InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Een dergelijke turnaround tijd is niet gek. Zeker op een relatief korte vlucht naar DXB is dat echt voldoende tijd.
    En als de vertraging is te wijten aan ATC restricties, en dat lijkt mij door het weer hier vandaag niet geheel ondenkbaar, dan valt dat buiten de verantwoordelijkheid.

    Al moet worden gezegd dat luchtvaartmaatschappijen daar wel vaker mee schermen, en voor een gemiddelde passagier lastig te bewijzen, hoewel er wel wat hulpmiddelen zijn om te bekijken welk toestel er was ingepland, of deze mogelijk is gewisseld en wat de aankomsttijd van de voorgaande vlucht was.
    Maar zoals gezegd was deze relatief op tijd uit Cape Town.

    Als is niet geschoten altijd mis natuurlijk, je hebt wel recht op verzorging, hoewel met E12 je niet heel ver komt op een luchthaven...
     
    B_in_T vindt dit leuk.
  2. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    140
    Trofeepunten:
    33
    Oh die 12 euro is inderdaad een lachertje. Maar gelukkig heb ik Privium. Had vorige keer Starbucks snacks met die voucher gekocht om weg te geven :D
     
  3. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1.539
    Trofeepunten:
    478
    Interessant. Later deze maand vlieg ik met QR van Doha naar Ho Chi Min (via Saigon). Uitgevoerd door een 777...maar met een indeling die ik nog nooit gezien heb. Eerste 9 rijen business, dan 2-4-2 (lijkt op premium eco) en daar achter tot en met rij 52 economy met een 3-3-3 indeling. Meestal is dit geloof ik 3-4-3. Ik weet dat ze leasen van Cathay, maar volgens mij is dit ook een 3-4-3 toestel. Heb eens wat gezocht, maar kan het nergens vinden. Iemand een idee welk toestel dit is? Op de terugweg heb ik namelijk wel een 'normale' 777 van QR.
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.730
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Dat is waarschijnlijk een ex-Virgin Australia kist. Kijk eens op Aerolopa.
     
  5. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1.539
    Trofeepunten:
    478
    Je hebt helemaal gelijk, merci! Kon als platinum gratis de 'premium eco' stoelen selecteren, mooie geste voor een vlucht van 10,5 uur (tussenstop in Saigon). Thanks voor de hulp Lionell,weer wat geleerd!
     
  6. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    216
    Trofeepunten:
    43
    Is Ho Chi Minh niet gewoon Saigon (SGN)?
     
    Bijzonderetickets, Frankb en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.801
    Leuk Bevonden:
    2.627
    Trofeepunten:
    428
    Ik ben echt helemaal klaar met Aerolineas Argentinas, die wijzigen nog vaker hun vluchten dan dat het in Nederland regent... :confused:
    Nu voor de derde keer (!) een vlucht laten terug veranderen, kan ik nu weer niet mijn stoelen selecteren en zit het ST+ nummer er niet bij. Ook is vergeleken bij hun IT die van KLM het neusje van de zalm.

    /rant
     
    VinceG vindt dit leuk.
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    1.216
    Trofeepunten:
    223
    ja, maar de naam is al ruime tijd geleden gewijzigd in Ho Chi Minh
     
  9. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.801
    Leuk Bevonden:
    2.627
    Trofeepunten:
    428
    Denk dat hij hier op doelt: Later deze maand vlieg ik met QR van Doha naar Ho Chi Min (via Saigon).

    Via Saigon naar Ho Chi Minh is idd een wat aparte trip :p
     
    BartF vindt dit leuk.
  10. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    365
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Ik ben nog steeds de trotse bezitter van een boarding pass voor een vlucht van AMS naar SPL. Inderdaad, van Amsterdam naar de oude IATA-code van Schiphol

    Dreamliner introductievlucht in 2015, PH-BHC :)
     
    kprr, lloydje33, Dan1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1.539
    Trofeepunten:
    478
    haha klopt...ik vlieg naar Phnom Penh vanuit Doha met een tussenstop in Saigon, oftewel Ho Chi Minh. Al die vluchten, al die namen.... ;)
     
    BartF vindt dit leuk.
  12. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    124
    Trofeepunten:
    43
    Gisterochtend op Casablanca Airport de huurauto ingeleverd. Vlieg pas morgen terug.
    Ik had een ticket voor de trein geboekt naar station Casa Voyageurs via de website van ONCF. Maar wat een gedoe als niet-vliegende reiziger het vliegveld binnen te komen. Auto inleveren geen probleem.
    Eerst vroeg ik een beveiliger hoe ik bij de trein kwam want ik zag nergens aangegeven, en had al 2 rondjes gelopen. Ja het vliegveld in m. Alle bagage door de X-ray. Door een scanpoortje. Heb je een paspoort en vliegticket? Ja hier paspoort maar vliegticket voor 3 oktober..
    Ja dan kunt u het vliegveld niet in.
    Maar ik wil met de trein naar de stad, huurauto ingeleverd. Werd via de porto een leidinggevende geroepen, en kreeg bij gods gratie toestemming om - onder begeleiding van een beveiliger - naar het treinstation te lopen. Die beveiliger liet mij pas achter toen ik bij het perron door de kaartcontrole was.
     
  13. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    480
    Trofeepunten:
    63
    Er stond net een stel achter mij dat met een Priority Pass de Privium Clublounge West probeerde binnen te komen. Werden uiteraard geweigerd en door de receptioniste doorverwezen naar de Inspire Lounge. Waarop zij aangaven dat deze vol was en juist hiernaartoe verwezen werden door het personeel van de Inspire Lounge…

    Geen idee of dit waar is. Wel interessant. De Privium Lounge kom je als buitenlandse reiziger (waren geen Nederlanders) niet heel gauw terecht als je er niets te zoeken hebt.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2024
  14. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    124
    Trofeepunten:
    43
    Mijn bagage was in Casablanca als Priority gelabeld, omdat ik Business Class vloog met RoyalAir Maroc. Zij zeiden ook, je hebt als eerste je bagage.
    Op Schiphol deden ze het toch even anders, mijn bagage kwam pas 4.5 minuut na de eerste bagage tevoorschijn.
    Hoewel het scherm om 17:36 aangaf "eerste bagage op band", verscheen de eerste bagage daadwerkelijk om 17:49 pas.

    Het "Business Class boarden" bij RoyalAir Maroc op CMN is wel luxe. RAM gebruikt volgens mij zo ongeveer als enige Terminal 1 op CMN, en vanaf de BC-checkin heb je een aparte rij langs de Douane, aparte Security én aparte paspoortcontrole. Volledig gescheiden van de Economy.
    Wanneer het boarden start van het vliegtuig, en je vliegtuig niet bij de gate maar elders staat, wordt je met bussen weggebracht. Voor Business Class is dit zelfs met speciale luxe uitgevoerde 8-zitters, ipv met een grote bus waar je "opgehokt" wordt.
     
  15. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    365
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Milan Linate, are you listening?
     
  16. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Eerste bagage op de band betekend dat deze beneden in de kelder gescand is. Daarna gaat het nog door een sorteersysteem om uiteindelijk op de betreffende band aan te komen. Dus daar kan zeker wat tijd tussen zitten.

    Maar op Schiphol is het redelijk standaard dat dan alsnog de priority bagage achteraan komt.
    Op vertrekkende vliegveld laden ze het als laatste. Dan bij aankomst komt het er als eerste uit, maar dus onderop de kar. want hier bovenop komt de rest non-priority. Dus dan aangekomen bij de terminal wordt als eerste de non-priority bagage op de band gegooid/gelegd, waardoor priority als laatste of halverwege pas komt. De bagage afhandelaar moet gewoon een aparte priority kar gebruiken en direct naar terminal rijden als deze vol is. Gebeurt op veel airports, behalve Schiphol.
    Ze sorteren het wel apart als het vliegtuig in moet! Dan wel.
     
  17. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    124
    Trofeepunten:
    43
    Ik vermoedde het al dat het zoiets zou zijn ja. Thanks voor de verduidelijking.
     
  18. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1.539
    Trofeepunten:
    478
    Op het einde van deze maand dus naar Phnom Penh (niet Saigon ;)) en vlieg met QR. Op de heenweg naar vanaf Doha in premium economy (prima) en ineens kwam er een aanbod via de app om DOH - BRU op de terugweg te upgraden voor 28qpoints. Ik heb een tussenstop van 9 uur en ben platinum, dus dan zou ik al safwa in mogen, prima! Nog meer verrassing toen ik mn stoelen ging selecteren en qsuites zag, blijkt dat ze DOH - BRU nu ook paar keer per week met de a350 met qsuites vliegen. Plús een dagvlucht (08.30 - 13.55). Mijn dag is weer prima, qpoints well spent!.
     
    BartF, lloydje33 en VinceG vinden dit leuk.
  19. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    480
    Trofeepunten:
    63
    En dan nu in het juiste forum :) :

    Iemand hier wel eens te maken gehad met 'de klantenservice' van Eurostar?

    Mijn hemel wat een ellende.

    Nachtje in Brussel moeten slapen wegens een verstoring (hier elders uitgebreider over gepost), wat kosten moeten maken en de ticketkosten gedeeltelijk terug laten betalen.

    Claim ingediend, nooit een bevestiging oid gehad. Wel screenshot gemaakt van het claimnummer. Krijg een maand later een nogal cryptisch mailtje met het verzoek om een boekingsnummer (dit nadat ik tijdens de initiële aanvraag alle info, bonnetjes voor taxikosten, etc) heb ingediend. Krijg vandaag een evenzo cryptisch bericht waarin staat: 'Uw claim is goedgekeurd, u krijgt binnen 21 dagen uitbetaald'. Nergens een vermelding van de bedragen. Daar moet ik nu weer een e-mail over sturen. Hele vreemde gang van zaken. Iemand hier met een vergelijkbare ervaring?
     
  20. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    18
    Bij de Duitse spoorwegen moet je dit soort zaken per post claimen. Dus het treinkaartje (e-ticket), hotelrekening, claimformulier allemaal printen en versturen. Ook heel omslachtig.
     

Deel Deze Pagina