InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. RamonKr

    RamonKr Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Dat is wel redelijk selectief quoten. In de zin daarvoor wordt namelijk genoemd dat de lege stoelen in business class gewoon verkocht kunnen worden (of toegewezen aan frequent flyers) voordat ze aan de IPBer worden gegeven.

    Pas als de IPBer een boarding pass heeft kan deze niet meer verkocht worden, wat naar mijn mening niet meer dan logisch is.
     
    FlyingBlob, DirkOnTour en ErwinLansing vinden dit leuk.
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Trofeepunten:
    508
    Dat is zelfs volledig selectief, hetgeen inherent is aan een quote uit een groot document.

    Punt is dat de gate agent, purser of captain een upgrade kan gunnen en dat gebeurt, zelfs als je minder dan 10 dienstjaren hebt (daar ging de opmerking hierboven over)
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2023
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.821
    Leuk Bevonden:
    2.657
    Trofeepunten:
    428
    IMG-20230215-WA0001.jpg

    Er gaat niets boven Amsterd... Ehh Groningen!
     
    Urbanjazz, arjen05, Godenzoon14 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.440
    Leuk Bevonden:
    1.243
    Trofeepunten:
    223
    Het mooiste vind ik de zinsnede "...aan de gate vrije C-class stoelen kan verkopen aan commerciele passagiers of toewijzen aan frequent flyers, voordat IPB'ers een plaats wordt toegewezen."

    Dan kloppen de berichten op de diverse fora niet dat passagiers een upgrade wilden kopen, maar dat niet meer kon omdat IPB'ers van achter het gordijn naar voren gehaald werden.

    Of de collega's hebben lak aan de regels en doen net alsof de plaats al aan een IPB'er was vergeven.
     
  5. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Ik kan je vertellen dat ik zéér regelmatig aan boord van een KLM vliegtuig ben geweest ;)

    Ik weet ook dat de chocolaatjes niet eens een collega hoeven te zijn (en stroopwafels werken soms ook).

    Zonder de officiële documenten ooit te hebben gezien weet ik dat dit net iets genuanceerder werkt.
    Een IPBer krijgt (officieel) pas een boarding pass als de vlucht (bijna) gesloten is echter wanneer er "genoeg" stoelen vrij zijn geven ze vaak eerder al de boarding pass.
    Stel dat er op dat moment een IROPs zou zijn van een andere vlucht en passagiers moeten op de IPBer zijn/haar vlucht gezet worden gaat de IPBer inderdaad nog steeds mee.

    Wat betreft dienstjaren is er dus een verschil tussen gunnen (wat volgens jouw quote mag, ik weet alleen dat dat bij LH niet mag) en 'recht'. Je kunt bij KLM pas na X aantal dienstjaren listen ('inschrijven') op J klasse stoelen.

    --

    Ik ben zelf ook niet tegen dit personeelsvoordeel. Waar ik wel een probleem mee heb is het 'naar voren halen' van personeel/vrienden/familie. Als ik dat niet zou merken zou ik er geen probleem mee hebben maar op de een of andere manier wanneer dat gebeurt gaat het op zo'n een manier dat ik mij daar aan stoor.
    Het is niet dat ik mij zo elitair voel maar waarom moet dat altijd ten koste gaan van service naar betalende passagiers? Dat extra huisje, als eerste een maaltijd mogen kiezen, die piccolo champagne (toen ze dat nog hadden). Andere mensen betalen minstens €1,5k extra om daar te kunnen zitten.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  6. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Zo'n lampje zou ook veel branden in de vliegtuigtoiletten...

    upload_2023-2-18_17-34-23.png
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2023
    michiel1, arjen05, Urbanjazz en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    2.103
    Trofeepunten:
    358
    Uiteraard wil KLM de Gold en Platinum members graag hebben omdat die uiteindelijk veel geld kunnen opleveren.
    Maar de kip met gouden eieren wil je ook niet de nek omdraaien door deze groep heel vaak een niet noodzakelijke upgrade te geven.

    Want dan gaan de frequent flyers er echt op gokken dat men een upgrade krijgt en dus goedkopere economy tickets boeken omdat men toch wel voorin komt te zitten.
    Dat geldt ook voor betaalde upgrades, men zal ze niet bij elke vlucht en altijd voor de laagste prijs aanbieden om te voorkomen dat men ook hier vanuit gaat, want de laagste prijzen voor upgrades zitten namelijk significant onder de laagste WBC prijzen dat het ook hier het slachten van de kip met gouden eieren is.

    KLM is geen liefdadigheidinstelling, nou ja behalve voor het eigen personeel dan.
     
  8. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Nou ja mijn eerdere opmerkingen gingen eerder om het stukje aandacht aan boord ook al zit je economy. Het gaat mij niet om het krijgen van upgrades of zo. Gewoon dat tijdens de service je naam zeggen of misschien wel die cava geven die anderen niet krijgen of een conagcje/sterke drankje ...whatever...een stukje waardering gewoon
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Ik zit een beetje in dubio, binnenkort vliegen we met een pakketreis naar de Malediven met Emirates. Dit wordt mijn eerste vlucht met hun en we hebben er nul status. Omdat het een bijzondere gelegenheid is speel ik met de gedachte om naar BC te upgraden als het mogelijk is maar ik lees dat de BC op de 777 aardig meh is vergeleken met de A380.
    Eventueel wil ik ook wel via het Schiphol Vip Centre boarden om er dat speciale tintje aan te geven.
    Wat zouden jullie kiezen?
     
  10. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    En op mobiel zie ik nog steeds geen vluchtgegevens als ik een boeking wil doen. Pas in het betaalproces weet ik welke vluchttijden ik heb geselecteerd ..
     
  11. George1

    George1 Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    Ik vlieg heel veel met EK en ik vind BC stoelen in B777 echt veel beter dan in A380. Vip Centre vind ik persoonlijk zonde van het geld aangezien je tegenwoordig snel door security bent. Aspire lounge is ruk hopelijk heb je privium die lounge is prima,
     
  12. George1

    George1 Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    Same here moet toch niet zo moelijk zijn om een werkende app te maken
     
  13. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.104
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    VIP center om vervolgens in Economy plaats te nemen is wel een grappig gezicht. :p
    777 zou ik zelf niet snel doen, middenstoeltjes in BC zijn mij het geld echt niet waard.
    Ook is de prijs van een upgrade richting Dubai erg duur (rond de 900eu gemiddeld) wat ik persoonlijk voor een 6-uurs vlucht onnodig vind. DXB - MLE is +-4.5 uur en vaak een hoge J-load doordat het een luxe bestemming is...
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.821
    Leuk Bevonden:
    2.657
    Trofeepunten:
    428
    Nooit geweten dat de 777 van Emirates zo armoedig is zeg. Emirates staat toch wel aardig hoog aangeschreven maar als je dan vervolgens op een middenstoel in BC mag gaan zitten... :eek:
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  15. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.104
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ik vind het vooral heel apart dat er zo'n enorm verschil zit tussen het A380 product en het 777 product. Juist Emirates, een van de weinige airlines met maar 2 soorten toestellen, zou dit makkelijk moeten kunnen gelijktrekken.
     
  16. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Emirates is hier niet de enige in. Het verschil tussen sommige AF 773 en A359 is gigantisch terwijl voor beiden wel de hoofdprijs betaald mag worden.
    Ook bij bijvoorbeeld SQ vliegen er nog wat oudere business class rond (redelijke stoelen maar niet iedereen aan het gangpad) maar daar is het kwaliteitsverschil niet zo groot als bij AF.

    Het kost gewoon een hoop geld om een cabine aan te passen en er gaat veel tijd overheen voordat alle toestellen zijn aangepast. Ik vermoed dat de meeste maatschappijen het pas bij een C-check doen en daar kan weleens jaren tussen zitten.
     
  17. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.523
    Leuk Bevonden:
    3.520
    Trofeepunten:
    598
    Welke toestellen bij SQ doel je op? De A330's en 777's met 2-2-2 configuratie zijn allemaal uitgefaseerd. Enkel de 737-800 toestellen hebben momenteel nog een 2-2-2 configuratie, maar die worden enkel op echte shorthaul routes ingezet.
     
  18. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Dat moet dan redelijk recent zijn want voor Covid hadden ze wel degelijk nog "oudere" business class.
     
  19. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.523
    Leuk Bevonden:
    3.520
    Trofeepunten:
    598
    De A330's en 777's zijn bij het begin van de COVID pandemie uitgefaseerd. Maar dat is inmiddels ook al weer een kleine 3 jaar geleden.
     
  20. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.639
    Leuk Bevonden:
    2.484
    Trofeepunten:
    583
    Mocht je geen AMEX plat hebben maar wel graag Privium willen hebben, ze gaan in fases weer leden aannemen. Geen idee of de membership fees zijn verhoogd maar die zijn nu €260 voor plus en €155 voor basic upload_2023-2-23_20-3-20.png
     
    Gewoon en Amsterdam vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina