InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Het is de meest winstgevende airline van europa

    Ik vlieg er nooit mee maar de functie van de lowcosters is dat ze de tarieven van de klm “ laag” houden binnen europa
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.858
    Leuk Bevonden:
    2.048
    Trofeepunten:
    358
    Ik bestrijd niet dat ze winst maken, voor mij is het de sport om 1 a 2x per jaar de tickets te scoren onder de kostprijs van de luchthaven en vertrekbelastingen.

    Low cost houden de tarieven mogelijk scherp maar zakelijk vliegen met low cost is voor mij een gepasseerd station, een goede en snelle oplossing bij verstoringen is noodzakelijk, en dat biedt low cost niet.
    Maar of je in rij 29 bij Ryanair of KLM opgekropt zit op vakantie naar het zuiden is inderdaad iets waar beide producten wat gelijkenis vertonen.
     
    DuckDuck en bernard vinden dit leuk.
  3. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Ryanair is a true disruptor.

    En dat is best knap in een markt die zo verzadigd is!
     
  4. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.858
    Leuk Bevonden:
    2.048
    Trofeepunten:
    358
    Wel goed opgelost als ik het zo lees.
    Verstandig ook want hier zijn wel wat controles overgeslagen dus als Ryanair geen oplossing had geboden dan wordt het juridisch een ramp voor Ryanair als de passagiers Ryanair voor de rechter dagen.
     
  6. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Ik vlieg niet met Ryanair omdat hun business model mij tegen de haren instrijkt. Er is nog zoiets als fatsoen en eerlijkheid, misschien old school, maar dat is niet echt te vinden bij deze club. We kennen allemaal de verhalen van personeel dat werkt op losse contracten, zelf cursussen en kleding moet betalen, geen water van de zaak mag drinken en het opladen van de telefoon staat gelijk aan ontslag. Maar ook het zonder scrupules sluiten van bases( waar soms voor miljoenen in geinvesteerd is door de locale overheid) is een voorbeeld.
     
    Urbanjazz, VinceG, michiel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.781
    Leuk Bevonden:
    2.618
    Trofeepunten:
    428
  8. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Schiphol is allemaal verkapte werkloosheid.
     
  9. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.056
    Trofeepunten:
    223
  10. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    117
    Trofeepunten:
    43
    Ik wilde net nog even de parkeerticket regelen voor een reis half september van 2 weken. Ik ga wel met de trein, want €165 voor 2 weken vind ik wel erg gortig, wel op P3 maar toch.
    De laatste vakantie stond ik 3 weken op P3 voor €89.
    Ben ik nou zo laat met reserveren of is het zoveel duurder geworden?
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2024
    michiel1 vindt dit leuk.
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Schiphol moet de A-pier afbetalen…
     
    VinceG vindt dit leuk.
  12. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Laatste paar keer heb ik een auto gehuurd bij Avis. Geen oneway toeslag binnen Nederland. Auto huren was 28 piek en je loopt zo de terminal binnen.
     
    Daan3, michiel1, Daeni en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    117
    Trofeepunten:
    43
    Ik zit nog even verder te kijken.. Via Privium op de P6 Valet terrein voor €200, P1 is €305, zulke dingen brengen ook kortsluiting. Hoe kan valet goedkoper zijn dan zelf parkeren..
     
  14. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    1.520
    Trofeepunten:
    478
    Gisteren met Ryanair gevlogen van CRL naar Wenen. 2 uur voor vertrek kreeg ik een pushmelding dat de vlucht was vertraagd tot 15:05 uur (originele vertrektijd 11:00) wegen 'thunderstorms'. Uiteindelijk om 16:00 gevlogen. Piloot zei dat het operationeel was en dat er een nieuwe kist moest komen met nieuw personeel. In elk geval; in Wenen was het één van de mooiste dagen van het jaar. Ik snap dat het geen pendel is tussen die 2 steden, maar nu natuurlijk de vraag...ga ik recht hebben op EU261? Zij gaan het zeker op weersomstandigheden gooien...dus...
     
  15. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    1.520
    Trofeepunten:
    478
    Aangekomen in Wenen was de ellende nog niet voorbij. Had een auto gehuurd via Hertz (vorig jaar flink opgelicht door Holidaycars) en kwam ter plekke aan de balie. Alles was OK en toen moest er betaald worden. Ik heb een ABN Goldcard CC. Medewerker zegt; kaart wordt niet geaccepteerd in het systeem. Er was geen betaalterminal ofzo, dus hij voerde alleen het nummer in. Direct met ICS gebeld en zij zeiden dat er helemaal niets mis was en dat de 'aanvraag' niet eens bij hun binnen kwam. De medewerker kon/ wilde ook niet meebuigen. Ik wilde het bedrag ook wel (inclusief 'borg') pinnen of cash betalen, allemaal niet mogelijk. Er was maar 1 ding mogelijk en dat was annuleren. Tegenover zat SIXT en daar kon ik wel een auto huren, maar dan wel ruim 3 keer zo duur. Maar...ik had haast op weg naar een optreden (en had al 5 uur vertraging) dus akkoord. En guess...de creditcard werkte daar gewoon. Ondertussen had de medewerker van Hertz ook nog met zijn manager gebeld en er kon niks geregeld worden, maar ze zouden wel kostenloos mijn reservering annuleren. Jippie.
     
  16. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    152
    Trofeepunten:
    43
    Historie van luchthaven weerbericht:

    Charleroi hele dag schitterend weer:
    EBCI

    Wenen in de middag wat gerapporteerde CB.
    LOWW

    CB is een wolk die je ontwijkt, vanwege potentiele onweer.
    Er is geen actuele onweer gerapporteerd. Dan zou er TS (thunderstorm) in de weerberichten staan.

    Dus ik durf wel te stellen…smoes zodat ze niet hoeven te betalen.
     
    RickJansen vindt dit leuk.
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.858
    Leuk Bevonden:
    2.048
    Trofeepunten:
    358
    Wat je kan doen is op de website van eu claim je vluchtnummer invoeren.
    Dan krijg je direct een terugkoppeling of euclaim er brood in zit of dat ze geen succes verwachten, dan bieden ze je formulieren aan meen ik me te herinneren.
    En als ze er brood in zien kan je in zee gaan met ze maar dat is niet verplicht, je kan het alsnog zelf doen of een andere partij.

    Ik heb zelf geen connectie met ze dus wellicht doen andere claimtoko’s dit ook. Ikzelf heb ze niet nodig meer tegenwoordig, doe alles met KLM of air france en heb directe kanalen, maar in het verleden voor mijn vader diverse successen geboekt zonder zelf tijd te investeren.
     
  18. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    1.520
    Trofeepunten:
    478
    Dankjewel. Dat vermoeden had ik al, maar nu dubbel bevestigd. Toen ik landde en dit bij het autoverhuurbedrijf vertelde, moest de man ook al gniffelen ;)

    @Ozzietukker dankjewel, ga ik nu ook doen!
     
  19. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    934
    Leuk Bevonden:
    1.215
    Trofeepunten:
    428
    Ook gehad vorig jaar. Werd met een kluitje in het riet gestuurd en vervolgens aan euclaim uitbesteed. Loopt nog en gaan inmiddels richting juridische procedure.
     
    RickJansen vindt dit leuk.
  20. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    252
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb net een reservering gemaakt op P3, op een week voor vertrek: Kort Europees reisje van 1 dag en 7 uur: euro 84.50 !!!
    Dit was de goedkoopste optie van alle officiele Schiphol parkeer plaatsen!
     

Deel Deze Pagina