InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    749
    Leuk Bevonden:
    522
    Trofeepunten:
    123
    Wat een armoe. Net zo erg als die houten vorkjes.
     
    michiel1, VinceG, Neanderthaler en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    687
    Trofeepunten:
    123
    Man man man wat een chaos vandaag op Schiphol. Ik zit al 90 minuten vast in een AF A320 op een afgelegen parkeerplaats op CDG omdat er op AMS maar 1 baan beschikbaar is om op te landen. Hier in Parijs hoost het al sinds 5 uur vanmorgen maar in Amsterdam is het slechts bewolkt met een iets bovengemiddelde wind. Bijna alle Europese inkomende vluchten 1 tot 2,5 uur vertraagd. Wat is er aan de hand?
     
  3. deniaL

    deniaL Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    13
    Schiphol staat op dit moment op nr 1 bij de airport disruptions op flightradar
    [​IMG]
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    294
    Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Toenemende wind icm werkzaamheden aan de Zwanenburgbaan. Er kan nu alleen op de Aalsmeerbaan geland worden.
     
  5. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    687
    Trofeepunten:
    123
    Ja het is een drama qua vertragingen. Ik zit de hele tijd al FR24 te checken en om 9:30 uur werd er nog geland op de Aalsmeerbaan, maar nu gaat al een tijd alles naar de Kaagbaan en wordt er gestart vanaf de Polderbaan. Ze zullen er ongetwijfeld een goede verklaring voor hebben maar ik blijf het toch enigszins ongeloofwaardig vinden dat luchthavens als Heathrow met 2 parallelle banen gewoon zo goed als operationeel blijft terwijl Schiphol met 6 banen (oke, 5 ivm werkzaamheden) in een chaos verandert.
     
    stefan_vdb, VinceG en cvr vinden dit leuk.
  6. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    294
    Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij zijn er op dit moment met noordoosten wind weinig andere opties. De andere banen conflicteren of zijn slechts in een richting inzetbaar.

    De Zwanenburgbaan zou midden deze maand weer volledig open moeten gaan.
     
  7. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    687
    Trofeepunten:
    123
    Ja maar ze zetten er maar 1 in om te landen, niet beide. Daarom werd het zo’n chaos. En ironisch genoeg ben ik zojuist op de aalsmeerbaan geland en landde er tegelijkertijd een Delta A330 op de kaagbaan. Wind was weer gaan liggen schijnbaar. Ondertussen is alles wat moet vertrekken natuurlijk ook enorm vertraagd. Maar gelukkig schijnt de zon in Nederland en heeft de trein gelukkig geen vertraging.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ruut en TimH vinden dit leuk.
  8. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Idd zelfde hier, ik had de AMS-LHR om 10.15. Zag al op Flightradar dat het toestel nog op Manchester stond met >1 uur vertraging. Toch maar naar Schiphol gereden, om bij aankomst een appje te ontvangen met een annulering ivm "weersomstandingheden". Aangezien ik vandaag op en neer ging naar Londen had het geen zin meer dus maar weer omgedraaid.

    #slechtgeregeld #hetweerwasprima ;-)
     
  9. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    749
    Leuk Bevonden:
    522
    Trofeepunten:
    123

    Ben voor werk twee dagen internationaal aan het treinreizen. Alleen maar vertraging, uitgevallen treinen en daardoor gemiste aansluitingen. Deutsche Bahn, drama bahn. Niet te geloven. Zat ik maar in een vertraagd vliegtuig in plaats van het schimmige Brussel Zuidstation waar ik nu as we speak zit te wachten op de volgende trein ;)
     
    Menno en VinceG vinden dit leuk.
  10. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Ja. Betaal je gvd €2500+ voor een ticket en krijg je dit. Voor dat bedrag krijg je bij Emirates of Etihad en zelfs Turkish toch een betere product.

    KLM houdt te veel van corporate bullshit met banen in het bedrijf die niet leveren. Ik vraag me echt af hoe de vergaderingen om die kitjes aan te passen is gegaan. Welke lulverhaal ze hebben verteld en geromantiseerd hebben om de managers over te halen.
     
    Grouchy, Vliegende_Keep, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.140
    Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    :mad::mad:
    Heeft KLM in November onze vlucht van HKG-AMS omgezet naar een ander toestel en zijn we uit de Premium Economy gedowngrade naar economy (nee niet eens economy plus, daar moesten we gewoon eur 140 voor betalen(mijn partner dan).
    Maar goed, ben mijn opties aan het doornemen en ik zie goede miles redemptie op Cathay voor hun premium economy.
    Iemand daar ervaring mee? Is die goed?
     
  12. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    KLM heeft "real deal dagen" (https://campaigns.klm.nl/nl/real-deal-dagen-wbc) maar dit zijn toch geen deals? Ik dacht dat dat niet meer mocht?

    Osaka voor €2900, die was eerder dit jaar voor sub €2000 te doen, Bogota €2000 die is regelmatig voor onder de €1600 te boeken.
    Doen alsof het deals zijn terwijl dat dus niet het geval is.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  13. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    687
    Trofeepunten:
    123
    Dus daarom ga ik niet met de internationale trein. Niet alleen vanwege de lange reistijden maar ook vanwege de vrijwel gegarandeerde vertragingen en het nodeloze overstappen. Van de Noord Amerikaanse oostkust naar West-Europa vliegen is sneller dan van Amsterdam naar Berlijn met de trein.

    Ik snap niet waarom in Japan (een land vol heuvels, bergen en onstabiele grond) ze al begin jaren '70 hogesnelheidslijnen konden aanleggen en wij in ons platte, berg- en aardbevingsvrije landje anno 2024 hogesnelheidslijn(en) hebben waar de maximale snelheid 80 km/u is. Wat een blamage. Ik heb geen hekel aan "de trein" als vervoersmiddel, ik heb een hekel aan het armetierige vervoer wat hier in (noordwest) Europa is.

    Waarom huren wij die Japanse experts niet in om een Shinkansen aan te leggen vanuit Nederland naar Hamburg+Berlijn+Warschau en bijvoorbeeld naar Frankfurt en Genève? En waarom is NL nog steeds niet goed aangesloten op de Franse TGV lijnen of de Italiaanse hogesnelheidslijn? Zo krijg je mensen nooit uit het vliegtuig en de trein in. En zolang de NS de tarieven maar blijft verhogen zal het aantal reizigers afnemen in plaats van toenemen. Want als je de tarieven verlaagt dan zitten de treinen gegarandeerd vol
     
    Dan1, lloydje33, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Helaas is dat ook mijn ervaring met vooral DB. Ik woon "deur tot deur" misschien 30 minuten van Schiphol vandaan (met de trein) dus vliegen is tijd-technisch ook vaak het snelste maar ook hoe er om gegaan wordt met vertragingen/annuleringen is het met het vliegtuig qua wet al beter geregeld dan internationale treinen.

    Japan is 1 land. Schengen zijn er 29. Die hogesnelheidstrein naar Hamburg moet natuurlijk ook stoppen in Utrecht, Groningen en Bremen en als je naar Berlijn gaat dan wil Duitsland dat hij ook stopt in Osnabruck en Hannover. Warschau? Dan ook stoppen in Posnan en Lodz want Polen wil ook graag die regio's ontwikkelen niet waar?

    Om bij die Franse TGV lijnen te komen zul je toch door België moeten et voila, stoppen in Antwerpen en Brussel.

    Uiteindelijk zijn die hogesnelheidstreinen dan niet zo heel snel meer.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    2.099
    Trofeepunten:
    358
    En daar zeg je me wat, 1 uur en 58 minuten later op CDG aangekomen, omdat we opeens andersom een toeristische route gingen rijden, in Brussel Zuid in een andere trein moesten overstappen, toen er weer uit omdat er geen plaats genoeg was en dan krijg je € 5,80 euro terug....

    En dan heb je nog geluk dat je in een Thalys zit, als de intercity defect naar Brussel Zuid opeens uitvalt, of besluit dat Brussel Noord vandaag de eindbestemming is, dan mag je met godsgratie nog wel met een lokale vervoerder naar Brussel Zuid, maar daar moet je, als je een doorverbinding hebt, dus herboekt worden, en ik begrijp dat er niet altijd plek is op een eerstvolgende trein, maar in de tussentijd krijg je ook geen consumptiebonnen of iets en moet je achteraf declareren zonder garantie op wat dan ook.

    Ik begrijp dat de luchtvaartlobby de huidige EU261 regeling wat te gek vindt, maar de treinlobby houdt ook een rechtvaardige compensatieregeling goed tegen.
    Als men daar nou wat aan zou doen dan zullen de vervoerders opeens een stuk beter hun best gaan doen om treinen daadwerkelijk en op tijd te laten rijde.
     
  16. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    749
    Leuk Bevonden:
    522
    Trofeepunten:
    123
    Het werd gisteren een nachtje slapen in Brussel op kosten van Eurostar. Wel een heel goed hotel (Warwick Brussels), maar natuurlijk geen ideale situatie. Ben het volledig met je eens dat internationale treinreizen een drama zijn, echter zijn er wel een paar dingen in je reactie die niet juist zijn of nuance behoeven.

    De Eurostars (Red en Blue) rijdt tussen Rotterdam en Antwerpen gewoon 300 kilometer per uur over de HSL Zuid. Deze ochtend nog in gezeten en de 297 km/u aangetikt.

    Nederland is met de HSL Zuid aangesloten weldegelijk op het Franse TGV netwerk, het probleem is de flessenhals tussen Antwerpen en Brussels. Dit is het drukste stuk spoor van België en zit op en soms over capaciteit.

    De Eurostar PBA is een TGV van GEC Alsthom die op het Nederlandse conventionele spoor kan en mag rijden. De Franse TGV inOui stellen kunnen/morgen maar tot en met Brussel Zuid. De Duplex variant (dubbeldekkers TGV's mogen niet in België rijden. De Belgen kunnen/willen het probleem van de flessenhals niet oplossen. Er is ook helemaal geen ruimte om extra spoor te bouwen en daar zit meteen het probleem van spoorwegen. Je kunt niet zomaar ergens een spoorlijn bouwen, daar is simpel weg geen plek voor. Of het land is particulier eigendom.

    Ik vraag me dan ook af hoe een aansluiting op het Italiaanse hogesnelheidsnetwerk voor je ziet? Idem voor een HSL naar Berlijn en verder naar Warschau? Het is totaal niet realistisch wat je hier zegt. Het zou een miljardeninevstering zijn, die waarschijnlijk nooit terugverdiend zou kunnen worden. Zelfs niet met hele dure kaartjes en/of (toren)hoge belastingen. Het toont wel aan dat internationale spoorwegen per definitie zeer inefficiënt en dus helemaal geen alternatief voor het vliegtuig zijn en dat ook nooit zullen worden. En dan hebben we het ook nog niet eens over het politieke aspect gehad, waarin landen natuurlijk prioriteit geven aan hun nationale spoornetwerken en niet aan een internationale verbinding. Er is dus ook een groot gebrek aan integratie en een lappendeken van verschillende wet- en regelgeving.

    Je kunt Japan niet met Nederland vergelijken. De grond in Nederland is zacht en dat veroorzaakt ook met conventioneel spoor problemen (o.a. verzakkingen van spoordijken). Dat is één van de redenen dat in Nederland maar op een paar plekken met hoge snelheden kan worden gereden en de HSL in een betonnen bak is aangelegd.

    Dat brengt mij op het laatste punt, en ik heb dat ooit eens onderzocht een paar jaar terug, maar het OV in Nederland is niet kostendekkend. De hoge ticketprijs van de NS is op de eerste plaats de salarisverhoging van het personeel, daarnaast afnemende reizigersaantallen en daarnaast het feit dat het dus niet lukt om de kosten van het spoorvervoer (inclusief de loonkosten) te dekken met de omzet uit kaartverkoop. Als de NS een echt commercieel bedrijf zou zijn, dan zouden ze fors moeten snijden in de kosten of de dienstverlening. Maar ja, minder treinen. Dat wil de politiek natuurlijk niet...
     
    ErwinLansing en michiel1 vinden dit leuk.
  17. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    749
    Leuk Bevonden:
    522
    Trofeepunten:
    123
    Ik zat gisteren dus twee uur in een Eurostar die nergens heen ging. De trein daarvoor had ik gemist door vertraging in Duitsland. Maar doordat er iemand in Duffel voor de trein was gesprongen, kwam dat treinstel weer terug om dat van ons gekoppeld te worden. Om 23:45 werd omgeroepen dat de trein zou 'termineren' in Brussel Zuid, waar we feitelijk al getermineerd waren. De NMBS gaf al uren op haar website aan dat het treinverkeer tot einde dag gestremd was. Annuleer die trein dan gewoon eerder.

    Voucher voor een hotel gegeven en dat was best een goed hotel: Warwick Brussels. De vouchers werden niet op basis van reisklasse uitgedeeld, maar ik hoorde ook dat er mensen naar het Ibis naast het station moesten. Uiteindelijk kwam ik om 00:15 uur daar aan. Dat had dus ook een paar uur eerder gekund toen duidelijk werd dat de stremming niet opgelost zou worden. Vraag me dan ook af waarom de trein niet omgeleid kon worden via Leuven. Vertraging is goedkoper dan voor twee Eurostars hotelovernachtingen te regelen...

    Mijn compensatie wordt 50% als ik kies voor cash, 75% als ik kies voor een voucher. In 98% van de gevallen reis ik zakelijk met Eurostar op korte trajecten. Parijs zou ik 100% op vliegen, gezien al die ellende met vertragingen. De heenreis met DB is een heel ander verhaal. Ik heb nu in één week drie internationale treinreizen gemaakt en een score van 100% op het gebied van vertraging, annulering, disruptie, etc.
     
  18. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    749
    Leuk Bevonden:
    522
    Trofeepunten:
    123
    Brussel Noord, daar wil je trouwens niet stranden ;)
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.821
    Leuk Bevonden:
    2.656
    Trofeepunten:
    428
    Ik zat van de week in de IC Direct naar Brussel, maar die stopt ook werkelijk op elk station waar je langs komt he. Ik snap iig wel waarom KLM nog steeds op Brussel vliegt ;)
     
  20. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    749
    Leuk Bevonden:
    522
    Trofeepunten:
    123
    A.k.a. de zakkenrollerexpress ;)
     
    Menno en Thom vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina