InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Note: voor de duidelijkheid. Mijn rugzak en mijn jas die er boven op lag moest dus uit de bagagebak en onder de stoel voor mij. Ik had dus geen beenruimte meer omdat meneertje eco-pax met zijn excesieve handbage alle ruimte kreeg...
     
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Blijft toch wel bijzonder inderdaad om bij Bizz pax de tas uit het bovencompartiment te halen en dan aangeven, plaats maar onder de stoel voor je...
    Ik ben bang dat ik daar ook niet goed op ga zogezegd.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  3. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik denk ook niet dat dit zomaar bij bijvoorbeeld KL zou gebeuren. Dit was bij OS. Sterker nog ik heb het omgekeerde meegemaakt dit jaar van NCL naar AMS . Een ecopax van de rij achter mij begon ook over mijn rugzak dat die maar onder mijn stoel zou moeten om plaats te maken voor zijn trolley. De purser toen zei gewoon: "Deze passagier heeft betaald voor zijn comfort en daar geven wij gehoor aan meneer..." dat was dus top als ik dit zo vergelijk...
     
    MoonJ, michiel1, rickbeerendonk en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Over 2 weken vlieg ik met HV van RTM naar SZG om een maat die daarheen is verhuisd te bezoeken. Nu vroeg hij of ik 2 grote potten pindakaas mee kon nemen. Gezien ik alleen met handbagage reis, zat ik te kijken of dat mag. Op google is het meest voorkomende antwoord dat het niet mag of maximaal 100ml verpakkingen want vloeistof.

    Iemand een idee of er eventueel op RTM achter de security te verkrijgen is of er toch mogelijkheden zijn het in handbagage mee te nemen?
     
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Op Schiphol en inmiddels ook Eindhoven airport zijn nieuwe scanners geïnstalleerd en mogen grotere verpakkingen vloeistoffen meestal mee, af en toe worden deze eruit gehaald en in een aparte machine gecontroleerd, en als de machine akkoord is dan mag het mee.
    Heb één keer gehad dat 1 van de 3 blikjes coca cola niet mee mocht omdat de machine vond van niet, en er staat ook aangegeven dat gegarandeerd alle verpakkingen van 100ML mee mogen, maar de andere na controle van de beveiliging.

    Op Rotterdam airport geeft de website onderstaande aan, wat dus inhoudt dat bij de modernisering van de beveiliging aldaar dus ook nieuwe scanners zijn geplaatst. Wat dus betekent dat het eigenlijk mee zou moeten kunnen.

    https://www.rotterdamthehagueairport.nl/voor-vertrek/bagageregels/
    • Beperk de hoeveelheid vloeistoffen, gels en spuitbussen die je meeneemt in je handbagage. Als deze artikelen in een verpakking van maximaal 100 ml zitten en pak ze zodanig in dat ze binnen handbereik zijn.
    • Verpakkingen van meer dan 100 ml mogen alleen mee als ze bij de security check goedgekeurd worden door de handbagagescan en de securitymedewerker. Let op: Op andere luchthavens kunnen afwijkende regels gelden voor verpakkingen van meer dan 100ml. Vraag dit voor de zekerheid na bij de luchthaven waar je op de terugreis vandaan vliegt.
    • Vanwege de inzet van de nieuwste security apparatuur op onze luchthaven, mag je de meegenomen vloeistoffen, gels en spuitbussen in je handbagage laten zitten. Dit geldt ook voor je laptop, tablet en andere elektronica.
     
    Durk vindt dit leuk.
  6. Neanderthaler

    Neanderthaler Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Ik zou het gewoon proberen en de potjes in een cadeautasje doen. En als ze ernaar vragen gewoon eerlijk vertellen waar het voor is. Meestal zijn ze dan begripvol.

    Met een glimlach en een goed humeur wordt je een hoop gegund, ik spreek uit ervaring ;)
     
  7. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Niet nagedacht over eventueel nieuwe scanners. Dan ga ik het gewoon gokken, die nieuwe scanners zijn wel een hele verbetering.
    Voor mijn heup die kapot is heb ik enkele gels die ik mee moet nemen(3 verpakkingen > 100ml), afgelopen reis van/naar Canada werd er niks over gezegd. In Moncton Airport terug had ik het wel apart gehouden, werd niet naar gevraagd.
    Afgelopen oktobeR AMS-DUB-LCY-LHR-AMS eveneens geen problemen gehad. Voorheen nog wel eens vragen gekregen (heb doktersverklaring bij me), maar nooit op geweigerd.
     
  8. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    720
    Leuk Bevonden:
    1.520
    Trofeepunten:
    478
    Gistermiddag vanuit Dus met een nieuwe (2 weken!) 787-9 van QR gevlogen. Meest interessante; pairing van je draadloze bluetooth koptelefoon met het IFE. Normaal gebruik ik een airfly, maar dát hoefde niet meer. Handig!
     
    VinceG, ErwinLansing, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Ook nieuwe scanners op FRA! Maar 30 minuten hoeven wachten in de priority lijn o_O
    Hier testen ze ook de nieuwe walk through bodyscanner. Dat ziet er wel interessant uit. Maar goed, de bagage check blijft toch altijd de bottleneck. Afgelopen woensdag ook weer op schiphol. Lijn kwam tot stilstand omdat 80% bagage naar secundaire check ging. Op een gegeven moment werden bakken handmatig terug geschoven en werd secundaire check overgeslagen. Ik begrijp nog steeds niet waarom Schiphol dit niet door software laat doen.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Het probleem op Schiphol is inderdaad dat er soms een software storing is dat het systeem de baknummers niet goed kan lezen, dus niet weet welke bak op de splitsing staat en uit veiligheid gaat deze dan naar secondary.

    Daarnaast worden mensen ook wel eens opgeleid, hebben deze 30 seconden om te beslissen, en aangezien je afgerekend wordt op fouten zijn ze soms te laat met de beslissing.

    Vooral bij transfer als ze opeens een groot aantal mensen in korte tijd te verwerken krijgen gaat het mis.
    Blijft natuurlijk wel een ondankbaar beroep, zeker bij transfer security ga je passagiers controleren welke bij een eerdere vlucht ook al zijn gecontroleerd en als dan alles naar secondary gaat en men dreigt daardoor een connectie te missen krijg je wat gespannen situaties.
    Ik probeer mij afzijdig te houden, blijft zelf altijd rustig, wil alleen als echt alles naar secondary ga de line manager wel eens informeren, want hoewel die in de regel vijandig reageren en aangeven dat ik er niet mee moet bemoeien zie je daarna wel dat men actie onderneemt.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  11. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Het viel mij wel op dat als ik toen mijn vriendin nog silver was en we dus gezellig samen in de non-priority gingen, ik eigenlijk nooit 80% naar de secundaire check heb gezien. Dit gebeurde in mijn ervaring alleen als ik alleen reisde (en tegenwoordig samen omdat mijn vriendin gold is) voornamelijk bij priority op de rustigere zaterdagavond. Kortom..ik vraag mij af of ze "beginners" bij de rustigere priority neerzetten (dus op voor priority rustige momenten). Met alsnog een opstopping van handmatig te controleren tassen tot gevolg,,,

    en ik heb van Ossietukker wel geleerd (en zelf meegemaakt) dat ik de stroopwafels altijd in de ruimbagage doe:D
     
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Laatst stond bij de priority rij in Departures 1 inderdaad een banner dat ze nieuwe medewerkers aan het inwerken waren…
     
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Altijd top om dat bij de priorityrij te doen, want dan kunnen die stagiairs nog wat leren van de vaste reizigers.
     
    Godenzoon14, VinceG en lloydje33 vinden dit leuk.
  14. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Nou daar moeten senior medewerkers of trainers voor zijn. Maar misschien is het niet zo'n slecht idee :D Ben beschikbaar hoor. Leer ze graag wat customer service.
     
    MichaelNight en Ruut vinden dit leuk.
  15. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Allemaal leuk en aardig dat Roemenie en Bulgarije bij Shengen komen...maar dat betekent wel dat ik ook voor al die keren OTP naar Lounge 25 verbannen wordt ipv de wat betere L52. En dat zal wel lekker gaan : nog meer pax van KL en RO naar Bulgarije en Roemenie enz. die naar L25 gaan.:eek::eek::eek::eek:
     
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.782
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Wees blij dat zei in de VK zo slim waren om voor de Brexit te stemmen :p
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  17. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Yup, dan maar wat meer naar de UK (en Ierland..en wie hebben we nog meer non-shengen in Europa, Servie enz.?). Hoewel het wel enigzins absurd klinkt om reizen af te stemmen op L25 te kunnen vermijden en in L52 te kunnen..
     
    Menno vindt dit leuk.
  18. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Beste wensen allemaal! Dat het maar een mooi vliegjaar mag worden ;)
     
  19. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    576
    Trofeepunten:
    123
    Gelukkig nieuwjaar allemaal! Veel fijne en veilige vluchten gewenst. :)
     
    ppt, MichaelNight, Jeroen23 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Beste wensen voor iedereen, op naar een mooi jaar met vele veilige en mooie vluchten en bestemmingen!
     
    Vliegende_Keep, FlyingBlob, ppt en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina