InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    Kan ik iemand extra tegen betaling meenemen met een Priority Pass als ikzelf met mijn FB Plat een gast meeneem? Dus 3 pax in totaal? Of wordt het gezien als 3 personen op die PP?
     
  2. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Kun je als Plat die lounge ook al in zonder je PP? Zo ja, dan kun je op basis van Plat een gast meenemen en dan kun je ook nog een losse gast meenemen op je PP.

    Is het alleen op basis van je PP, dan kun je alsnog 2 gasten meenemen maar dan betaal je alleen voor de derde persoon.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    Ja, ik kan als Plat die lounge op MAN, dus fijn dat ik mijn extra gast mee kan nemen voor €30. Dank je voor je antwoord!
     
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Als Plat zou je dan je eerste gast op basis van je platinum status mee kunnen nemen, dan vervolgens op je PP abo je 2e gast meenemen, zou dis gratis moeten kunnen!
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb raad nodig :D
    Over 3 weken heb ik een boeking staan bij Siam kempinski in Bangkok.
    Ziet er fantastisch uit. Maar twijfel nu of ik geen Hilton property moet boeken. Conrad ziet er luxe uit en met mijn diamond voordelen vast heel goed? Maar Millenium Hilton ligt ook wel op een mooie plek. Hilton Sukhumvit ziet er fantastisch uit, maar is misschien wat ver uit de richting?
    Iemand ervaring?
     
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Kempinski is wel een niveau hoger dan Conrad, laat staan Hilton.

    Millennium Hilton is qua locatie inderdaad op een goede plek. Ook wel een fijne lounge. Ontbijt is goed. Verder een redelijk standaard Hilton. Verwacht geen suite upgrade (weinig suites, veel diamonds).

    Conrad Bangkok qua locatie wat minder. Ontbijt is voor Bangkok begrippen erg matig. Lounge is daarentegen wel top. Is wel allemaal binnen (in tegenstelling tot Hilton). Verwacht ook hier geen suite upgrades.
     
  7. 77W

    77W Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Heb je een AMEX Plat? Via FHR heb je 25% korting bij Waldorf Astoria Bangkok. Rosewood Bangkok heeft stay 3, pay 2 promotie.
     
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Waldorf Astoria Bangkok heeft ook een stay 3 pay 2 actie. Ben vorig jaar bij WA BKK geweest en steekt wel met kop en schouders boven Conrad en Hilton uit. Vooral het ontbijt is echt fantastisch. Misschien wel het beste ontbijt in een hotel tot nu toe.
     
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Duidelijk! Dankjewel. Enige waar ik op hoopte is dan een goed upgrade. Maar dan laat ik het gewoon staan bij kempinski.
    Ok hmm die zal ik eens bekijken.
     
  10. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Waldorf astoria ziet er wel interessant uit. Zeker met 100 dollar credit en inclusief ontbijt. Kom je dan ook in aanmerking voor je Hilton diamond benefits? Heb je eigenlijk niet nodig, maar de punten zijn wel fijn.
     
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Daarvoor adviseer ik om met Hilton Impresario te boeken. Dan heb je die P3S2 deal, $ 100,00 credit, ontbijt, etc. Plus daarnaast alle Hilton benefits plus punten. Sterker nog: het voordeel van Impresario is dat je dubbele punten krijgt (plus bonus actie en Diamond bonus). Dat tikt echt stevig aan.
    Ik verwacht het binnenkort voor je te kunnen boeken als Impresario agent, maar daar zou ik nu nog niet op wachten :)
     
  12. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Ah dat is jammer!
    Goed dat ik wel een andere impresario agent weet en die heb ik zojuist gemaild.
    Dank voor de tip. Fijn om dit eindelijk eens zo te kunnen doen!
     
  13. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Nou die agent heeft te veel aanvragen en kan het op het moment niet aan. Iemand nog een aanbeveling voor een Hilton Impresario agent?
     
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    QX travel en via https://www.asmallworld.com/collection kan je direct op de site boeken.
     
    Ruut en FlyRemco vinden dit leuk.
  15. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Even een vraag voor de ervaren vliegers:
    Ik vlieg binnenkort met Qatar business naar Doha. Nu wil ik graag, ivm de taxi-boeking, weten hoelang het ongeveer duurt om door Immigration/customs te gaan.
    Ik begreep dat er voor Business class een aparte aankomst-lounge en immigration is.

    Met hoeveel tijd moet ik ongeveer rekening houden na landing?
     
  16. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Hangt er vanaf of je een remote stand krijgt of een gate. De Al Mourjan arrival waar je als Business Class pax gebruikt van kunt maken is echt super snel, hooguit vijf minuten (zonder ingechecke bagage).

    Tenzij je vip transport wilt is een taxi vooraf regelen niet echt nodig trouwens.
     
  17. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Wat zou je aanraden dan qua vervoer naar het hotel? We komen s avonds om 23.00u aan.
    Wil niet het risico lopen ineens veel te veel te betalen voor een taxi
     
  18. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Het viel mij de vorige keer enorm mee qua kosten. Het zijn allemaal "officiële" taxi's met een meter en je kunt per creditcard of cash betalen. Terug werkte Uber prima.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  19. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.138
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Dankje! Heb nu via amex FHR geboekt en hij staat in mijn Hilton app, dus ik ga er van uit dat ik op die manier ook gewoon de voordelen en de punten heb.
     
  20. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Over een kleine twee maanden vertrekken we voor een grote reis naar Thailand en Singapore. Gisteravond zag in het reisadvies van de opmerking dat je niet met een beschadigd paspoort naar Thailand moet reizen.

    Een bladzijde in mijn paspoort is nat geworden. Zie foto. Met dit paspoort gewoon gereisd. Een keer op Curaçao maakte de grenspolitieambtenaar er een opmerking over. Verder nooit. Recent is mijn paspoort in het VK nog aan een uitgebreide inspectie onderworpen en ook geen opmerkingen.

    Nu begin ik toch een beetje te twijfelen of ik mijn paspoort moet vernieuwen. De vlek zit op pagina 3, dus je ziet het meteen als je het document openslaat. Zie foto. Daar zie je ook nog een stempel van immigratie op Sint Maarten die aardig doorschijnt. Verder is mijn paspoort prima in orde. Het gaat echt over pagina 3 en 4.

    De richtlijnen zeggen: vervangen bij schade. Maar wat schade precies is, dat is ambigue en kun je over debatteren. Er zijn geen stempels uitgewassen oid. Alles is leesbaar.

    Wat zouden jullie doen in dit geval? Of nog beter: is er iemand met iets vergelijkbaars die recent naar Thailand heeft gereisd?

    Andere fora geven zeer uiteenlopende ervaringen aan. Van horrorverhalen tot niets aan de hand. Ultiem is dat natuurlijk altijd ter discretie van de grenspolitie, die je altijd de toegang tot het land kunnen weigeren.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 26 okt 2023

Deel Deze Pagina