https://insideflyer.nl/schiphol-komt-met-service-voor-zelfrijdende-rolstoel/ En dit wordt zeker geïntroduceerd op 1 april? Gaat toch geen mens op een zelfrijdende stoel zitten? Denk dat ze het geld wel ergens anders aan kunnen besteden. Daarnaast hebben ze volgens mij bij die service meer dan genoeg personeelsleden (daar wel!). Zie ze soms met 2 of 3 voor 1 rolstoel.
Inmiddels al even terug dus ik zou nog terugkoppeling geven. Heen met Egyptair gevlogen. Oude 737, met van die dikke stoelen en zonder entertainment. Warme maaltijd aan boord maar service was niet zo goed. Eenmaal in Cairo: zoals bekend een grote chaos in het verkeer. Zaten in het Hilton Ramses. Prima hotel (voor de juiste prijs) mits je een gerenoveerde kamer krijgt. Centrale locatie op papier maar naast een druk kruispunt en brug over de Nijl. Loopafstand naar het Nationaal Museum, als je het aan durft. Diamond erkenning erg goed met proactieve upgrade. Twee Executive Lounges waar 's avonds een OK aanbod is. Dat kwam een dag goed uit; we wilden in een ander hotel uit eten maar de Uber (sowieso een aanrader ipv de lokale taxi's!) stond al 30 minuten vast in de spits dus we gaven het op. Verder geen gebruik gemaakt van de faciliteiten in het hotel. Pyramides van Gizeh is prima te doen vanuit Cairo, kost een halve dag. Je hebt een extra kaartje nodig om in één van de pyramides naar binnen te gaan maar dat vond ik het niet waard. Verder heeft Cairo mooie moskeeën: de Al Azhar en Mohamed Ali. Salah el din Citadel en Koptische wijk zijn ook mooi om te bezoeken. Civilisation museum ben ik niet geweest. Nationaal Museum wel. Erg druk en qua tentoonstelling een beetje rommelig. Wellicht dat een gids dit wel wat beter kan brengen. Vervolgens door met Egyptair naar Luxor. Na het verlaten van de gate een technisch mankement waardoor we veel vertraging opliepen. Kostte zo helaas een hele dag. In Luxor verbleven in het Hilton Resort & Spa. Ligt even buiten de stad. Geen Uber in Luxor maar wel de lokale variant Careem. Werkte prima. Kamers in het hotel zijn gedateerd maar het hotel heeft wel een erg mooi zwembad dat direct aan de Nijl ligt. Een oase als je van de drukke straat komt dus je kan hier ook goed relaxen. Wederom prima Honors erkenning met een happy hour tussen 17-18u voor Gold en Diamond leden. Neem in Luxor minimaal een dag voor zowel de West- als Oostbank. Tempel van Karnak is erg imposant met de pilaren en goed bewaard gebleven. Dan heb je nog de tempel in de stad zelf. Een boottocht over de Nijl met een traditioneel zeilschip aan het einde van de middag is ook een aanrader. Op de Westbank zou ik beginnen bij de tempel van Hatshepsut en daarna door naar de Vallei der Koningen. Dit was absoluut het hoogtepunt van de reis. Sommige tombes kosten (fors) extra maar die van Seti en Ramesses 5&6 waren echt de moeite waard. Prachtig met de muurschilderingen en hierogliefen! Wat ik wel mee wil geven: tijdens ons bezoek begin februari was het vrij fris. Niet ideaal als je aan het zwembad/strand wil liggen maar voor de excursies kwam het wel goed uit. In de volle hitte bij de pyramides of tempels rondlopen lijkt me geen pretje.
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/...gels-aan-voor-werknemers-zonder-vaste-partner Ach, we hadden nog niet genoeg IPB'ers Het is wel eerlijker voor diegene die geen vast partner hebben.
KLM kan inmiddels beter van hun betalende passagiers IPB'ers maken... En dan nog ben je min of meer te gast op een familiefeest
Ik sta op het punt om een retourtje naar Seoul te boeken voor komende zomer. Vanaf Brussel Zuid met Thalys en vervolgens WBC naar Seoul, en terug Premium comfort en wederom Thalys. 1507€ kost me dit, weet niet of het nog goedkoper kan of dat het een aardige deal is zo?
Volgens mij is deze wel ok. Paar weken (misschien een paar maanden nu al weer) terug nog te boeken voor die prijs vanaf Amsterdam maar die zijn allemaal al weg en denk ook niet dat dat soort prijzen snel terugkomen.
Heel spannend. Je security tijdslot gratis boeken. https://www.schiphol.nl/en/timeslots/ Systeem waarschijnlijk van het Amerikaanse Clear, dat is te zien in de footer van de boeking pagina. Website te benaderen via de Schiphol app indien je een vlucht opslaat.
Krijg het nog niet voor elkaar door wat vluchten van vandaag/morgen te volgen in de Schiphol app. Volgens https://www.schiphol.nl/nl/pagina/test-met-tijdsloten/ in januari getest, misschien nu ook nog voor beperkt aantal vluchten? Daar gaat het Privium Basis voordeel
Ik was uitgekozen voor de test, goed was dat je kort voor vertrek ook de tijd nog kon aanpassen. Uiteindelijk geen gebruik van gemaakt, zag nergens waar ik moest zijn en met 4 mensen in de priority rij wilde ik niet verder zoeken. Jammer dat de newbie bij de beveiliging zo langzaam was dat alles naar secondary ging, toen ook enkel en alleen een sjaal los in een bak dat ook deed was de maat ook vol bij de collega’s en werd de betreffende medewerker even verteld wat men van hem vond.
Kan aan mijn Firefox en Chrome liggen, maar ik kan geen vlucht of iets dergelijks selecteren van het drop-down menu...
Ik las in het Cent topic dat het zelfs gebruikt werd voor Ryanair vluchten Ik loop nog te wachten op de ticketnummers van D-reizen en dan kan ik bij Emirates informeren wat een BC upgrade kost.
Je krijgt sowieso vaak een paar dagen van te voren een upgrade offer, echter weet ik niet of sinds het een pakketreis is je mails ontvangt over je boeking van Emirates? Zo niet dan moet je inderdaad als je straks ingelogd bent met je airline pnr even je email invoeren voor communicatie, dan ontvang je het als het goed is wel.
Heb het ticket nummer eindelijk ontvangen, kan helaas niet op de site upgrade offers zien. De klantenservice via chat kon me helaas ook niet helpen omdat het om een pakketreis zou gaan die via een reisbureau was geboekt? Beetje raar imho, hopelijk zijn er straks bij check-in nog wat stoelen beschikbaar tegen een redelijke prijs. Ben sowieso wel benieuwd hoe het is om te vliegen met Emirates. Voorheen vlogen we altijd rechtstreeks naar Zuid-Afrika maar met een kleuter is het soms ook fijn om de vlucht in tweeën te breken.
KLM app vandaag geüpdatet op de iPhone en iPad. Stuk sneller en overzichtelijker op de iPhone maar nog steeds een drama op de iPad. Echter, nog steeds geen vluchttijden bij het boeken van een vlucht in de app…
Aspire Lounge 41 gaat 3 maanden dicht. Ze gaan verbouwen. Ben benieuwd wat het gaat worden. Zelf gok ik op vergroting door de BA lounge erbij te nemen want die staat toch leeg.
Lounge is sinds Covid gesloten en vorig jaar besloot BA hem niet meer te openen. Sindsdien staat ie leeg. Best zonde want was best aardig (niks substantieel qua eten hoor) maar fijne rustige plek.