Het is de meest winstgevende airline van europa Ik vlieg er nooit mee maar de functie van de lowcosters is dat ze de tarieven van de klm “ laag” houden binnen europa
Ik bestrijd niet dat ze winst maken, voor mij is het de sport om 1 a 2x per jaar de tickets te scoren onder de kostprijs van de luchthaven en vertrekbelastingen. Low cost houden de tarieven mogelijk scherp maar zakelijk vliegen met low cost is voor mij een gepasseerd station, een goede en snelle oplossing bij verstoringen is noodzakelijk, en dat biedt low cost niet. Maar of je in rij 29 bij Ryanair of KLM opgekropt zit op vakantie naar het zuiden is inderdaad iets waar beide producten wat gelijkenis vertonen.
Wel goed opgelost als ik het zo lees. Verstandig ook want hier zijn wel wat controles overgeslagen dus als Ryanair geen oplossing had geboden dan wordt het juridisch een ramp voor Ryanair als de passagiers Ryanair voor de rechter dagen.
Ik vlieg niet met Ryanair omdat hun business model mij tegen de haren instrijkt. Er is nog zoiets als fatsoen en eerlijkheid, misschien old school, maar dat is niet echt te vinden bij deze club. We kennen allemaal de verhalen van personeel dat werkt op losse contracten, zelf cursussen en kleding moet betalen, geen water van de zaak mag drinken en het opladen van de telefoon staat gelijk aan ontslag. Maar ook het zonder scrupules sluiten van bases( waar soms voor miljoenen in geinvesteerd is door de locale overheid) is een voorbeeld.
Altijd leuk, een 777-300 demo flight.... https://www.facebook.com/watch/?mibextid=oFDknk&v=736640295345037&rdid=FUcbilqtSeS1FdTH
Ik wilde net nog even de parkeerticket regelen voor een reis half september van 2 weken. Ik ga wel met de trein, want €165 voor 2 weken vind ik wel erg gortig, wel op P3 maar toch. De laatste vakantie stond ik 3 weken op P3 voor €89. Ben ik nou zo laat met reserveren of is het zoveel duurder geworden?
Laatste paar keer heb ik een auto gehuurd bij Avis. Geen oneway toeslag binnen Nederland. Auto huren was 28 piek en je loopt zo de terminal binnen.
Ik zit nog even verder te kijken.. Via Privium op de P6 Valet terrein voor €200, P1 is €305, zulke dingen brengen ook kortsluiting. Hoe kan valet goedkoper zijn dan zelf parkeren..
Gisteren met Ryanair gevlogen van CRL naar Wenen. 2 uur voor vertrek kreeg ik een pushmelding dat de vlucht was vertraagd tot 15:05 uur (originele vertrektijd 11:00) wegen 'thunderstorms'. Uiteindelijk om 16:00 gevlogen. Piloot zei dat het operationeel was en dat er een nieuwe kist moest komen met nieuw personeel. In elk geval; in Wenen was het één van de mooiste dagen van het jaar. Ik snap dat het geen pendel is tussen die 2 steden, maar nu natuurlijk de vraag...ga ik recht hebben op EU261? Zij gaan het zeker op weersomstandigheden gooien...dus...
Aangekomen in Wenen was de ellende nog niet voorbij. Had een auto gehuurd via Hertz (vorig jaar flink opgelicht door Holidaycars) en kwam ter plekke aan de balie. Alles was OK en toen moest er betaald worden. Ik heb een ABN Goldcard CC. Medewerker zegt; kaart wordt niet geaccepteerd in het systeem. Er was geen betaalterminal ofzo, dus hij voerde alleen het nummer in. Direct met ICS gebeld en zij zeiden dat er helemaal niets mis was en dat de 'aanvraag' niet eens bij hun binnen kwam. De medewerker kon/ wilde ook niet meebuigen. Ik wilde het bedrag ook wel (inclusief 'borg') pinnen of cash betalen, allemaal niet mogelijk. Er was maar 1 ding mogelijk en dat was annuleren. Tegenover zat SIXT en daar kon ik wel een auto huren, maar dan wel ruim 3 keer zo duur. Maar...ik had haast op weg naar een optreden (en had al 5 uur vertraging) dus akkoord. En guess...de creditcard werkte daar gewoon. Ondertussen had de medewerker van Hertz ook nog met zijn manager gebeld en er kon niks geregeld worden, maar ze zouden wel kostenloos mijn reservering annuleren. Jippie.
Historie van luchthaven weerbericht: Charleroi hele dag schitterend weer: EBCI Wenen in de middag wat gerapporteerde CB. LOWW CB is een wolk die je ontwijkt, vanwege potentiele onweer. Er is geen actuele onweer gerapporteerd. Dan zou er TS (thunderstorm) in de weerberichten staan. Dus ik durf wel te stellen…smoes zodat ze niet hoeven te betalen.
Wat je kan doen is op de website van eu claim je vluchtnummer invoeren. Dan krijg je direct een terugkoppeling of euclaim er brood in zit of dat ze geen succes verwachten, dan bieden ze je formulieren aan meen ik me te herinneren. En als ze er brood in zien kan je in zee gaan met ze maar dat is niet verplicht, je kan het alsnog zelf doen of een andere partij. Ik heb zelf geen connectie met ze dus wellicht doen andere claimtoko’s dit ook. Ikzelf heb ze niet nodig meer tegenwoordig, doe alles met KLM of air france en heb directe kanalen, maar in het verleden voor mijn vader diverse successen geboekt zonder zelf tijd te investeren.
Dankjewel. Dat vermoeden had ik al, maar nu dubbel bevestigd. Toen ik landde en dit bij het autoverhuurbedrijf vertelde, moest de man ook al gniffelen @Ozzietukker dankjewel, ga ik nu ook doen!
Ook gehad vorig jaar. Werd met een kluitje in het riet gestuurd en vervolgens aan euclaim uitbesteed. Loopt nog en gaan inmiddels richting juridische procedure.
Ik heb net een reservering gemaakt op P3, op een week voor vertrek: Kort Europees reisje van 1 dag en 7 uur: euro 84.50 !!! Dit was de goedkoopste optie van alle officiele Schiphol parkeer plaatsen!