Weet iemand wanneer en of lounge 41 weer open gaat? Op de site van PP staat bij 26 "Schengen passengers only".... Trouwens, PP verwijst naar Cafe Flor of Cafe Frames als alternatief. Beide zijn volgens de Schiphol site tijdelijk gesloten
Dit klopt. Ze zijn beide gesloten omdat ze momenteel fungeren als tijdelijke lounge. Geen idee wanneer de verbouwing van de lounge eindelijk eens klaar is.
Beide restaurants zijn inderdaad voor PP-houders te bezoeken. Maar let op, het zit vaak vol. Was er een tijdje geleden maar wist niet hoe snel ik weer weg moest zijn.
Volgens deze en deze site had ie al klaar moeten zijn eind vorig jaar. Maar Schiphol kennende duurt het nog even.
Bijzondere mail van Transavia: "As of 1 January 2024, the Dutch government has increased the travel tax by €2.62 per passenger. This amount applies to every passenger flying from a Dutch airport. The tax increase was determined on 21 December 2023. As you made a booking before 22 December 2023, with a departure date in 2024, this amount was not included in your ticket price. We kindly ask you to pay this difference, so we can transfer this tax to the government. You can pay the tax in My Transavia. Go to www.transavia.com Log in to My Transavia with your flight details You will find a notification about an outstanding payment. Conveniently pay with iDeal or a credit card. The button below will take you directly to My Transavia. Make sure you pay on time, because you will be unable to check in and board with an outstanding payment."
Bijzonder dat Transavia dit doet, want dit kost een heleboel administratieve last, dat je voor dit bedrag beter het 'verlies' kunt nemen. KLM doet dit bijvoorbeeld niet om die reden voor zover ik heb begrepen, zelfs niet als je helemaal geen tax hebt betaald, maar goed, voor KLM zal het als transfer airline nog complexer zijn om het allemaal handmatig te controleren.
Ik heb afgelopen weekend een Transavia-retour RTM-SZG-RTM en deze mail niet gehad. Benieuwd of die mail dan nog gaat komen.
Deze vlucht is begin februari en geboekt via een OTA. Heb er nog meer staan vanaf eind maart (via Transavia zelf), daar nog geen mails van. Heb dit nog niet eerder meegemaakt en vind het nogal vreemd dat zulke kleine bedragen nog worden opgeëist.. Dit is toch niet het eerste jaar dat de belastingen stijgen?
Volgens mij niet omdat dit belastingen zijn die vanuit overheidswege worden opgelegd. Wel is het bijzonder voor dergelijke lage bedragen de administratieve molen te laten draaien, want dat kost meer dan het oplevert lijkt me zo.
De ITA status match van een paar jaar terug lijkt eeuwige status op te leveren. Geldigheid is weer met een jaar verlengd, zonder enige activiteit van mij.
Ga toch eens kijken of ik nog status heb bij ITA, handig dat je een status kan weggeven! Overigens blijft ITA nog iets langer onderdeel van skyteam zo te lezen in dit artikel: https://www.zakenreisnieuws.nl/nieu...ziet-bezwaren-tegen-verkoop-ita-aan-lufthansa
Hoe heb je dat aangepakt? Idem voor mij, nog geen vlucht mee gedaan, wel 3 jaar lid en gewoon executive Nu een status match voor TK gold en dan heb ik voor star alliance, skyteam én oneworld alle hoogste statussen! Wel zo lekker! Terwijl ik alleen OW vlieg eigenlijk...