Ja, de BA lounge komt er bij. Het blijven echter wel twee aparte lounges, zo werd mij verteld. Er is nu een tijdelijke lounge beneden tegenover de lift. Dit heet Aspire Cafe en is in de ochtend geopend voor Priority Pass passagiers. Volgens de medewerker komt er nog een tijdelijke lounge tijdens de verbouwing.
Ok redelijke bizarre beslissing, zeker als London Heathrow by far de nummer 1 bestemming is vanaf Schiphol. In 2019 maarliefst 1,7 miljoen passagiers met alleen KLM als concurrent en dan heb ik Gatwick en City nog niet eens meegerekend. Maar goed, de laatste keer dat ik beslissingen van BA begreep vloog de concorde geloof ik nog...
Is die 1.7mio vertrek + aankomst? Ik tel 11 vluchten per dag, wat bij alleen vertrek gemiddeld bijna 5000 pax per dag zou betekenen, BA heeft 120 stoelen aan boord van hun a319, wat 38 vertrekkende vluchten zou betekenen. Dat zijn er 11 op dit moment, waarvan 6 BA. Als biz vol zit en er nog 2 rijen frequent flyers zijn, heb je 25x loungetoegang per vlucht, maar dit is ook bij uitstek een route waar mensen redelijk kort voor vertrek aankomen en meteen naar de gate gaan. Ik begrijp wel dat een lounge dichtgaat met 150 bezoekers per dag.
BA zet ook grotere toestellen in, vroeger zelfs de 767. Vergeet ook niet de 5 LCY vluchten per dag die bijna alleen maar bestaan uit zakenlui. Maar het is goed dat de lounge nu wordt hergebruikt, altijd jammer om een stuk luchthaven ongebruikt te zien staan.
Voordat de BA lounge ook toegankelijk werd voor Priority Pass kon deze al vrij druk bezocht worden. Was ook niet zo'n heel grote lounge. Een rij of zeven Business Class was ook niet echt uitzonderlijk en vrij veel status pax. Daarnaast nog een CX, AA en QR vlucht die de nodige revenue voor de lounge opleverden. Demand voor Priority Pass is ook heel behoorlijk, aangezien men daar nu dus zelfs een tijdelijke lounge voor geopend heeft (Aspire Lounge Cafe). Anyway, ik ben benieuwd hoe het straks uit komt te zien. Het blijven twee separate lounges, dus het lijkt er op dat er een soort segmentatie blijft (Priority Pass / Premium & Status?).
Hiephoi! Na mijn volgende reis (over 2 weken naar Australie voor F1) ben ik, na 5 jaar afwezigheid, weer OneWorld Emerald via Qatar. Zijn er andere diamonds van QR hier? Hoe bevalt dat? Heb nu gold en ben er best over te spreken.
Een mooi voordeel is dat je toegang hebt tot de Al Safwa lounge + 2 gasten. Moet je wel minimaal een Business Class ticket met lounge toegang hebben (geen Business Light dus). Maar toch een aardige perk.
Dat las ik...maar ik ben een economy reiziger haha (denk een van de weinigen die platinum heeft gescoord met alleen economy vluchten)...ik weet dat ze een aparte platinum lounge hebben (gold vind ik redelijk, niks te veel niks te weinig) op Hamad..maar denk wel dat in Azie er top first class lounges zijn waar je als OWE toegang hebt, toch?
Ja, de CX F lounge op HKG is top. De F lounge van QF op SIN is ook heel prima. De JL F lounge op HND vond ik behoorlijk tegenvallen. Allen zijn toegankelijk als OWE lid, zelfs als je Eco vliegt.
De Qantas F lounge in Sydney is ook top, die gefrituurde squid daar moet je echt een keer proberen! En super fijne views op het apron.
Lekker! Wat was je reden om het via QR te doen en niet via BAEC? In meeste gevallen makkelijker geloof ik.
Ik had, net voor COVID, een status match vanuit EY gekregen voor QR gold. Die 75% bonus heeft me wel geholpen indertijd. Nu met de promo's van de eerste 3 maanden (verdubbeling Q points) en dan een paar verre reizen in hoge boekingsklasse hebben 't werk gedaan zeg maar!
Wat is jullie laatste ''call'' voor een boeking te doen? Ik hoorde om 15:30 dat ik om 22:30 vanuit Brussel zou vertrekken naar Djeddah (was niet de verwachting dat ik moest gaan, toch nodig, dus hadden ze om half 4 toch nog tickets geboekt). Ben best een controlfreak die netjes alles van te voren wil inplannen...dus dit was niet top voor de hartslag! Op naar weer een weekend F1
Vorige maand nog naar Berlijn; 11.00 geboekt voor de 15.20u vlucht van KLM, waar zelfs nog het promo-rewards tarief beschikbaar was. Ik ben ook beetje een controlfreak maar toch vind ik zo'n last minute ook wel weer eens prettig af en toe. Juist omdat er geen tijd is van te voren om me over van alles en nog wat druk te maken, vertrek ik dan vrij relaxt.
Herkenbaar! Hier eigenlijk ook wel een controlfreak en alles checken. Maar daarentegen zijn dat soort verrassende last minute dingen ook wel heel leuk. En dan blijkt altijd maar weer dat alles eigenlijk routinematig kan aangezien we het zo vaak doen.
Hoi allemaal, heb een vraagje wat wijsheid is rondom mijn status bij QR. Op dit moment heb ik 457 qpoints (300 nodig voor gold, dus die is al binnen). De 600 punten voor platinum zijn binnen handbereik. Het ''jaar'' is verlengd naar 31 maart aanstaande en je krijgt dubbele punten. Nu vlieg ik volgende week toevallig naar Melbourne en verdien met de reis BRU-MEL al 116 qpoints. Dat zijn er dus 27 te weinig om platinum te worden...máár, die kan je natuurlijk ook bijkopen (a 10 dollar per punt) en deze promo loopt tot 31 maart. Ik vlieg terug op 3 april, dus net ná het ''einde'' van het kwalificatiejaar. Nu denk ik gelezen te hebben dat bij QR je je miles mag sparen binnen een periode van 12 maanden, en eigenlijk álle vluchten die ik gemaakt heb, zijn vanaf eind april vorig jaar gemaakt, dus dat komt wel goed. Nu heb ik de volgende scenario's, iemand die me kan adviseren? 1. Ik ga het doen zoals het nu gaat. Ik blijf gold. Ik krijg op 31 maart mijn Qcredits (40 stuks) en word bij de terugreis platinum omdat ik dan de rest van de Qpoints binnen heb geharkt. Zou win win kunnen zijn, als het zo uitkomt, want dan krijg ik de 40 Qcredits voor het behoud van gold en de 60 Qcredits voor de upgrade naar diamond. 2. Ik ga toch de 27 Qpoints er bij kopen en zorg dat ik dus, voor de renewal date, platinum ben. Op 29 maart (DOH-MEL) heb ik genoeg Qpoints om in één keer platinum te worden. Wat zouden jullie doen?
Nouja, dat is wat ik lees. Maar ik lees ook dat voor ''renewal'' een 12 maanden periode staat, dat is het verwarrende. Dit kan ik vinden; To upgrade to Platinum Earn 600 Qpoints within any 12-month period.
Klopt, maar ''any'' 12 month period staat er. En...als ik tel tussen 20 april 2022 en 20 april 2023, kom ik wel op 600 qpoints uit en zou ik dus wel de platinum status hebben. Het woord any zorgt in dit geval voor verwarring.