ppt en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Als dit gebeurd dan ben je blij dat je vast zit, aan de andere kant, 100% veilig bestaat ook niet, en als je naar de WC moet dan ben je ook los en kan het je ook overkomen.
    En een dodelijk slachtoffer bij turbulentie is zeer zeldzaam, dus verplicht vast de hele vlucht doet meer kwaad dan goed omdat af en toe de benen strekken ook heel goed is.
     
  17. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Botbreuken komen dan wel weer vaker voor. Verplicht de hele vlucht in je stoel zitten is ook een beetje onzinnig inderdaad (tenzij het de hele vlucht slecht is maar wanneer komt dat voor?).


    In de afgelopen decennia zijn er al genoeg voorbeelden van onverwachte turbulentie geweest waarbij passagiers en bemanning flink door elkaar zijn gehusseld. Wanneer ik zit, zit ik altijd met mijn riem losjes vast.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  18. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Het lijkt wel of de stoelriem in een vliegtuig een soort van ketens zijn voor sommige mensen :D Misschien irriteren ze wel heel erg? Ik zie zo vaak dat de riem demonstratief af gegooid wordt op het moment dat de wielen nog maar net het asfalt hebben aangeraakt.....
    Ik begrijp het niet. Heb hem altijd vast tijdens take off en landen en de rest gewoon lostjes vast en heb er geen enkele last van, zowel fysiek als mentaal ;)
    En ja ik ben ook wat groter (en dikker!) dan de gemiddelde medemens, dus dat kan het excuus niet zijn.
     
  19. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    365
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Ach tijdens de pandemie gingen alle wappies helemaal uit hun dak als ze een mondkapje moesten dragen in een winkel. Mondkapjes zouden kanker of ernstige zuurstoftekorten veroorzaken. Terwijl (tand)artsen natuurlijk al decennia mondkapjes dragen tijdens hun werk. De mens is over het algemeen ontzettend dom en vindt dat hij alleen maar rechten heeft maar nooit plichten.
     
    lloydje33, VinceG, bernard en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.801
    Leuk Bevonden:
    2.627
    Trofeepunten:
    428
    Ja mee eens, vergeet ook niet dat tijdens het taxieen een vliegtuig een behoorlijke snelheid heeft en een gordel dus best handig kan zijn.

    Heb zelf ook altijd mn gordel om. Zou toch jammer zijn dat ik tijdens de schaarse momenten dat het me lukt te slapen in een vliegtuig, ik wakker gemaakt wordt om m'n gordel om te doen..
     
    VinceG vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina