InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    480
    Trofeepunten:
    63

    Ik zit nu in de ANA lounge. Niet een hele prettige lounge vind ik. Onlogische zitplaatsindeling/rare stoelen. Daardoor rommelig en weinig plek. Heb 10 minuten moeten rondlopen voor een plekje naast een stopcontact. Het eten ga ik waarschijnlijk niet proberen omdat ik de afgelopen paar dagen echt te veel lekker eten gegeten heb :D
     
  2. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    480
    Trofeepunten:
    63
    Vlucht is vertraagd, dus ik zit hier nog wel even helaas :(
     
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Wat ik vorige keer zag is dat er wat later in de avond nog wel iets van 'echt' eten werd geserveerd.
    Maar anders zijn het inderdaad wat kleffe broodjes of een zakje Aro chips van de macro of een droog maria kaakje.
     
  4. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    480
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou wel een zakje chips lusten ;)

    Er ligren nu (ik zit er nog) broodjes, croissantjes en Pastéis de Natas bij de bar. Verder niet heel bijzOnder. Er is nu ook wat meer ruimte. De vertrekpiek is net geweest. Over 25 minuten boarden.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  5. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    467
    Trofeepunten:
    63
    Ook op MAD worden de warme maaltijden pas vanaf 20:00 geserveerd, net boarding tijd voor de laatste KL vlucht naar AMS. Tot die tijd alleen snackjes en sandwiches, zoals de Spaanse cultuur voorschrijft ;)
     
  6. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    480
    Trofeepunten:
    63
    23:52 uur geland. 8 minuten geleden thuisgekomen. 7 minuten geleden is de ruimbagage pas gelost op de bank volgens de app. Nu had ik die niet, maar wat slecht zeg.
     
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.941
    Leuk Bevonden:
    3.385
    Trofeepunten:
    508
    Gezien je het over 'thuis' hebt, neem ik even aan dat dit om Schiphol gaat.

    De laatste tijd geeft Schiphol bizarre bagagetijden aan. Vanuit de VS had ik 65 minuten na landing en vanuit een Schengenbestemming 55 minuten. In beide keren vloog ik met ruimbagage, ben ik de lounge in gegaan en zodra het bericht kwam dat de eerste bagage op de band lag, naar beneden gelopen. In beide gevallen waren toen alle koffers al opgehaald en stond alleen mijn koffer er nog, naast de band. Misschien een beetje verwachtingsmanagement dat ze die extreme tijden afgeven, want in de praktijk ligt de bagage er gewoon binnen normale tijden.

    Overigens werd er weer lekker gecontroleerd op koffers vanuit de VS afgelopen week. Beetje standaard nadat de nieuwe iPhones in iPads uitkomen heb ik de indruk. Een passagier voor mij moest het serienummer laten zien van zijn iPhone :D
     
    FlyingBlob, VinceG, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    480
    Trofeepunten:
    63

    Nee nee, thuis was mijn huis. Het is nog niet zo erg dat ik Schiphol mijn thuis noem :D Mind you: ik kwam aan op de D pier (D84), dus heb nog zeker 20 minuten moeten lopen naar de Privium Excellence garage bij Vertrekpassage 3.

    Het zou kunnen zijn dat de bagage al eerder op de band lag - De melding was dat de bagage werd uitgeladen ruim een uur later! Maar mijn recente ervaring mét ruimbagage is dat er eerst staat de bagage onderweg is, daarna staat dat ‘ie vertraagd is en dat ik daarna 45 tot 60 minuten moest wachten op mijn koffer. En daarna de melding kwam dat alle bagage op de band lag. Ondanks ‘SkyPrority’ labels.

    Onze chauffeur gaf toen ook aan dat hij standaard één tot anderhalf uur optelt bij aankomst en ook merkte dat de bagageafhandeltijden de laatste tijd erg lang zijn. Ik blijf het gek vinden daar marktleider van bagage afhandelsystemen in Nederland zit en de beste vliegvelden ter wereld bedient, maar dat het bij Schiphol allemaal zo lang moet duren :rolleyes:

    Enne…. Nog maar geen iPhone 16 PM kopen in de VS dan :D
     
    Menno vindt dit leuk.
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.941
    Leuk Bevonden:
    3.385
    Trofeepunten:
    508
    Ik bedoelde: er stond niet vermeld over welke luchthaven die extreme bagagetijd ging, dus ik nam aan dat het Schiphol was, gezien je naar 'huis' ging, maar huis kan ook elke andere plaats in NL of buitenland zijn :)

    Kopen is geen probleem, maar doorlopen zonder aangeven kan wat extra gaan kosten :)
     
  10. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    1.289
    Trofeepunten:
    203
    Op Schiphol zijn de priority labels toch juist om aan te geven dat die koffers als allerlaatste op de band moeten? Zo maak ik het regelmatig mee.
     
    FlyingBlob, Grouchy, VinceG en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    480
    Trofeepunten:
    63
    Ja, en dan als eerste eruit. Zou je zeggen. Maar mijn laatste trip met ruimbagage was IAD - AMS en daar kwamen onze koffers met priority labels zeker niet met prio het vliegtuig uit. Erg lang moeten wachten.
     
    Enzo vindt dit leuk.
  12. Enzo

    Enzo Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    3
    Merk dat de koffers met priority labels vaak als eerste de kist ingaan en dan inderdaad pas als laatste op de bagageband belanden.
     
    Ruut en michiel1 vinden dit leuk.
  13. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    508
    Trofeepunten:
    123
    Echt vreselijk die Dgates zoals D84.
     
    michiel1 en Dan1 vinden dit leuk.
  14. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    480
    Trofeepunten:
    63
    Ja, dan nog liever met het Cityhopperbusje. Zelfs dat is sneller. Sterker nog, je loopt langs 'de bushalte' op de barre tocht vanaf D84 terug naar de bewoonde Schipholwereld.
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  15. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    252
    Trofeepunten:
    63
    Haha, priority boarding dus o_O
     
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.061
    Trofeepunten:
    223
    Ook mijn ervaring op AUA.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  17. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1.539
    Trofeepunten:
    478
    Ik wil graag status matchen naar SQ omdat ik binnenkort met TAP naar GRU ga en ook nog wel wat meer *A boekingen heb staan, maar niet met SQ. Nu bieden zij een status match aan vanuit mijn platinum status bij QR, maar dan moet ik een boeking met hen hebben in de komende 3 maanden. Is het een idee om een full flex economy ticket te kopen, mijn status te laten matchen en deze dan 'kostenloos' te laten annuleren?
    Linkje naar wat ik zie bij dummy booking:
    https://ibb.co/X43SJPy
     
  18. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    140
    Trofeepunten:
    33
    Ik vlieg vannacht met KLM DXB-AMS-DUS. Vlucht DXB-AMS is vertraagd en ben net automatisch omgeboekt op de vlucht van 11 uur naar DUS (ipv de vlucht van 6:50). Zou ik die evt kunnen laten vervallen en alsnog aanspraak kunnen maken op oorspronkelijk Miles en XP voor vlucht de vlucht naar DUS, en ook claim indienen EU261 voor meer dan 3 uur vertraging? Of beter voor de zekerheid gewoon doorvliegen naar DUS?
     
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Je kunt wel kosteloos de vlucht van 11.00 uur niet nemen, en met kosteloos bedoel ik, dat als je ruimbagage hebt ze deze kosteloos van boord moeten halen omdat KLM zich zelf niet aan het vervoerscontract houdt.
    Echter, als je dat doet breek je vrijwillig de reis op en is de aanspraak op de EU261 claim niet meer vanzelfsprekend.

    Wel is hier de vraag of hier geen sprake is van overmacht, laten we het zo zeggen, het rendement van de zonnepanelen was ondermaats, maar het rendement van de windmolens zullen alle verwachtingen te boven zijn gegaan.
    Dus er zal op Schiphol wel wat beperkingen zijn geweest in aankomst en vertrek, het toestel naar DXB kwam uit Cape Town nagenoeg op tijd aan dus het is geen scheduling issue van KLM.
     
    B_in_T vindt dit leuk.
  20. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    140
    Trofeepunten:
    33
    Bedankt voor je feedback @Ozzietukker. Dan denk ik maar voor de zekerheid door te vliegen naar Düsseldorf. Gelukkig heb ik Privium :)

    Ik vraag mij wel af, als de vertraging is door een beperking vanuit Schiphol. Geldt dat wel als reden van “niet onze schuld” voor KLM voor de terugvlucht? Want zij plannen zelf de terugreis redelijk vlot in na aankomst op DXB (1 uur en 50 minuten). Ik snap absoluut dat als er bijv. een staking is die de hele dag duurt, daar valt niet op te plannen en dan is het overmacht en heb je geen recht op de claim. Maar een vertraging van een uur bij vertrek uit AMS, dan zou ik haast denken dat ze daar op moeten anticiperen dat dit kan gebeuren en daar met de schema’s rekening mee zouden moeten houden (of sneller schoonmaken/bijtanken/etc. bij aankomst).
     

Deel Deze Pagina