InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/...rd-lijkt-langste-tijd-gehad-te-hebben-bij-klm

    Het is nog niet zo ver, en men is e.e.a. aan het onderzoeken.

    Op zich is de catering op korte vluchten van KLM al teruggeschroefd tot een kokosmacroon of een zakje zoutjes en een water of bij iets langere korte vluchtjes nog wel bier wijn of fris.
    En om heel eerlijk te zijn, die sandwich sluit bij mij inderdaad eigenlijk nooit aan, maar dat doen de maaltijdboxen in de Europe Business classe ook niet trouwens.

    Het probleem voor KLM is dat er wel onderscheid moet blijven tot de low cost carriers, want de frequent flyers met toegang tot de lounge en wat meer ruimere stoelen voorin die zien het voordeel wel.
    Maar als je zonder status nou op rij 29 zit in KLM, Transavia, Vueling of Ryanair maakt qua ruimte ook niet veel meer uit, als dan ook nog geen catering wordt gegeven dan is de vraag waarom je voor een KLM zou kiezen op je vakantievlucht naar Barcelona als dat met de low cost airliners voor minder kan.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.782
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Vraag me af of mensen voor KLM kiezen vanwege het broodje en biertje dat ze krijgen hoor. Zou eerder denken dat ze ervoor kiezen omdat je bij KLM zowat een hutkoffer in de rekken mag leggen. Hoop eerder dat ze daar eens wat aan gaan doen want irriteer me daar juist mateloos aan.
     
    VinceG, lloydje33, Ambtenaruh en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Ik snap inderdaad het probleem met de bagage, al zal dat voor een gemiddeld frequent flyer geen issue zijn, want in de eerste boarding groepen mag het mee en ik zie tegenwoordig toch wel actief beleid dat groep 5 de rolkoffer moet inchecken.
    Het is inderdaad wel zo dat als je een relatief kleine tas hebt men nog wel eens aan een al zittende passagier geeft en zegt succes ermee omdat daar dan een rolkoffer kan.

    Echter is er ook wel een groep die KLM kiest voor een beleving, en dat blijft in stand door kleine dingen zoals een bepaalde vorm van catering.
    En natuurlijk is een BOB menu interessant, maar dat maakt de service ook weer inefficient iets wat ook zeker mee gaat wegen in de beslissing.
    Want laten we heel eerlijk zijn, het BOB zijn ook geen culinaire hoogstandjes, is ook vooral voorverpakt lang houdbaar spul, dus als je daarvoor kiest ga je om wat extra geld binnen te harken.
     
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Ik vul elke keer bij de evaluatie van een vlucht in dat ze het broodje moeten vervangen of anders maar gewoon helemaal weglaten.

    Zouden ze dan eindelijk naar me geluisterd hebben? :D
     
    Dan1 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.782
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Het irriteert me vooral dat de mensen met een rugzak dan gevraagd worden deze bij de voeten te plaatsen. Dat vertik ik dan ook te doen. Heb geen ec+ plek om vervolgens alsnog krap te zitten wegens een tas bij mn voeten.

    Maar zou idd goed kunnen dat er toch mensen kiezen voor KLM wegens het Nederlands en de beleving! Anyway ben benieuwd of de elite nog wel een drankje en een heerlijk broodje kaas krijgt. Maar dat zal wel niet :cool:
     
    JRRM en Ruut vinden dit leuk.
  6. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    845
    Trofeepunten:
    348
    Ooit eens een écht lekkere oatmeal cookie aan boord gekregen bij Cityhopper. Ook direct geopperd om dat de standaard te maken.
     
    Ambtenaruh en Menno vinden dit leuk.
  7. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    De broodjes kaas of eiersalade zijn irritant vooral als je er elke week een paar krijgt. Het brood is taai en meestal denk ik tijdens het kauwen wat proef ik eigenlijk. Het is gewoon niet goed. Transavia heeft al jaren de oplossing, diverse broodjes te koop die beter smaken dus daar zal het wel op uitdraaien, levert ook behoorlijk wat op en geeft de crew wat te doen. Overigens een passagier naast me vertelde dat hij het broodje kaas altijd mee naar huis neemt omdat het de dag erna in het tosti ijzer een prima ontbijt oplevert! Zo zie je maar...
     
    VinceG, JRRM, kevin990 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Dat verplichte vega KLM-bammetje is werkelijk waar kansloos. Ik vul iedere keer een zeer negatieve review over dat broodje in als ik na een vlucht een KTO krijg.
     
  9. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Over KLM gesproken: net een retourtje BKK met stopover in Singapore geboekt met Singapore Airlines. De woekerprijs die KLM ervoor durft te vragen is schandalig, ook nog met dezelfde SQ-vlucht tussen BKK-SIN die ik nu als onderdeel van mijn multicity met Singapore Airlines geboekt hebt. Voor een prijsverschil van duizenden euro's blijf ik niet loyaal aan KLM, ondanks mijn status daar.

    Moet wel zeggen dat ik zeer teleurgesteld ben over de website van Singapore Airlines. Wat een draak. Traag, buggy, hele rare UX, geen logische flow. Ben al de hele ochtend bezig met het boeken van die tickets, moet bij herhaling zaken als paspoortnummers invullen en als ik voor één passagier een KrisFlyernummer wil invoeren, moet ik voor alle formuliers het formulier doorlopen. In je KrisFlyer account kun je maar voor een paar woonplaatsen kiezen (niet die van mij dus). Best bizar en zeer frustrerend dat deze award winning airline zo'n crappy site heeft.
     
    Ambtenaruh en Ruut vinden dit leuk.
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb het idee dat het broodje eiersalade inmiddels is vervangen voor een broodje creamcheese met chives.
    Terug is het wel een broodje kaas, maar daar doet men soms een spread op die het broodje nou niet beter maakt. (Nu ik er over nadenk, ik eet de broodjes eigenlijk nimmer aan boord).

    En het punt dat geeft de crew wat te doen, ik denk dat daar de vakbonden van het cabinepersoneel van KLM ook niet zomaar mee akkoord gaan, het is namelijk een stuk arbeidsintensiever om ook nog af te rekenen bij het uitdelen van de catering, dan hoe het in de huidige situatie is.

    Die Kokosmacroon is niks, maar die Oatmeal rotzooi ook niet.

    Vroegâh gaf men gewoon een stroopwafel, iets wat ik dan weer aangeef om standaard te maken, dat vindt (bijna) iedereen lekker, neemt veel minder ruimte in dan de oatmeal en kokos zooi, en doordat het minder ruimte inneemt is het ook nog eens een stuk verantwoorder en groener.
    Air France deelt tenminste redelijke koekjes uit op de Hop vluchten, al schaamt de purser er zich soms voor om alleen zo'n mini citroen of madelaine koekje te geven.
     
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Ik hoop het eerlijk gezegd niet (het broodje dan). ;)
     
  12. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.439
    Leuk Bevonden:
    3.396
    Trofeepunten:
    483
    Er is hoop:
    Hope.PNG

    Moet er bij wel zeggen dat ik met een ruim track record aan SQ tickets (zowel voor mezelf als voor anderen) nog nooit tegen de problemen die jij beschrijft aangelopen ben.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  13. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    720
    Leuk Bevonden:
    1.520
    Trofeepunten:
    478
    Vanmiddag kreeg ik vanuit een QR privilege club manager een mailtje of ik 'mee wilde' als VIP naar Feyenoord - Bayer Leverkusen, volgende week. 2 VIP tickets met volledige hospitality. Mooi aanbod! Ware het niet dat ik die dag al in de ochtend met Qatar zelf vanuit Brussel naar Singapore vlieg. Voor het eerste dat ik dit meemaak (ben al anderhalfjaar Platinum) maar een mooie geste. Moest persoonlijk +1 aanwezig zijn, dus daarom niet overdraagbaar ;)
     
  14. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Dat doe ik ook! Bij AF kreeg je tenminste nog lange tijd een broodje ham :D
     
  15. Enzo

    Enzo Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Ja die hutkoffer is wel een voordeel. Vaak zat mensen gezien met 3 a 4 stuks “handbagage” en niet dat mensen voor het broodje (naar mijn inzien wel redelijk al heb ik liever de kaasknabbels van de Cityhopper ipv het broodje.) voor KLM kiezen. Persoonlijk voelt vliegen met KLM als thuis komen na een werkweek in het buitenland of na een vakantie. Misschien is er ergens diep van binnen bij de loyale klanten iets van “Hollandse trots” ?
     
  16. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Die 'Hollandse trots' heb ik vooral ervaren tijdens de COVID-periode. Toen deed het personeel echt hun best, vond ik. Ook een unieke ervaring om met ongeveer 30 mensen in een Airbus A330 naar Curaçao te vliegen. Daarna ging het eigenlijk al weer vrij snel bergafwaarts en dat vind ik jammer, omdat externe triggers er dus weldegelijk voor zorgden dat het serviceniveau omhoog ging.

    Zakelijk ben ik loyaal aan KLM, en daar profiteer ik privé natuurlijk ook van. Maar ben nu voor de tweede keer 'vreemdgegaan' met een andere airline richting Zuidoost-Azië. Voor een familievakantie vind ik het voor mezelf niet verantwoorden om (soms) duizenden euro's meer betalen om met KLM te vliegen. Na het lezen van het artikel over de slechte fusie tussen Air France en KLM in Luchtvaartnieuws (zie mijn post in het FB-topic), ben ik er ook wel anders naar gaan kijken. En voor mij de bevestiging dat KLM (veel) te hoge kosten heeft en, ondanks die hoge exorbitante ticketprijzen, te weinig rendement.
     
    Ruut en Enzo vinden dit leuk.
  17. Enzo

    Enzo Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Daar heeft u zeker een goed voorbeeld van echt goede service bij KLM. Hetzelfde geldt voor de dubbele xp’s die toen geboden werden als je in de Covid periode vloog met hun.
    Het kiezen voor een goedkopere airliner doe ik zelf ook, want op bijvoorbeeld een vlucht naar Rio zou dat mij privé ook al honderden euro’s schelen. Dan ben ik ook niet zo trouw aan “onze” airline.
    Over fusie van Air France - KLM is de afgelopen jaren natuurlijk ook veelvuldig geschreven en hebben zowel de Nederlandse als Franse regering zich ermee bemoeid. Wat de kwestie natuurlijk bemoeilijkt, maar ook ik ben sceptisch over de toekomst van beide partijen zeker als ze (als ik de berichtgeving moet geloven) Tap Air ook willen toevoegen aan hun portfolio . Waardoor je straks te maken gaat krijgen met 3 culturen, maar alleen de tijd zal het leren.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  18. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    De oplossing, die in dat artikel wordt genoemd, is verregaande integratie. Eigenlijk de fusie die er nooit echt was tot nu toe. Dat betekent voor KLM gewoon opgaan in Air France. En dat zou dan voor TAP ook moeten gelden.
     
  19. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    576
    Trofeepunten:
    123
    Ze hebben nu een 20% aandeel in SAS genomen, met de optie tot volledige aankoop. Dus dan heb je al 3 culturen (hoewel SAS wordt geleid door een Nederlander).

    Lufthansa heeft, naast een Duitse ook een Zwitserse, Oostenrijkse, Belgische en Turkse cultuur, binnenkort ook een Italiaanse cultuur om mee te dealen. Dat gaat ze vooralsnog redelijk goed af.

    Zelfde geldt voor IAG met Britse, Ierse en Spaanse culturen. Waar een wil is, is een luchtweg. En iedereen in de luchtvaart weet hoe moordend de concurrentie is. Dus uit elkaar gaan en zelfstandig doorgaan is geen optie. KLM redde het al niet zonder de fusie met Air France in 2004, toen er nog veel meer luchtvaartmaatschappijen waren, laat staan dat ze het nu nog zouden redden. Dus het is een verstandshuwelijk tegen wil en dank. Daarbij komt kijken dat de twee maatschappijen al zo diep zijn geïntegreerd dat het vrijwel onmogelijk zou worden dit weer te ontvlechten zonder dat dit tot chaos zou leiden.

    Waarschijnlijk was een fusie met British Airways beter geweest (kijk naar de hoeveelheid vluchten die KLM naar het VK uitvoert) maar de Britten wilden volledig zeggenschap over KLM en dat was voor Amstelveen het breekpunt. Nu jaren later hebben ze er behoorlijk spijt van.
     
  20. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Nu al de derde keer in 3 maanden !!! Seatchange for operational reasons. Had 4a nu 7c doei zoek het maar uit niets aan te doen wij bepalen niet jij. Lekker bezig KLM. En dan de survey achteraf hoe beoordeelt u enz enz.
     
    Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina