Over een kleine twee maanden vertrekken we voor een grote reis naar Thailand en Singapore. Gisteravond zag in het reisadvies van de opmerking dat je niet met een beschadigd paspoort naar Thailand moet reizen.
Een bladzijde in mijn paspoort is nat geworden. Zie foto. Met dit paspoort gewoon gereisd. Een keer op Curaçao maakte de grenspolitieambtenaar er een opmerking over. Verder nooit. Recent is mijn paspoort in het VK nog aan een uitgebreide inspectie onderworpen en ook geen opmerkingen.
Nu begin ik toch een beetje te twijfelen of ik mijn paspoort moet vernieuwen. De vlek zit op pagina 3, dus je ziet het meteen als je het document openslaat. Zie foto. Daar zie je ook nog een stempel van immigratie op Sint Maarten die aardig doorschijnt. Verder is mijn paspoort prima in orde. Het gaat echt over pagina 3 en 4.
De richtlijnen zeggen: vervangen bij schade. Maar wat schade precies is, dat is ambigue en kun je over debatteren. Er zijn geen stempels uitgewassen oid. Alles is leesbaar.
Wat zouden jullie doen in dit geval? Of nog beter: is er iemand met iets vergelijkbaars die recent naar Thailand heeft gereisd?
Andere fora geven zeer uiteenlopende ervaringen aan. Van horrorverhalen tot niets aan de hand. Ultiem is dat natuurlijk altijd ter discretie van de grenspolitie, die je altijd de toegang tot het land kunnen weigeren.
-
- Bestandsgrootte:
- 622,8 KB
- Weergaven:
- 41
Laatst bewerkt: 26 okt 2023