InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Ja hier ongeveer hetzelfde idd. Daarom maar naar Calpe, kan ik op Alicante vliegen en ook nog even een Curio by Hilton meepakken in Alicante zelf :rolleyes:

2. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Na ruim 20 jaar in de ICT (die toen nog gewoon IT heette) mag ik het zeggen: ICT is lastig!

Voorbeeld 1: Probeer SAF te kopen voor een reis naar Mexico en met miles betalen. Kan niet, want niet genoeg punten, ook al heb ik bijna 50x (vijftig) meer punten op de rekening.

Voorbeeld 2: Reis binnen Europa, koop SAF voor punten. Betaling mislukt, nog een keer betalen, betaling lukt. Of toch niet? Paar uur later een mail, dat er problemen zijn met betalen, of ik klantenservice kan kontakten.

Voorbeeld 3: CPH-AMS-Brussel. Heenreis past, prijzen en tijden, het best met twee vluchten en terugreis juist het beste met Thalys en vlucht. Dat kan dus niet. Via de website kan alleen of vluchten tussen AMS en BRU in beide richtingen, of treins AMS-ZYR in beide richtingen, niet combineren. Dus de platinumlijn bellen. Ook al werd ik expliciet gevraagd of ik het niet via de website kon boeken, toch €20 aan boekingkosten moeten betalen, hoewel uiteindelijke prijs toch nog steeds lager was dan via ITA Matrix, dus geen probleem van maken.

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker. Of nee, dat was iemand anders en zeker niet KLM/AF.

MoonJ, VinceG, MichaelNight en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. ErwinLansing

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Vergeet ik toch nog voorbeeld 4: Onder Mijn Reis een popup met informatie over reizen met de trein tussen Brussel Zuid en Schiphol met een link naar een site, die er niet is.

En dat is alleen van de laatste 2 dagen :(

MoonJ en michiel1 vinden dit leuk.
  4. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Tja, KLM en IT ....
    Ik vind het irritant dat ik niet kan vinden wat een aankoop van SAF oplevert aan XP's, daarom nog niet gedaan.
    Vwb mijn volgende boeking: al meer dan 2 dagen na boeking, krijg ik geen seatmap te zien, niet in de App, noch online.
    Ik meldde ook al dat we sinds 6 Dec wachten op koppeling van P42 voor mijn partner. Schijnt erg ingewikkeld te zijn.
    En als laatste: ik heb nu al 8 emails met een felicitatie voor het behalen van Plat level: iedere dag 1 email.
    Zo, dat waren mijn 4 voorbeelden, voor wat het waard is.

MichaelNight, ErwinLansing en Ruut vinden dit leuk.
  5. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.067
    Trofeepunten:
    223
    Kreeg net een mailtje over de Sky Priority app. Dat dat ding nog bestaat...

Geachte gewaardeerde klant,

Er ligt een gloednieuwe SkyPriority Panel app update op u te wachten in de app stores! En omdat persoonlijke feedback zoals die van u de basis vormt om ervoor te zorgen dat SkyPriority diensten consistent worden geleverd en u de erkenning geven die u verdient, willen we dat u er alles over weet.

Naast de SkyPriority snelheid en herkenning, werken we er hard aan om in aanmerking komende klanten een geweldige Lounge ervaring te bieden. In het Lounge gedeelte van de app kunt u ons nu alles vertellen over uw bezoek en zo meehelpen vorm te geven aan wat we doen!

Ga hiervoor naar de SkyPriority app in uw app store en klik op 'Updaten'. Omdat de app gloednieuw is, wordt u gevraagd om uw profiel bij te werken, uw account te bevestigen en een nieuw wachtwoord in te stellen. En u bent klaar!

6. ErwinLansing

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    The gift that keeps on giving! Eerst op de Whatsapp gechat. Netjes een vraag geformuleerd, maar nee, nu moet je eerst door een bot heen. Dan de vraag copy/pasten, wachten op een agent, die antwoordt dat ik maar moet bellen met de Platinum Lijn en geeft het franse nummer door. Bedankt voor niets.

Platinum Lijn bellen, die kunnen ook niets dus, want kan alleen voor SAF/reforestation online en in de app betalen. Dat kan dus niet, want de boeking heeft de compensatie er in, dus de knop om compensatie te kopen is er niet. Misschien, of misschien niet, kan het wel na de check-in open is.

Het lijkt IKEA wel :D

VinceG en Ruut vinden dit leuk.
  7. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ben het vergeten maar hoe kon je ook al weer gold status Accor kopen?

QUOTE="lloydje33, post: 112168, member: 641"]In het kader van status doelen en de eerder besproken plannen voor 2023, hoe kijken jullie aan tegen herkwalificeren of juist een nieuw programma uitproberen.

Persoonlijk voor mij:
    FB Gold, even kijken hoe dit jaar loopt maar vasthouden moet mogelijk zijn. Platinum gaat hem zonder longhaul vliegen niet worden met de hoge BC prijzen in Europa (KRK en XP runs daargelaten) Ben wel van plan mijn miles eens uit te geven.
    Hilton Diamond heb ik nog tot 3/24 dus lekker van genieten en puntjes branden, herkwalificatie zit er waarschijnlijk niet in maar Gold is ook prima.
    IHG Diamond, tja backup en eenvoudig te verlengen met Ambassador die $200 verdien je wel terug
    ALL Accor, net voor 2 jaar weer Gold gekocht dus daar hoeven we geen zorgen om te maken

Verder vooral free agent en kijken wat handig is qua puntenbalans en gewoon tijd/geld verhouding.[/QUOTE]

8. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    [/QUOTE]

ibis Business Card.

9. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    ibis Business Card.[/QUOTE]
    Oh ja, bedankt!

10. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Heeft iemand ervaring met gebruik van corporate hotel codes bij privé vakanties?

11. PeterD

PeterD Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Gebruik ze eigen tijd, of het nou prive of zakelijk is.

Zolang ik voor mezelf de relatie met het bedrijf maar aan kan tonen, dan geloof ik het wel. Er is overigens nog nooit iemand die naar bewijs heeft gevraagd.

Zal er wel mee te maken hebben dat deze corporate rates ook geen spectaculaire prijzen opleveren, maar veelal betere annuleringsvoorwaarden (bijv bij IHG).

noppie vindt dit leuk.
  12. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Dankjewel voor je reactie. Heb je ook ervaring met het boeken van meerdere kamers (voor jezelf en bv familie)?

13. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    203
    Gisteren vanuit BON blijkt klm ineens de hele vlucht gratis WiFi te bieden om berichten te sturen. Was vorige week op de heenreis nog niet zo.

94EDAD76-4DA7-46B2-92CA-F9A6EE0EB0B0.png

ErwinLansing, ppt en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  14. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Denk dat ze inmiddels toch wel beetje mee moeten met de andere maatschappijen.

15. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.067
    Trofeepunten:
    223
    Zo zou het moeten zijn. Helaas tref je op die route nog wel eens een oude 777 aan zonder wifi of is wifi gewoon stuk.

16. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Dit had ik eerder deze week ook binnen Europa. Positieve ontwikkeling.

MoonJ, ErwinLansing, Tim82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    203
    Op deze route inderdaad al 2x de ‘skyteam livery’ 777 gehad, daar zit geen WiFi in.

Ruut vindt dit leuk.
  18. NisshinMaru

NisshinMaru Blue Tier

Leuk Bevonden:
    144
    Trofeepunten:
    43
    Afgelopen jaar 4x meegemaakt op de 787-9 dat het internet niet werkt voor Iphone users. Android schijnt minder moeite te hebben. Ze krijgen het maar niet aan de praat. Delta kan ik gewoon streamen, KLM kan daar echt nog een verbeterslag maken.

MoonJ vindt dit leuk.
  19. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Zoals @Urbanjazz hier schijft heb ik ook vrijdag ondervonden dat het binnen Europa werkt. Was zo'n relatief nieuwe 737. Werd ook actief omgeroepen om er gebruik van te maken naar wens.

ErwinLansing en Urbanjazz vinden dit leuk.
  20. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    Ik vermoed dat dit fout gaat doordat iOS standaard Prive wifi-adres & beperk IP-adrestracking aan zet (Instellingen > Wi-Fi > i). Bij een volgende keer probeer eens deze twee uit te zetten en opnieuw te verbinden.

Deel Deze Pagina