@ iedereen hierboven, bedankt voor de ideeën. Ik kan daarmee eens verder gaan puzzelen. Naast KL kijken of AC nog gunstige vluchten aan gaat bieden, ik gok met overstap op YUL of YYZ. Die was afgelopen mei ook een stuk goedkoper dan KL.
Je kan ook Westjet in de gaten houden. Vanuit BCN of DUB regelmatig mooie tarieven met overstap in YYC. Via YYZ of YUL heb je 2 kortere vluchten, ipv een lange en een korte wat ik persoonlijk comfortabeler vind.
Heb sinds lange tijd deze week weer eens lounge 25 geprobeerd. Maar dat was ook voorlopig weer de laatste keer. Echt beschamend slecht Eten is lauw, naar het vlees moet je zoeken. Smaak zit er sowieso niet aan. Ook op drukke momenten maar 1 station waar je eten kunt opscheppen. Met die vertragingen deze week was het niet eens een kantine, maar meer een gaarkeuken.
Er zit inderdaad een wereld van verschil tussen lounge 52 en 25. Nu is de non schengen natuurlijk voor verre vluchten en is deze lounge sowieso wat groter en de ‘flagship’ lounge maar Air France zet met lounge 2F toch ook een goede Europese lounge neer. Kleine dingen zoals bijvoorbeeld een ronde met kroketjes zou ook in lounge 25 niet misstaan. En een wat meer variabel buffet zou ook niet misstaan.
Nou gewoon warm eten is toch niet teveel gevraagd? Stoofvlees was in principe goed te eten. Maar was koud. Ook de nieuwe pan die even later kwam was niet meer dan lauw.
Weet je waar een wereld van verschil in zit? Tussen elke KLM lounge en Privium. Ik mijd lounge 52 ook, tenzij ik gasten heb. Privium zet voor betalende klanten, dus niet als beloning of iets dergelijks, een prima product neer. En KLM zet als beloning voor hun beste klanten een weinig waardevol product neer. Om eerlijk te zijn, vind ik dat de KLM lounge op Schiphol afbreuk doen aan het imago van KLM en de totale vluchtervaring, zeker voor ultimate / platinum + pa type reizigers, die telefonisch en per mail ook nog eens goede ondersteuning krijgen. Dan is de afstand tussen die service en het gebeuren op Schiphol enorm.
Las dat AF/KL een record kwartaalwinst heeft geboekt van 1.3 miljard. Spendeer dan in ieder geval een tonnetje om de boel bij elkaar te houden totdat de nieuwe lounge/nieuwe pier af is want dit is echt niet houdbaar meer. De algehele staat van onderhoud is dramatisch. Urinoirs die regelmatig verstopt/afgesloten zijn zodat je met ik denk niet meer dan 20 toiletten zit op een propvolle zaal met een paar honderd man. Versleten meubilair, waterlekkages in het plafond waaronder een plant gezet wordt afgezet met rood wit lint en vooral te weinig zitplaatsen er is niet genoeg ruimte. En dan de catering.. al eerder gezegd maar de doodgekookte boontjes onder een warmhoudlamp, de aan elkaar plakkende kauwgompasta, de uit poeder gemaakte scrambled eggs voor ontbijt, de kookworstjes, de pan met soep die me aan mijn diensttijd doet denken en dan die te kleine bordjes. Het is allemaal niveau wegrestaurant 1985. KLM schaam je diep.
Herkenbaar, ik ben echt klaar met de KLM kantine en dat is vooral vanwege de kwaliteit van het eten en de drukte. Ga als eerste steeds naar de Privium Lounge, redelijk goed eten en veel minder drukte. KLM 52 bezoek ik soms als ik wat vragen heb over een boeking.
Was ook wel klaar met de KLM kantine, dus zit nu voor de 1e keer in lounge 26. Redelijk basis qua eten maar wel lekker rustig en goede koffie. Verbaas me wel over de stoelen, bijna geen stoel te vinden die er niet uitziet alsof ie door een flinke hond te grazen is genomen.
Ik vind zowel de Aspire lounges als de KLM lounges echt beroerd op Schiphol. Het verschil met Privium is dan wel erg groot. Jammer dat je daar geen gratis gast mee mag meenemen. Dat was op zichzelf wel een reden geweest om mijn Amex Plat te houden.
Kreeg toevallig vandaag een mailtje, met Economy met KL van Düsseldorf via AMS naar Calgary voor €445 retour. Vanaf AMS, dus zonder overstap, betaal je €736. Beide in dezelfde klasse, incl checked baggage etc. Mij ontgaat de logica, maar hoe kan eenzelfde luchtvaartmaatschappij een reis waar je langer mee bezig bent met overstap goedkoper aanbieden dan een rechtstreekse en kortere vlucht? Ligt dat aan luchthaven taksen die in Düsseldorf lager zijn, en ze zo taksen in AMS links laten liggen voor "deze reizigers"?
Marktwerking, mensen betalen graag iets meer voor de snelste route, zonder overstap. Enige waar KLM op kan concurreren vanuit DUS is prijs, Lufthansa kan directe vluchten aanbieden, KLM niet…
Volgens mij is de kans dat Lufthansa rechtstreekse vluchten van Düsseldorf naar Calgary of andere ICA-bestemmingen gaat aanbieden klein.
Klopt, maar dan moet je alsnog een overstap doen op FRA of MUC, Duitsers zullen dan toch meer geneigd zijn Lufthansa te kiezen vanaf DUS…
Ik zit in lounge Dresden en ik zie allerlei KLM opstijgen. Ze zijn zeker hier uitgeweken vanwege de storm...
Embraer met nieuwe piloten die circuitjes aan het vliegen zijn op Dresden. Eerder deze week ook al een 787 die een dag circuitjes vliegen op Leipzig deed.
ohh..ik zat dus zodanig in de lounge dat ik ze alleen zag opstijgen. Het landen was buiten mijn gezichtsveld.