InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Denemarken is een Schengenland, ze hebben alleen de Euro niet maar dat is een ander verhaal. Afgezonderd van de Covid periode in 2020 heb ik nog nooit paspoort controle in Denemarken gehad (en ik ben afgelopen weken 2x op CPH geweest).
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  2. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    klopt maar als je in CPH overstapt naar buiten Schengen? volgens mij moet je dan door passport? weet het niet zeker maar lang geleden nam ik vaak die route met de SAS naat St Petersburg en dat was altijd door pasport control?
     
  3. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Uiteraard, dat geldt altijd. Maar dat is bij AMS - CPH - AMS met hetzelfde vliegtuig niet van toepassing.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  4. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Daarom snap ik niet waar de overstap is?
    Wasniet mijn vraag trouwens
     
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Zoals ik het lees heeft de vraagsteller heeft een vlucht met KLM van CPH-AMS-XXX, waar XXX echt niet uitmaakt. (Want eventuele paspoortcontrole voor Non-Schengen vindt plaats in Amsterdam).
    Wat de vraagsteller wil is met het vliegtuig uit Amsterdam komen en daarmee direct terug.
    Dat kan, mits online ingechecked en geen bagage, gegarandeerd als je in de terminal uitstapt en weer kan aansluiten bij de gate, want al heeft de vlucht 8 uur vertraging, iedereen zal er eerst uit moeten voordat het instappen kan beginnen.

    In Dusseldorf heb je bijvoorbeeld de kans dat je aankomt bij een busgate, en dan moet je met het bus naar de terminal en in het geval van Dusseldorf daarna ook weer naar de veiligheidscontrole, al is er een shortcut, je moet er wel doorheen.
    Zeker als een vlucht laat aankomt begint men het boarding proces op het moment dat de passagiers uitstappen en in de bus gaan, dan gaan de vertrekkende passagiers ook in een bus, er zijn wel 2 bussen natuurlijk, maar dan is de tijd, zeker met tijd van bus naar terminal en dan ook nog security controle aan de korte kant, niet onmogelijk, maar ook niet goed voor je hart.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  6. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
  7. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Klopt! Dat was de vraag. Thx
     
    rickbeerendonk vindt dit leuk.
  8. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Eerste ticket is CPH-AMS, Vervolgens CPH - AMS (zelfde toestel 45 minuten overstap) en aansluitend AMS-JFK etc.
     
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Is toch geen oplichterij? Je weet wat je krijgt en waarvoor je moet betalen.

    Als je ervan uit gaat dat je standaard een handkoffer mee kan nemen, dan moet je nu beter de voorwaarden gaan lezen. Net als alle andere LCC's.

    We kunnen erop wachten totdat AFKL dit ook gaat invoeren. Ik zou een voorstander zijn, tenminste wat meer ruimte in de bakken en minder vertraging omdat er ruimte gezocht moet worden.
     
    DirkOnTour en RickJansen vinden dit leuk.
  10. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Het is wel oplichterij omdat de argumentatie naar de aandeelhouders is dat in de praktijk de pax gewoon wel handbagage meenemen en dat dat dus extra bijdraagt aan het verdienmodel. Men kan hiermee nog steeds de kale ticketprijs promoten (die dus verder vrijwel niemand zo koopt). De bakken zitten overigens nog steeds net zo overvol in Wizz als voor het daar ingevoerd werd. Handbagage duurder maken dan ruimbagage zou misschien wel helpen.
     
    RickJansen vindt dit leuk.
  11. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Ik neem aan dat het alleen geldt voor handbagage dat niet onder de stoel voor je geplaatst kan worden.

    Bij consumentenprijzen moeten normaal gesproken alle kosten worden gerekend en totaal geen handbagage is niet logisch.
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2023
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Voor KLM is dat als netwerkcarrier wel lastig, omdat er natuurlijk veel overstappers zijn die de handbagage zeker op de long haul vluchten gewoon mee mogen nemen.
    Het systeem wat men nu hanteert, succes boarding groep 5 met inleveren van je handbagage werkt op zich wel prima.
    Natuurlijk komt het voor dat een gate agent daar niet goed op let en een vlucht naar bijvoorbeeld Istanbul niemand in eerste instantie de rolkoffers laat afgeven zodat het wat kritiek wordt aan boord, maar over het algemeen gaat dat wel goed.

    Het probleem van teveel handbagage is daarnaast een probleem wat de luchtvaartmaatschappijen zelf gemaakt hebben, door de ruimbagage van gratis naar steeds duurder te maken zie je dat de passagier het mee aan boord neemt.
     
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.782
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Met vertrek vanaf AMS geef ik meestal mijn koffertje wel af, ligt een beetje een het vliegveld waar ik heen ga, maar terug naar AMS neem ik mn koffer altijd mee als handbagage want heb gewoon geen zin om een uur op mn koffer te moeten wachten.
    Ik weet niet hoe anderen hier in staan maar voor mij is Schiphol zelf dus een reden om geen kleine koffer in te checken. Als dat dus wat beter geregeld wordt op Schiphol scheelt dat misschien ook handbagage in het vliegtuig.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Voor mij juist andersom. Op Schiphol kun je alles in je koffer laten en snel met handbagage door de controle, zelf met vloeistoffen. Daarnaast moet je vaak ver lopen, waarbij een rolkoffer (om laptoptas of rugzak op te zetten) zelfs handig is.
    Bij outstations is het vaak gedoe met laptop, tablet, toiletartikelen uit je koffer halen en er weer in proppen op een halve vierkante meter, dus daar vind ik inleveren niet zo erg. Dan kan ik licht door die krakkemikkige securitycontroles. En bij landen op Schiphol is de ruimbagage in mijn ervaring de laatste tijd super snel, maar dat komt ook omdat ik vaak op D87 etc. land. In de app kun je exact zien hoe laat de bagage er gaat zijn en op Schiphol kun je na landing achter security in de KLM lounge (met status) of privum (met amex) wachten tot de Schiphol app aangeeft dat je bagage er is.
     
    MichaelNight, michiel1, VinceG en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.782
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Is ook wat voor te zeggen inderdaad. Maar ik ben vaak op de terugweg gigantisch ongeduldig en elke minuut wachten vind ik dan al te lang ;)
    Overigens las ik hier wat andere verhalen over de privium lounge als je aankomt, dat je er dan niet meer in mag...
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  16. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.439
    Leuk Bevonden:
    3.396
    Trofeepunten:
    483
    Is nog steeds maar zeer de vraag. Je moet een boarding pass laten zien. Website en voorwaarden spreken elkaar tegen. Vraag het later deze week nog wel eens specifiek na trouwens.
     
  17. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben aan het kijken voor een rondreis in Marokko, en zou op de terugweg van Agadir naar AMS een goede 24u stop hebben in Tanger/TNG. Zelf weinig ervaring met de stopovers, reis alleen meT handbagage. Neem aan dat je bij die 24u stop gewoon het vliegveld kan verlaten?
    Via Royal Air Maroc krijg ik dat advies, maar kijkend naar Skyscanner heb ik weer andere adviezen.
    Ben eea aan het naast elkaar leggen voor een reis AMS-NDR en AGA-AMS voor 2 weken.
    Bedankt voor de informatie.
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2023
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Als ik geland ben, dan weet ik op het moment van touchdown hoe lang het van elke landingsbaan is naar de gate en welke trein ik dan kan hebben.
    Ongetwijfeld als ik één keer per jaar zou vliegen dan heb ik alle tijd, nu ga ik ook bij aankomst als een wervelwind door de terminal heen naar de trein richting huis.
     
  19. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Met austrian kan je waar het vliegtuig vandaan komt aanklikken om te zien of je vertraging gaat krijgen..wel handig..de info is er eerder dan op de monitoren...ik zit nu in Lounge bij G in VIE. Als je op die link klikt kan je daarna nog verder doorklikken naar waar hij zelfs dáárvoor aankwam..heel leuk.. upload_2023-12-24_11-36-43.png
     
  20. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    ehh...nou die handbagage kwestie..Purser besloot vandaag een eco-pax een opup te geven en naast mij te plaatsen. Meneertje had namelijk geen plek voor zijn trolly en zijn overige rotzooi. Ik had alleen een klein rugzakje bij mij dus was er plek in de bakken boven mij. Meneer had buiten zijn trolly ook nog een rugzak die onder de middenstoel tussen ons werd gepropt en zijn jas en vage laptoptas mocht op de middenstoel...dit is dus een grote min voor Austrian als je zoals ik business ticket koopt. Uiteraard was ik ook nog eens de enige met een tweede persoon in mijn rij..de andere zaten lekker alleen in een rij van 3...grrr. Dan ging hij ook nog eens klagen over dat rolletje kipfilet over de omelet omdat hij een vegetarier is..grrrr. ja..gratis opup ..en dan klagen...
     
    VinceG, rickbeerendonk en bernard vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina