Iedereen de beste wensen en mooie vliegbwegingen toegewenst. En wat we ook vinden van het aanstaande kabinet, die vliegtaks gaat hopelijk weg!. Tenzij , maar dat is onwaarschijnlijk, er aantoonbaar echt goede dingen mee worden gedaan. (Ik ben geen SP aanhanger maar ik begriijp hun standpunt dat de vliegtaks zeker weg moet voor de doorsnee hardwerkende arbeider die met zijn gezin zich hooguit 1x per jaar een vliegvakantie kan permiteren)
Heeft iemand hier wel eens door de ANWB Alarmcentrale (de ANWB heeft hiervoor een eigen reisbureau, hoor ik net) een vlucht naar huis laten boeken? Het alternatief is dat ik dat zelf doe en dan declareer, maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen (bijvoorbeeld: welke airlines werkt de ANWB mee samen).
Geen ervaring mee... Maar als ik me niet vergis ben je op reis met je familie dus ik hoop dat het geen vraag is uit een noodsituatie voortkomt?
Ruim 10 jaar geleden helaas een keer nodig gehad, ben toen vanuit Zuid-Afrika op een KLM vlucht geboekt. Was nog wel even gedoe omdat ik vanuit DUS was vertrokken (en mijn auto ook door stond), maar uiteindelijk wel gelukt om de doorvlucht naar DUS er ook bij te regelen.
Klopt, heb je goed onthouden De oudste heeft waterpokken, dus we mogen niet vliegen en 'moeten' in Zuid-Thailand bljven. Heel vervelend. Uiteindelijk heb ik zelf alles geregeld. Emirates gebeld en mijn vlucht kunnen verplaatsen. Verder wordt het allemaal verzekeringswerk. AMEX niet meer gebeld, want ik ga het primair op mijn ANWB-reisverzekering claimen.
Ah, had ik misschien toch een KLM-vlucht en XP kunnen krijgen! Heb er nu voor gekozen om zelf Emirates te bellen en mijn ticket te wijzigen. Ook, omdat ik voor mijn eenjarige zoon een stoel geboekt heb en die graag ook op de terugweg wil. De wijzigingskosten - of eigenlijk kosten voor een nieuw ticket - kan ik claimen op mijn reisverzekering. Nog wel gekeken naar KLM, maar was weer schofterig duur (meer dan de helft dan Emirates).
Reis door Zuid-Amerika geboekt als rondreis via ANWB Reizen moeten afbreken vorige maand. Verzekerd via Aegon, dat gebruikmaakt van de ANWB Alarmcentrale. Vanwege hoe ANWB Reizen boekt, kon het KLM-ticket niet gewijzigd worden, ook niet door de ANWB Alarmcentrale. Daarom heeft de ANWB Alarmcentrale nieuwe enkele reizen EZE-AMS geboekt, die individueel twee keer zo duur waren als de originele retourtickets. Maar dat is allemaal met gesloten beurzen gebeurd. ANWB heeft niets gezegd over de prijs en gewoon nieuwe tickets geboekt. Alle originele terugreizen zijn tot op heden overeind gebleven als ongevlogen segmenten in een boeking.
Vanochtend door de security op RTM, de scanner ging op de 2 potten pindakaas inderdaad een melding geven. Even de swap over het potje, wachten op resultaat, en ik kon met de pindakaas door. Wilden eerst de hele tas leeg hebben, maar gaf gelijk aan dat er 2 potten pindakaas in zaten, heeft hij toen alleen die 2 potten gecontroleerd, hoewel de machine maar op 1 pot een melding gaf.
Dat heeft men netjes geregeld. Ik vraag mij wel eens af hoe het proces loopt als men oorspronkelijk first of business class heeft geboekt. Het is dan erg zuur dat je in economy moet terugvliegen.
Goed nieuws dat je met je pindakaas door de security op RTM kon. Het is inderdaad vreemd dat de machine alleen op één pot een melding gaf, maar dat de beveiliger alleen die twee potten controleerde. Misschien was de machine niet goed afgesteld. Het kan ook zijn dat de beveiliger het niet vertrouwde en daarom toch beide potten wilde controleren. In ieder geval is het goed dat je er zonder problemen doorheen bent gekomen.
Het komt vaker voor dat blikjes of potjes met vloeistoffen random door de machine worden geselecteerd en de ene wel en de andere niet gecontroleerd hoeven te worden. Die moeten dan apart in een machine gescand worden. Dit was een van de randvoorwaarden bij het in gebruik nemen van dit nieuwe security proces waar vloeistoffen weer mee mogen ongeacht grootte dat er wel randoms worden uitgevoerd om met een specialistische machine te controleren. Het idee hierachter is dat de reguliere machine op deze manier wordt gecontroleerd op fouten als bij de extra controle de vloeistof opeens wel ‘gevaarlijk’ blijft. Ik ben allang blij dat het weer gewoon mee kan, zeker bij een vervolgvlucht en dat ik niet een half opgedronken spa flesje moet afgeven.
Word on the street is dat Emile via een referral van hier z'n platina Amex twv 50k heeft aangevraagd....
Danjuma baart opzien door vliegtuig te pakken voor vijftig kilometer (msn.com) Vliegen van Liverpool naar Manchester met welke lumij is dat?
SZG nog oude scanners.. ben 18 minuten bezig geweest door de controle te komen vanaf t moment dat in spullen in de bakken legde. Alles bleek na enige tijd gewoon in orde, maar de scanners zijn erg strikt (wat opzich goed is). Eerste ronde door de scan gelopen moest ik terug en schoenen uit doen(en daar ben ik met mijn speciale schoenen even mee bezig en ze weer aan doen is nog ingewikkelder). Opnieuw (nu zonder schoenen) door de scan. Weer fout. Toen de fouillering die goed was. De handscanner gaf echter een fout. Leidinggevende erbij om het te bespreken. De schoenen bleven ook alarm geven in de scan, maar dat zal vast komen door de aanpassingen aan de schoenen.. Uiteindelijk kon ik toch door want ze konden niet herleiden waar het weg kwam. Dan zijn die nieuwe scanners die ik de afgelopen reizen heb gehad toch een verademing.