InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    1.513
    Trofeepunten:
    478
    Klopt, hebben ze goed gedaan. Op de heenweg kregen we ruim 70 euro maar die mochten we ook in een winkel opmaken aan wat spullen zoals chargers en oortjes (kan nooit kwaad...) en nu hadden we weer 40 euro voor een desert. Airport hotel met maaltijden geregeld, ook prima. Normaal reis ik onder tijdsdruk, nu gelukkig niet (hoef woensdag pas weer op pad)....en om in totaal dalijk 3600 aan vouchers of 2400 in cash te hebben...(2 personen) is best aardig!
     
    MoonJ, FlyingFonz, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb dit 4,5 jaar geleden gedaan. Inderdaad geboekt als multicity. Was in J dus had de keuze uit premium hotels, en verbleef uiteindelijk 1 nacht in het Anantara Eastern Mangrove. Echt super, kon inchecken bij aankomst (11:00 s'ochtends) en had een late check-out. Chauffeur service erbij. Heel relaxed de lange reis naar Australie zo op te breken.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Als het gaat om een economy vlucht van KUL naar AMS. Welke zouden jullie dan kiezen: Emirates, Turkish, Garuda of Etihad.

    Zelf neig ik naar Emirates omdat deze reis dan mooi in het midden wordt opgeknipt en mijn annname is dat dit sws het beste product biedt. Garuda is dan wel ST, dus punten, maar wel een heel lange vlucht in eco. Op het gebied van hard en soft product, welke geniet dan jullie voorkeur?
     
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Zou uiteindelijk voor EK kiezen, vooral als je A380 vluchten kunt pakken. De A380 maakt het behoorlijk comfortabel, de IFE is top, wifi, catering bij EK in Y is ook okey en DXB is qua overtap wel prima.

    GA ook prima omdat ze een 3-3-3 indeling hebben aan boord van de 777 naar AMS. Maar qua IFE en Wifi is het allemaal behoorlijk brak. Service is goed bij GA, catering meestal ook. Overstap INT-INT op CGK is een beetje rommelig.

    Etihad is prima, catering schijnt in Eco nogal zuinig te zijn. Redelijk moderne vloot maar stoelindeling is krapper dan bij EK en GA.

    TK is qua F&B prima en stoelindeling (3-3-3 op 777) ook. Overtap op IST is vaak minder prettig.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Thanx, dacht zelf ook al dat EK het fijnste zou zijn. Ga komende tijd even wat prijzen in de gaten houden, het liefst vlieg ik uiteraard voorin het vliegtuig, dus ik hou alle opties nog even open, wellicht komt er nog een mooie BC/PE fare voorbij :)
     
  6. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Ik had vorig jaar het gratis hotel in Abu Dhabi op mijn vlucht FRA-AUH-MNL. Was ook business class. De aanbieding was 1 nacht in 5-strerren of 2 nachten 3-sterren. Ik had een stopover van 26 uur en was daardoor verplicht 2 nachten 3-sterren te nemen. Eigenlijk had ik liever 24 uur 5-sterren en 2 uur dakloos. In- en uitchecken in de hotels volgens het vluchtschema. Ik verbleef in het Premier Inn Abu Dhabi Airport. Maaltijden waren niet meer inbegrepen. Chauffeur service ook niet, business class value-tarief uitgesloten.
    Hotel eenvoudig. Een volgende keer betaal ik liever zelf een nachtje voor een goed hotel (in de zomer mogelijk voor 100 - 120 euro) en spaar hiermee punten en krijg ontbijt en restauranttegoed via Virtuoso of Fine Hotels.
     
    MoonJ en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  7. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Laatst bewerkt: 24 jul 2024
  8. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Zit er uiteindelijk toch aan te denken om voor TK te gaan. Dan kan ik ook nog een status match aanvragen en zo gratis stoelen selecteren en wat andere voordelen pakken.
    Weet jij toevallig als ik nu boek voor vertrek over 6 maanden en dan over pak m beet 3 maanden de status match aanvraag, die voordelen dan gelden? Lijkt me wel toch?
     
  9. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Hola,

    Heeft iemand wel eens op AMS de security uitgeprobeerd met de optie "tijdslot"?

    Vlieg morgen binnen EU in business en heb daarnaast Privium maar ik ben benieuwd naar de eventuele tijdswinst....
     
  10. deniaL

    deniaL Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    13
    Toevallig in mei gebruik van gemaakt, je komt eigenlijk gewoon bij de priority rij terecht, dus het maakt geen verschil qua tijd
     
    Ruut en Menno vinden dit leuk.
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Net ff ouderwetse chaos op Schiphol. Bij paspoortcontrole direct na de security werd de hele groep opeens opgeroepen om om te draaien naar de grenscontrole beneden. Ben je mooi klaar mee als je boven vooraan stond, dan sta je beneden opeens achteraan... :rolleyes:
     
  12. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Dan is Privium wel prettig...
    Zag net dat m'n vlucht naar FCO een uur vertraging heeft. Blijf ik nog maar ff hangen in de Clublounge:)
     
    lloydje33 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  13. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63
    Dank je! Zit ticketprijzen te kijken en n.a.v. een interessante business class fare die hier gepost werd zag ik in het laagseizoen een pop-up voor een stopover verschijnen bij mijn itinerary. Als ik in het hoogseizoen boek, zie ik die niet. Heb jij in het hoog of laagseizoen gereisd?
     
  14. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Gisteren was mijn eerste ITA lag (CTA-LIN) vertraagd waardoor ik mijn aansluiting naar AMS niet kon halen.

    Uiteindelijk arriveerde ik 3,5uur later op AMS. Niet echt veel ervaring met EU261, maar heb ik nog ergens recht op?
     
  15. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    623
    Trofeepunten:
    348
    Mogelijk wel, maar afhankelijk van de oorzaak.
    Gewoon op site van EUclaim (of andere) de vluchtgegevens invullen en kijken wat zij zeggen. Daarna kunnen je kijken of je een claim in wilt dienen en dit via een site wil doen of zelf.
     
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Oorzaak was in ieder geval niet het weer. ik ga eens kijken op EU-claim en als het wat is zelf m'n claim indienen:rolleyes:

    Dank u!
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    Dat is verstandig, en als je alsnog tegen een blok beton oploopt kan je EU claim of een andere claimtoko ook nog inschakelen natuurlijk.
    Die nemen uiteraard bij een overwinning wel wat af van de claim, maar goed, je hebt er verder geen omkijken naar.

    Met 3,5 uur vertraging heb je recht op vergoeding, want het is meer dan 3 uur, let wel, het gaat niet om vertraging bij vertrek, maar aankomst bij de gate, zo had ik ooit eens Air France die opeens alles mee had naar Amsterdam vanaf Parijs en opeens 26 minuten eerder dan scheduled bij de gate arriveerde waardoor ik 1 uur en 59 minuten vertraging had, gelukkig stopte deze toen bij de gate om te wachten op het grondpersoneel en deed over de laatste 20 meter nog 2 minuten, zodat ik netjes mijn claim kon indienen, want het gaat om gate aankomsttijd, niet op landing of in de buurt van de gate, het gaat om motoren uit.
     
    michiel1 en Ruut vinden dit leuk.
  18. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Ik hoopte al een beetje op jouw reactie, je bent volgens mij best ervaren op dit gebied.

    Bij mij ging het om het missen van de aansluiting door vertraging van aankomst van het toestel van de eerste lag.
    Dat was ongeveer een uurtje.

    Hierdoor mistte ik mijn aansluiting (tegelijk geboekt onder dezelfde boekingscode) en kwam ik uiteindelijk na re-booking op de eerst beschikbare vlucht, ruim 3 uur later aan op AMS.
    Hiervoor heb ik dan ook een claim ingediend.

    Verder nog afzonderlijk een claim ingediend vanwege de downgrade op deze vlucht naar economy. De dame aan de gate en personeel in de lounge deden echt enorm hun best om mij in business te krijgen, no hard feelings, maar vol is natuurlijk vol.

    Bedankt Ozzie T;)
     
  19. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223

    Afwijzing van ITA,

    Our records indicate that flight AZ 1714 was delayed due to air traffic control restrictions at Catania Airport. We are sorry to learn that this delay caused you to miss your connection to flight AZ 112 from Milan, Linate, to Amsterdam.

    Zag op flightstats.com dat er inderdaad wat wijzigingen waren, zie afbeelding.
    Als ik het goed begrijp is dit dus terecht overmacht?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 31 jul 2024
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    Heb je de afwijzing van ITA ontvangen of van EU Claim?

    Want ITA kan het natuurlijk wel gooien op ATC restritions, en dat kan best mogelijk zijn, maar het kan ook zijn dat ITA de ATC restrictions kreeg omdat men zelf bijna een uur te laat uit Milaan vertrok en daardoor te laat in Catania is aangekomen en dan de terugvlucht niet meteen kon vertrekken door ATC omdat er geen ruimte was op dat moment maar pas later, maar dan mag ITA zich niet beroepen op ATC restricties omdat ze het zelf veroorzaakt hebben.

    Dit is trouwens altijd wel lastig dit soort zaken om als passagier te bewijzen omdat je niet de toegang tot alle ATC data hebt.
     
    Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina