InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Mijn paspoort is in het verleden keer per ongeluk in een wasmachine beland, en sommige stempels zijn vervaagd maar voor de rest goed opgedroogd. Maar antwoord op je vraag vorige maand 2x Thailand ingereisd met dit paspoort zonder problemen.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  2. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Kijk, dit zijn de datapunten die ik zoek. Misschien maak ik me wel zorgen om niets. Dank je wel!
     
  3. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    720
    Leuk Bevonden:
    1.520
    Trofeepunten:
    478
    Aardige ''deal'' gevonden via Avios. Had nog 71k punten staan en moet met NYE met 2 personen naar Dubai. Vriendin had nog 11k punten staan, overzetten naar mij kostte 148 euro. Enkele vluchten (met iets langere overstap, maar lounge) waren er nog te koop -vlak na kerst en net na oud op nieuw- voor 22500 avios enkele reis. Dus met wat passen en meten kwam ik uit op voor 2 personen 90k avios. Daar gaat nog 5% korting af als platinum member, dus hield ik 85500 avios over die ik uit moest geven. Kopen van 4000 avios kostte 108 euro en de belastingen waren 600 euro in totaal voor 2. Dus voor 600 + 108 + 148 = 856 euro de 2 tickets weten te bemachtigen, verkoopprijs nu voor die tickets ligt op ruim 1300 euro per ticket. Tevreden dus!
     
    Ruut vindt dit leuk.
  4. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Ik zit mij nu te oriënteren om oktober volgend jaar opnieuw zo'n 15 dagen richting Vancouver en omgeving te gaan. Het is nog vroeg, maar ik heb weinig ervaring met zulke lange afstandsvluchten dus ben eea aan het bekijken. Rechtstreeks heeft de voorkeur, en KL biedt dat in die periode weer aan zie ik.
    Heb Amex Plat, ben bij FB 'Explorer'.

    Nu zie ik deals met 35.000 punten + €133 voor Premium Comfort. De terugreis is dan ineens 35.000 miles + €193 voor PC..
    Los is op dit moment €773 voor PC Standard(retour €1482). Heb 70.000 Miles nodig, dus moet er ongeveer 21.000 bij kopen. Met de huidige promo zou dat €350 zijn voor 23.800 miles, en dan kan de vlucht dus voor 70.000 miles en €676 boeken als ik alleen met miles zou doen. Ik denk geen slechte deal?

    En hoever vooraf boeken is het advies? Kan er nog een betere deal met KL komen, of is dit het best haalbare. Qua data heb ik wel eea speling in oktober namelijk. Qua miles kan dit ook flueren en dan straks een stuk meer betalen in miles, of valt dat mee?

    Bedankt alvast voor advies!
     
  5. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.259
    Trofeepunten:
    203
    Je zou ook kunnen kijken vanuit Spanje, vanuit Madrid is het basistarief naar Vancouver ongeveer € 1.150 in PC. Ook BC vanaf € 1.660 erg gunstig geprijsd.

    Tegen een kleine toeslag kun je dan een stopover in Amsterdam boeken. Zo kun je op een willekeurig moment in het jaar een weekendje Spanje doen, in oktober gewoon rechtstreeks naar Canada op en neer en later nog een keer een retourtje naar een andere Spaanse stad.
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  6. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Deze snap ik niet helemaal: hoe is de route dan precies als je rechtstreeks naar Vancouver vliegt? Dat is dan AMS - MAD - YVR - MAD - AMS? Hoe boek je de stopover als dat de eerste leg van je reis is?
     
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Ik denk MAD-AMS-YVR-AMS-MAD bijvoorbeeld, waarbij je een soort van stopover in AMS inbakt, dan boek je aan de buitenkanten van dit itinerary nog een AMS-MAD-AMS retourtje en dan heb je potentieel 2 trips in MAD en een rechtstreekse AMS-YVR-AMS. Vaak zijn dit tickets een stuk goedkoper dan los AMS-YVR-AMS boeken.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  8. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Aha! Is dit niet cross ticketing?
     
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Gezellig dit café waarvoor je niet door de regen hoeft deze vrijdagavond! :D
     
    westi en TheFlyingMarco vinden dit leuk.
  10. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Zekers :D
     
  11. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Beetje grijs gebied, niet? ;) In de VS zijn er reizigers mee in de (serieuze) problemen gekomen. Volgens is men hier in Nederland nog niet zo scherp op...
     
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Hier gebeurt er niets, theoretisch vlieg je beide tickets ook gewoon in de juiste volgorde.
     
  13. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.259
    Trofeepunten:
    203
    Problemen komen eerder door omgekeerde retourtjes waarbij de terugvlucht ongebruikt blijft. Het is wat @Godenzoon14 zegt, je vliegt gewoon de volledige geboekte reis in de juiste volgorde, ik heb hier nog nooit problemen mee gehad.
     
  14. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.259
    Trofeepunten:
    203
    Dat is inderdaad hoe het werkt. Gewoon op de KLM site de optie ‘meerdere bestemmingen’ aanklikken en dan beetje puzzelen. Lukt overigens met Google flights ook.

    Het mooie is dat de luchthaven van vertrek niet hetzelfde hoeft te zijn als de luchthaven van terugkomst dus je kunt het ticket met 2 verschillende Spaanse citytrips combineren. Goedkoper ticket, leuke citytrips en meer xp’s. Win win.
     
    michiel1 en Dan1 vinden dit leuk.
  15. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Goede tip, dank!
     
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    In de VS is back to back ticketing ook een grijs gebied, want op die manier kan je minimale verblijfsduur omzeilen.

    Aan de andere kan als KLM dat echt zou tegengaan kan je de vraag stellen of KLM dan zou willen dat he met Lufthansa naar je eigenlijke vertrekpunt gaat.
    Daarnaast, in Europa is het niet gezegd dat de vervoersvoorwaarden van een luchtvaartmaatschappij juridisch bindend zijn in dit soort situaties, zeker als je alle legs gewoon vliegt,
     
  17. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Waarom zit er altijd vrijwel geen kip in die kip Yakitori:mad:. (lounge 25)
     
    bernard vindt dit leuk.
  18. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Wat denk je dat het duurste ingrediënt is van de kip yakitori…
     
  19. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Op dit moment de bloemkool
     
    Sokkenpop, FlyRemco, michiel1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Die bloemkool was ook volop aanwezig bij de geroosterde groenten.

    Wat ik erger vindt, waarom zijn de houten afschermingen bij de werkplekken weggehaald….
     

Deel Deze Pagina