InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
  2. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    540
    Trofeepunten:
    123
    Even een post van verwondering, afgelopen donderdag aangekomen op JFK, binnen 5 minuten van vliegtuig naar taxi. Gewoon geen rij bij de paspoort controle.

    Op de terugreis (Sky Priority) ik schat max 5~10 minuten gewacht om door de controle heen te komen.
     
    Dan1, FlyingBlob en lloydje33 vinden dit leuk.
  3. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63
    Moet binnenkort waarschijnlijk (helaas) een vlucht met Transavia maken, als onderdeel van twee losse boekingen (terug waarschijnlijk met KLM). Ben om die redenen al een paar dagen prijzen aan het volgen.

    Daar waar de prijzen van AF/KLM echt dynamisch zijn en zowel stijgen als dalen (ik wacht op dit moment tot ze nog iets verder zakken - hopelijk), lijken de prijzen bij Transavia vooral linear te stijgen als bepaalde stoelen/tarieven niet meer beschikbaar zijn. Mijn aanname is dat de prijzen bij Transavia dus (waarschijnlijk) niet (meer) zullen stijgen.

    Kan iemand dat misschien bevestigen/heeft iemand hier dezelfde ervaring?
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2024
  4. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    1.513
    Trofeepunten:
    478
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.620
    Leuk Bevonden:
    2.455
    Trofeepunten:
    583
    RickJansen vindt dit leuk.
  6. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.776
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Trofeepunten:
    428
    Genoeg keuze op BKK op wat te scoren idd, en fijn dat ze daar niet meteen woekerprijzen hebben zoals op Schiphol bijvoorbeeld.
     
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    Woekerprijzen doen ze ook op Istanbul. Of eigenlijk in heel Turkije op de luchthavens, ik kan daar echt met mijn pet niet bij.
    Wat mij wel opvalt is dat ondanks dat er natuurlijk wel wat passagiers zijn die wat moeten eten, dat je vooral veel tentjes ziet waar het heel rustig is en personeel verveeld voor zich uit lopen staren.

    Uit principe zal ik zelf ook nooit een Burger Menu kopen voor € 20, of een blikje cola uit een automaat voor € 4...
     
    VinceG, Ruut en lloydje33 vinden dit leuk.
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Ik begrijp dat de nieuwe OneWorld Lounge op Schiphol vandaag is geopend. Op de foto op FT te zien is ook de naastgelegen Aspire lounge weer open.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  9. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Schiphol: "Hartelijk dank voor jouw bericht. Met betrekking tot jouw vraag, wil ik je graag meegeven dat de Aspire Lounge tot 9 september nog steeds helaas gesloten is."
    Dat lijkt nog wel erg lang.. Als iemand kan bevestigen dat Aspire No 41 weer open is (voor Loungekey), graag. Dan ga ik zaterdag even langs :)
     
    Ruut vindt dit leuk.
  10. cindy

    cindy Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hallo aan al die experten aangaande luchthavens en airlines.
    Ik had zaterdag een vlucht met Air France van Mumbai naar Charles de Gaulle en aansluitend de SNCF richting Brussel. Spijtig genoeg staakte deze laatste . Gevolg was dat we op een bus werden gezet die te weinig plaats had voor alle baggage van alle passagiers , propvol met gevulde middengang richting Brussel vertrok . We kwamen dan ook 3uur later aan dan oorspronkelijk gepland . Kan ik hiervoor een compensatie vragen aan Air France ? Alvast bedankt voor eventuele reacties , met groeten Cindy
     
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Helaas is de reactie van de Schiphol medewerker niet adequaat. De Aspire lounge 41 is weer geopend. Ik weet niet of ze Loungekey accepteren.
     
    FlyRemco vindt dit leuk.
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    Helaas geldt de EU261 compensatie-regelingen niet voor trein segmenten... Je kunt het altijd vragen en wellicht krijg je wat miles, maar ik zou nergens op rekenen...
     
  13. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    1.513
    Trofeepunten:
    478
    Afgelopen week was ik via KLM aan het werk in Dubai. Op zondagochtend kreeg ik vanuit een tussenpersoon een berichtje dat mijn vlucht gecancelled was en dat ik even via de app moest kijken wat er mogelijk was. Het was inmiddels 10 uur in de ochtend en mijn vlucht was 'herboekt' naar...8 uur eerder. Vreemd. Nu ken ik wel wat station managers -gelukkig- daar ter plekke en zij gingen kijken (omdat ik met best veel bagage reis) wat er mogelijk was. Uiteindelijk kon ik met de EK vlucht mee. Nu zag ik al dat er een paar sporters ook op de KL vlucht zouden zitten maar zij hadden het zelf moeten regelen. Anyhow. Bij KL heb ik elite + en daardoor zou ik een nooduitgangstoel hebben + loungetoegang + prio bagage. Die heb ik met EK niet. Uiteindelijk kwam ik 2 uur na mijn oorspronkelijke tijd aan, dus ik snap dat ik niet voor EU261 in aanmerking kwam. Uiteindelijk ben ik maar bij de Merhaba lounge gaan zitten, wat prima was, maar wel betaald. Ik heb het bonnetje ingediend. Is er een kans van slagen? Uiteindelijk was die lounge goedkoper dan 5 uur ''los'' op een vliegveld zitten en eten en drinken. Of heb ik nog meer rechten? Uiteindelijk blij dat dit zo opgelost is, begrijp me niet verkeerd!
     
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508

    Is er een kans van slagen? Natuurlijk. Is het volgens de policy? Nee zeker niet, je krijgt normaal een voucher waar je een broodje en een bak koffie oid van kunt halen, geen loungetoegang a €63. Voor jou is €63 misschien goedkoper dan 5 uur los op een vliegveld zitten, maar KLM hoeft jou geen €63 te vergoeden.

    Maar begrijp ik goed dat je voor KLM aan het werk was in Dubai, en vervolgens als ze je omboeken op EK, wat je 2u vertraging opleverde, je nog een bonnetje van €63 bij KLM wilt declareren?
     
    arjen05 en Ozzietukker vinden dit leuk.
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    Wanneer door dit soort zaken je een alternatieve vlucht moet nemen worden gemaakte kosten voor versnaperingen na redelijkheid vergoed.
    En niet alleen een kop koffie of een broodje, maar ook een maaltijd als zoals hier je minimaal 2 uur extra moest wachten dan normaal, maar het is zeker niet uitgesloten dat men ook iets wil vergoeden voor gebruik van een lounge als je daar wilt werken omdat je bijvoorbeeld al wel je verblijfplaats uit moet en je natuurlijk niet op straat kan zitten werken maar er wel iets van een voorziening moet zijn.

    Dit is inderdaad wel een interessante, want dan zou je die € 63 ook via die manier aan KLM kunnen declareren misschien.
     
    RickJansen vindt dit leuk.
  16. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    1.513
    Trofeepunten:
    478
    De vraag is dan ook: hoe gaan ze om met omboekingen richting andere luchtvaartmaatschappijen buiten de alliantie. De vlucht werd, zoals genoemd, al een dag voor vertrek gecancelled. Normaal, als je op het vliegveld bent en het wordt dan gecancelled, dan krijg je inderdaad vouchers. Deze vlucht heeft -denk ik- nog niet eens incheckbalies open gehad, hooguit een klantenservice. Dat zit dan ook nog eens in een andere terminal dan EK zou vliegen. Ik snap dat het niet hoeft, aan de andere kant, niet geschoten is altijd mis.

    KLM is inderdaad een opdrachtgever van me, wellicht dat dat scheelde en dat ze me heel snel konden / wilden omboeken, zelfs naar EK. Ze gaven ook aan dat ze, gezien de bagage die ik had, het niet verstandig vonden om me met AF via Parijs te sturen. Ik reis niet met koektrommels....en...ik kan niet zomaar 'even' 63 euro op de factuur er bij zetten. Plus...voor jou wellicht een heel minimaal bedrag, ik ben nog altijd opgevoed met 'die het kleine niet eert'...en daarom vind ik het 't onderzoeken waard, vandaar de vraag.
     
  17. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    1.513
    Trofeepunten:
    478
    Vandaar inderdaad de vraag. Want...er is geloof ik geen harde ''redelijkheid''. Er staat niet zoals in een 'wet' iets dat je bijvoorbeeld 20 euro per uur moet 'krijgen' (tenminste, niet dat ik weet). Dus dan blijft de vraag...wat is...''in redelijkheid''. En inderdaad, ik ga er van uit dat ik in de lounge kan werken, vandaar dat ik ook voor die optie gekozen heb. Dank voor je antwoord :) PS. Zoals gezegd kan ik niet ineens 63 euro extra op de factuur zetten. Ik probeer het eerst zo, loopt dat op niets uit, dan kan ik dat altijd nog doen.
     
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    In mijn ervaring bij onvrijwillige omboekingen is men wel vrij coulant.
    En in mijn ogen is lounge toegang ook niet onredelijk omdat je langer dan gepland op de luchthaven bent en op die manier kunt werken, ergens anders een tijdelijke werkplek huren is duurder.

    Misschien dat er wel bij KLM een staffel is en dat men zegt €11.50 per uur dat je later aankomt dan oorspronkelijk. Ben benieuwd.
     
    RickJansen vindt dit leuk.
  19. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    1.513
    Trofeepunten:
    478
    Ik hou je op de hoogte! :)
     
  20. cindy

    cindy Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dankjewel voor je reactie
     

Deel Deze Pagina