InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    758
    Leuk Bevonden:
    1.142
    Trofeepunten:
    428
    William en Ruut vinden dit leuk.
  2. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.316
    Trofeepunten:
    508
    Schiphol is diegene die dan aan de luchtvaartmaatschappijen vraagt te schrappen in het aantal vluchten en aangezien KLM de grootste maatschappij op AMS is, schrappen zij ook het meeste helaas.
     
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Het kan inderdaad Schiphol of een andere luchthaven zijn die aangeeft dat er verminderde beschikbaarheid is aan baancapaciteit en dan worden luchtvaartmaatschappijen ongetwijfeld gevraagd om vluchten te schrappen.

    Maar daarop anticiperend doet een luchtvaartmaatschappij dan ook mogelijk andere extra vluchten eruit halen omdat anders bemanning maar één vlucht kan doen wat onrendabel wordt, zeker als die vlucht niet vol zit en kan worden verdeeld over andere vluchten.

    Dat is voor een gemiddelde passagier niet zo makkelijk te achterhalen natuurlijk.
    Er valt wat van te zeggen om chaos op de luchthaven te voorkomen, maar als je een Schiphol ziet die bij dreigende sneeuwval al vluchten schrapt en je vervolgens op Warsaw in een sneeuwstorm landt waar alles gewoon doorgaat vraag ik mij toch af of men niet iets te snel maatregelen neemt.
     
    cvr, Grouchy, westi en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    Gaat lekker vandaag
    Goede start van m’n huwelijksreis.

    IMG_5237.jpeg
     
  5. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Leeds gaat gewoon toch nog door....:p
     
    VinceG, r0gerthis en theflyingrobman vinden dit leuk.
  6. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    758
    Leuk Bevonden:
    1.142
    Trofeepunten:
    428
    [check] KL1547 En route Arriving in 33 minutes
    Maar een uurtje of 4.5 uur vertraging.
    Sjooe. Dacht al, AMS-LBA/LBA-AMS op tijd dezer dagen, dat gebeurt niet vaak.
     
  7. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Weet iemand wat de status is van de Aspire Lounge 41? Is deze nu al open of is het nog steeds 'dezelfde ruimte' bij het restaurant?

    We vertrekken woensdag met een EK-vlucht en helaas is Privium geen optie met de kinderen.
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2023
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
  9. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Opvallend genoeg komen Oneworld maatschappijen bij mij bijna nooit naar boven als ik naar vluchten kijk. De bestemmingen waar ik naar zoek zijn bij Oneworld maatschappijen vaak veel duurder dan Skyteam of M&M.
     
  10. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63

    *Update: we zitten in het Frames café, a.k.a. Lounge 41. Heel veel boze mensen in de rij, medewerkers ook geïrriteerd. De digitale wachtrij is in gebruik. Op zich straight forward en wij waren snel aan de beurt. De rij gepasseerd en naar binnen met onze PP's. Tot irritatie van mensen de stonden te wachten, maar zich nog niet hadden aangemeld in de digitale wachtrij. Een man met vrouw en kind gaf demonstratief zijn twee PP's en zei: nu zijn wij aan de beurt. Jammer, joh. Weet niet of het Karma was, maar hij heeft zeker 45 minuten moeten wachten :rolleyes:

    Dan de "lounge...". Laat ik het zo zeggen: gratis eten en drinken en even zitten voor de vlucht. Verder zou ik het geen lounge willen noemen.... ;)

    Tot slot nog een eervolle vermelding voor de KMar: twee man in één hokje voor een grote rij passagiers.
     
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Iemand die weet welke lounge je in FRA kan gebruiken als je KL vliegt?

    In de loungefinder van Skyteam kan je nl geen lounge voor KLM vinden. Ook bij de AF lounge staat geen KLM.
     
  12. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    758
    Leuk Bevonden:
    1.142
    Trofeepunten:
    428
    Die van AF?

    Air France Lounge, Terminal 2, Schengen area, opposite Gate D26
    "Our AIR FRANCE-KLM lounge is open every day from 5:45 AM to 8:15 PM"
     
    westi vindt dit leuk.
  13. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Heeft iemand ervaring met een AMS-CPH-AMS vlucht (zelfde vliegtuig) ivm aansluitende intercontinentale vlucht? Overstap tijd is 45 minuten
     
  14. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Thx, dat was idd de juiste.

    Op de site van Skyteam staat dit (dus alleen voor UX, AF, CZ en ITA en niet voor KL), vandaar mijn vraag.
    upload_2023-12-15_22-20-19.png
     
  15. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Hoe doe je dat dan? AMS naar CPH. uitstappen en weer instappen en naar AMS. waar sluit je long haul dan op aan, is dat CPH? Dan is het wel erg kort. Ervaring leert dat die korte vluchtjes regelmatig in de vertraging zitten en zelf 15min te laat aankomst kan al lastig worden. Waar vlieg je naar toe moet je nog door de douane?
     
  16. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Wat is de vraag precies? Is de overstaptijd in CPH of in AMS 45 minuten?
     
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    De vraagsteller zal aankomen uit Amsterdam in Copenhagen, en heeft dan in een andere boeking hetzelfde toestel weer terug.

    Wat je wil weten is of je uitstapt en gelijk weer aan de gate in de terminal staat en geen veiligheidscontrole en dergelijke hebt, uiteraard moet je wel online ingecheckt zijn en geen ruimbagage hebben.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  18. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Wat je wil weten is of je uitstapt en gelijk weer aan de gate in de terminal staat en geen veiligheidscontrole en dergelijke hebt, uiteraard moet je wel online ingecheckt zijn en geen ruimbagage hebben.[/QUOTE]

    Afhankelijk van de bestemming, wel of geen douane door. Indien wel door customs dan is het roulette of je het haalt of niet zou het niet doen. Indien niet door douane zou het kunnen lukken als je op tijd binnenkomt maar het blijft kort.
     
  19. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    In Kopenhagen (KLM) is mijn ervaring dat je altijd weer gelijk kan aansluiten. Het is net als in Amsterdam bij de B en C pier.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  20. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    klopt maar volgens mij moet je door passportcontrol omdat je schengen verlaat. dan is het maar net hoe druk het daar is
     

Deel Deze Pagina