InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    720
    Leuk Bevonden:
    1.520
    Trofeepunten:
    478
    Positief verrast door LATAM. Op de heenweg nog vervloekt, want ik had op dezelfde boeking een connecting flight van BRU naar FRA (LH) en daardoor kon ik geen upgrade met segementen toepassen...was een technical issue...maar daar waren ze 'hard mee bezig'. Op de terugweg GRU - FRA - BRU was mijn eerste vlucht dus wel met LATAM en kon ik dus een upgrade met segmenten proberen. Een paar uur na het openenen van de check in zag ik dat mijn positie (black card) 2 was en er 1 black boven mij stond. Ik kreeg maar geen mailtje en bij het inchecken zeiden ze nog 'dat Business vol was' (maar dat zeiden ze tegen iedereen, ongeacht de bestemming). Toen ik aan de gate kwam vroeg de check in agent of ik had gevraagd voor een upgrade met segementen. Ik zei 'ja...' en toen zei ze dan is hier uw nieuwe boardingpass, 3F. Helemaal prima, was erg moe van een weekend werken en was dus blij om 12 uur te kunnen liggen!
     
    VinceG, TimH, michiel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    *Update: toch maar een nieuw paspoort aangevraagd. Durfde het niet aan en volgens 'de richtlijnen' van de Rijksoverheid moet het vervangen worden.

    Meteen maar een zakenpaspoort aangevraagd (nu dat nog kan ;) ). Haal ik dat gisteren, is het een 'normaal' paspoort. De gemeente bood eerst aan mij een nieuw paspoort te geven, maar de medewerker moest dat bij nader inzien dan toch weer checken bij haar leidinggevende. Donderdag zou ik meer horen.

    Vanochtend werd ik gebeld. Mocht kosteloos een nieuw paspoort aanvragen. In eerste instantie zou dat een spoedaanvraag zijn, maar daar kwamen ze later op terug onder het mom 'u kunt nog steeds met het paspoort dat u heeft reizen'. Dat is natuurlijk zo, maar het ging mij vooral om Privium.

    Volgende week is het paspoort klaar. Week erop even naar Schiphol om dit te laten koppelen aan mijn nieuwe Privium pas. Gelukkig op tijd voor de volgende vlucht.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    De gemeente moet inderdaad speciaal aangeven dat het een zakenreispaspoort is.

    Deze is verder niet bijzonder, anders dan dat deze meer pagina's heeft, maar een zakenreispaspoort moet door de gemeente wel aangegeven worden bij de aanvraag, anders krijg je dus alsnog een normaal exemplaar.

    Bij het afhalen checken ze bij mij altijd zelf voor de zekerheid of het ontvangen paspoort inderdaad een zakenreispaspoort is.
     
  4. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Bij de aanvraag vroeg ik idd om een zakenpaspoort. Dat hebben ze goed begrepen, maar verkeerd in het systeem gezet. Zo blijkt achteraf. Bij het ophalen was het natuurlijk al te laat.

    De medewerker die de aanvraag deed, herkende mij en gaf meteen de fout toe. Hij was ten tijde van de aanvraag een nieuwe collega aan het inwerken. Die had niet verwacht dat er iemand voor de aanvraag van een zakenpaspoort zou komen. Zo groot is mijn gemeente namelijk niet ;)

    Denk achteraf gezien dat het daar fout is gegaan...
     
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Over paspoorten gesproken, vinden jullie het ook zo jammer dat wanneer je een nieuw paspoort krijgt je al je stempels kwijt bent?:oops:
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  6. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Ja, enorm... Heel erg om te zeggen, maar: dat weerhield mij ervan een nieuw paspoort aan te vragen, haha. Maar je neemt de oude toch wel onklaar gemaakt mee naar huis?
     
    Ruut en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Jazeker! Al kan ik m natuurlijk ook "kwijtraken".... :rolleyes:
     
    Ruut vindt dit leuk.
  8. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    :eek:

    Ik wilde je vragen of de vermissingsleges jou drie gaatjes waard zijn, maar die zijn blijkbaar alweer een hele tijd afgeschaft ;)
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Maar als je je paspoort 'verloren' bent wordt dat wel geregistreerd, je moet namelijk ook aangifte doen, en als je het te vaak doet dan kan dat een reden zijn voor weigering van een nieuw paspoort.

    Moet gezegd dan moet je het wel bont maken en bijvoorbeeld ook al eerder 'beschadigde' paspoorten hebben nadat ze in de 'wasmachine' hebben gezeten, dan kan men aanvullend onderzoek gaan doen.
     
  10. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Dat weet ik. Ik zou zelf dan ook niet mijn paspoort als vermist opgeven voor de stempeltjes. Met drie gaten erin zijn ze ook nog prima te zien.
     
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Aangifte doen is niet meer nodig. Alleen een verklaring van vermissing.
    Maar ik ga me er denk ik ook niet aan branden hoor, al heb ik er wel over nagedacht het te doen :p
     
    Ruut vindt dit leuk.
  12. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
    arjen05, VinceG, William en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Goed zo. Het was dan ook een hele domme, eenzijdige actie :D
     
    William, MichaelNight en Ruut vinden dit leuk.
  14. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    577
    Trofeepunten:
    123
    Fantastisch nieuws dat deze asociale actie van het kabinet nu voorlopig van de landingsbaan is. Een krimp van de luchtvaart moet Europees geregeld worden, niet op alleen Schiphol. Want als Schiphol 10% krimpt, dan groeit Düsseldorf of Weeze 10% (kijk naar effect van ingevoerde en weer beëindigde vliegtaks).

    Dat argument van geluidsoverlast van omwonenden vind ik echt te dom voor woorden: Schiphol ligt al ruim 100 jaar op dezelfde plek. Je bent er zelf gaan wonen! Verder zijn er 85 gestoorden die bij elkaar 167.000 klachten hebben ingediend. Dan spoor je dus echt niet.
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2023
    VinceG, lloydje33, William en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Gezien de grote vraag naar vliegreizen, is het sowieso bijzonder dat zo'n kleine groep klagers en kleine minderheid van schreeuwers de gehele Nederlandse luchtvaartsector op de knieën kan krijgen. Staan een serie mooie artikelen over in Luchtvaartnieuws. Het wordt tijd voor een betere lobby van de Nederlandse luchtvaart. En tijd dat het beeld verandert van 'zwaar vervuilende industrie' die 'geen belasting betaald'.

    Dat gezegd hebbende, verbaast het mij echt dat mensen op partijen stemmen met rare ideeën zoals een progressieve vliegtaks en het verplicht stellen van treinreizen, terwijl de internationale trein geen goede oplossing voor vliegen is. De lijsttrekker vond het in ieder geval geen probleem even op en neer te vliegen naar Malaga voor een toespraakje...
     
    lloydje33, William, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Dat artikel op NOS weer: "Kritische reacties op stoppen krimpplan Schiphol". Man man man... :confused:

    Dat moet zijn: "Nederland zwaar op de vingers getikt na eenzijdig opzeggen van internationaal verdrag".
     
    VinceG, lloydje33, Ruut en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Even jullie hulp nodig wat hier handig is :).

    Ik heb een reservering staan voor een hotel in Madrid. Het hotel ligt precies bij de protesten waar elke avond ME door de straat rent en met traangas spuit. Ik wil dus van mijn reservering af, maar heb eerder een non-refundable tarief gekozen.

    Heb maanden geleden één kamer voor 3 pax geboekt. Tijdens het boeken werd (even fictieve bedragen) een nachtprijs van 200 euro getoond. Daarvan kreeg ik keurig een bevestigingsmail "totaalbedrag 600 euro" – wat overeenkwam met hetgeen ik kocht.
    Nu log ik in bij mijn reservering, en wordt een totaalbedrag van 720 euro getoond; 120 euro toeslag voor de derde persoon. Die kosten werden niet getoond tijdens mijn reservering.

    Vraag: kan ik vanwege dit prijsverschil mijn verblijf annuleren? Of zijn er andere gronden waarop ik mogelijk kan annuleren?
     
  18. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Rechtstreeks geboekt of via een derde partij? Was dat de definitieve prijs of waren er kleine letters, waarin staat dat additionele toeslagen van toepassing konden zijn? Wat zijn de boekingsvoorwaarden?

    Is mij ook wel eens overkomen dat onze kinderen ineens als 'extra gast tegen een toeslag' in de boeking stonden. Het hangt dus primair af van de boekingsvoorwaarden.

    Ongeacht het prijsverschil: realiseer je dat als jij vindt dat het hotel (het Spaanse equivalent van) een onrechtmatige daad heeft gepleegd. Je in eerste instantie zult moeten eisen dat je de reservering tegen de afgesproken prijs krijgt.

    Indien het hotel weigert, dan kun je volgens Nederlands recht een annulering eisen. Of dat in Spanje zo zit, zul je moeten uitzoeken. EN als je dat een reden vindt om een annulering te eisen, moet je bereid zijn eventueel de gang naar de Spaanse rechter te maken als het hotel daar niet in meegaat.

    Heb je een rechtsbijstandsverzekering die ook het buitenland dekt?
     
  19. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Is rechtstreeks bij IHG geboekt. Bij het boeken wel 3 pax aangegeven, dus aanbieding voor volledige reisgezelschap was bekend. Kleine letters ben ik toen doorgegaan/tariefvoorwaarden. Daar stond alleen iets in dat 3e pax mogelijk ontbijt moest betalen. Niet dat er 40/nacht toeslag was.

    Kan de onrustige situatie van protesten/rellen nog reden zijn om dit hotel te kunnen annuleren?

    Ons gezelschap is ook niet helemaal fit. Doet griep/ziekte nog iets met de annuleringsverzekering?
     
  20. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Check de polis van je reis- en annuleringsverzekering. Daar vind je het antwoord.

    Als calamiteiten in je polis staat, dan maak je een kans omdat 'binnenlandse onrusten en oproer' daaronder kunnen vallen. Dit hangt natuurlijk af van je verzekering.

    Realiseer je bij ziekte dat alleen verzekerden de reissom vergoed krijgen. Dus je partner en kinderen: ja, als die op de polis staan. Als je met een vriend/vriendin op reis gaat, dan zal deze persoon zijn/haar eigen reisverzekering moeten aanspreken. Ik spreek uit ervaring.
     

Deel Deze Pagina