Gebeurt de laatse maanden wel vaker als er code oranje/geel aangekondigd wordt, KLM is dan best agressief met hun beleid wat betreft het schrappen van vluchten. Ondertussen in MUC.... https://x.com/fl360aero/status/1730939276764782926?s=20
Schiphol is diegene die dan aan de luchtvaartmaatschappijen vraagt te schrappen in het aantal vluchten en aangezien KLM de grootste maatschappij op AMS is, schrappen zij ook het meeste helaas.
Het kan inderdaad Schiphol of een andere luchthaven zijn die aangeeft dat er verminderde beschikbaarheid is aan baancapaciteit en dan worden luchtvaartmaatschappijen ongetwijfeld gevraagd om vluchten te schrappen. Maar daarop anticiperend doet een luchtvaartmaatschappij dan ook mogelijk andere extra vluchten eruit halen omdat anders bemanning maar één vlucht kan doen wat onrendabel wordt, zeker als die vlucht niet vol zit en kan worden verdeeld over andere vluchten. Dat is voor een gemiddelde passagier niet zo makkelijk te achterhalen natuurlijk. Er valt wat van te zeggen om chaos op de luchthaven te voorkomen, maar als je een Schiphol ziet die bij dreigende sneeuwval al vluchten schrapt en je vervolgens op Warsaw in een sneeuwstorm landt waar alles gewoon doorgaat vraag ik mij toch af of men niet iets te snel maatregelen neemt.
[check] KL1547 En route Arriving in 33 minutes Maar een uurtje of 4.5 uur vertraging. Sjooe. Dacht al, AMS-LBA/LBA-AMS op tijd dezer dagen, dat gebeurt niet vaak.
Weet iemand wat de status is van de Aspire Lounge 41? Is deze nu al open of is het nog steeds 'dezelfde ruimte' bij het restaurant? We vertrekken woensdag met een EK-vlucht en helaas is Privium geen optie met de kinderen.
Wellicht interessant voor sommige, er is een statusmatch bij Royal Jordanian (oneworld), voor 149$ 1 jaar oneworld Sapphire status. Minimaal KL gold vereist.
Opvallend genoeg komen Oneworld maatschappijen bij mij bijna nooit naar boven als ik naar vluchten kijk. De bestemmingen waar ik naar zoek zijn bij Oneworld maatschappijen vaak veel duurder dan Skyteam of M&M.
*Update: we zitten in het Frames café, a.k.a. Lounge 41. Heel veel boze mensen in de rij, medewerkers ook geïrriteerd. De digitale wachtrij is in gebruik. Op zich straight forward en wij waren snel aan de beurt. De rij gepasseerd en naar binnen met onze PP's. Tot irritatie van mensen de stonden te wachten, maar zich nog niet hadden aangemeld in de digitale wachtrij. Een man met vrouw en kind gaf demonstratief zijn twee PP's en zei: nu zijn wij aan de beurt. Jammer, joh. Weet niet of het Karma was, maar hij heeft zeker 45 minuten moeten wachten Dan de "lounge...". Laat ik het zo zeggen: gratis eten en drinken en even zitten voor de vlucht. Verder zou ik het geen lounge willen noemen.... Tot slot nog een eervolle vermelding voor de KMar: twee man in één hokje voor een grote rij passagiers.
Iemand die weet welke lounge je in FRA kan gebruiken als je KL vliegt? In de loungefinder van Skyteam kan je nl geen lounge voor KLM vinden. Ook bij de AF lounge staat geen KLM.
Die van AF? Air France Lounge, Terminal 2, Schengen area, opposite Gate D26 "Our AIR FRANCE-KLM lounge is open every day from 5:45 AM to 8:15 PM"
Heeft iemand ervaring met een AMS-CPH-AMS vlucht (zelfde vliegtuig) ivm aansluitende intercontinentale vlucht? Overstap tijd is 45 minuten
Thx, dat was idd de juiste. Op de site van Skyteam staat dit (dus alleen voor UX, AF, CZ en ITA en niet voor KL), vandaar mijn vraag.
Hoe doe je dat dan? AMS naar CPH. uitstappen en weer instappen en naar AMS. waar sluit je long haul dan op aan, is dat CPH? Dan is het wel erg kort. Ervaring leert dat die korte vluchtjes regelmatig in de vertraging zitten en zelf 15min te laat aankomst kan al lastig worden. Waar vlieg je naar toe moet je nog door de douane?
De vraagsteller zal aankomen uit Amsterdam in Copenhagen, en heeft dan in een andere boeking hetzelfde toestel weer terug. Wat je wil weten is of je uitstapt en gelijk weer aan de gate in de terminal staat en geen veiligheidscontrole en dergelijke hebt, uiteraard moet je wel online ingecheckt zijn en geen ruimbagage hebben.
Wat je wil weten is of je uitstapt en gelijk weer aan de gate in de terminal staat en geen veiligheidscontrole en dergelijke hebt, uiteraard moet je wel online ingecheckt zijn en geen ruimbagage hebben.[/QUOTE] Afhankelijk van de bestemming, wel of geen douane door. Indien wel door customs dan is het roulette of je het haalt of niet zou het niet doen. Indien niet door douane zou het kunnen lukken als je op tijd binnenkomt maar het blijft kort.
In Kopenhagen (KLM) is mijn ervaring dat je altijd weer gelijk kan aansluiten. Het is net als in Amsterdam bij de B en C pier.
klopt maar volgens mij moet je door passportcontrol omdat je schengen verlaat. dan is het maar net hoe druk het daar is