Ik heb genoeg XP om tot 2025-08 platinum te verlengen. Tegen die tijd zal ik de volgende 300 XP ook wel bij elkaar hebben geschraapt. Nu is de KLM erg duur in vergelijk met LOT, dus ik ga even kijken naar de prijzen ipv naar de XP's. Heb toch *G via TK statusmatch, dus afgezien van EC stoelkeuze dezelfde voordelen. Die *G wil ik trouwens wel verlengen, dus moet nog voor juli 6400 miles met TK vliegen. Dat zal wel een run worden, want vrouwlief zit een overstap niet zitten terwijl ik net WAW-IST-MLA had gevonden voor ene weekendje naar Malta.
Hoe heb je dat gedaan? Ibis kaart is 1 jaar toch? Ik ben dit jaar naar Accor Silver teruggezet, maar heb er niet genoeg van geprofiteerd om het 90 euro waard te vinden denk ik. Naast de Amex statussen niets waarvoor ik echt wil gaan kwalificeren dit jaar.
Nog 4 jaar te gaan voor P4L moet gaan lukken. Heb nu met 1469 XP bijna genoeg voor vijf jaar plus krijg per jaar 120XP erbij door CC. Ik hoop alleen dat P4L tegen die tijd nog bestaat. Ga op moment meer met *A op rijs om daar ook status te houden en omdat ik hier in Zwitserland met boodschappen makkelijker aan M&M mijlen kan komen.
Amex Plat NL €660.--/jaar = 60XP (die heb ik alleen nog voor P42 wegens echtgenote) Flying Blue MC van Bank of America USD 89.-- jaar = 60XP
Ja die is idd goed. Hier in Zwitserland krijg je er ook een… Kost € 230./jaar, geen XP en maar 0.5 mijl/€…. Maar wel een expense bonus van 9000 mijl en renewel bonus van 2000 mijl Is niets voor mij. Want de VS kaart heeft ook nog eens geen Foreign exchange fee.
Van de week het mailtje gehad van FB dat ik nu van goud naar zilver ben gegaan het einde van een mooie periode, want pas vanaf goud krijg je de leuke voordelen (SP, loungetoegang, gratis koffer). In 2019 met de challenge van insideflyer met één XP run direct van pleb naar goud geschoten, en daarna kunnen genieten van de gratis coronaverlengingen, dus heb er wel maximaal waarde uit kunnen persen
Dan toch met KL naar ATH met je elite + voordelen. Kost wat meer, maar maakt je reis zoveel relaxter. Koffer is gratis, en daar moet je bij de vakantievliegers voor betalen, dus de KL meerprijs verdient zich al (een stukje) terug. Je neemt je gebruikelijke handbagage trolley mee, dus geen discussies met een HV gate-muts over te grote koffer. Overnachten in Glyfada (tussen airport en Pireaus gelegen) of zelfs in Pireaus. 's morgens heel vroeg met de ferry naar je eiland. Wij hebben dit een keer gedaan en vonden het fantastisch. Met zonsopkomst vaar je weg uit de drukke stad en je bent op tijd voor de lunch op je Griekse eiland.
Wellicht even iets off topic: ik zag zojuist op de social media kanalen promotie voorbijkomen over KLM Open 2023. Lijkt er dus op dat ze stilletjes van business partner van het Dutch open, zoals vorig jaar, weer naar titelsponsor/hoofdsponsor zijn gegaan. Kijk in ieder geval al uit naar de finale dag op 28 mei .
Dat ze geen titelsponsor meer waren was puur vanwege de coronasteun van de overheid, dan kun je natuurlijk niet wel een golftoernooi gaan sponsoren... Corona is nu voorbij dus kan KLM wederom titelsponsor zijn
Ik heb ook geen sunweb/tui reisjes gedaan sinds ik met statussen bezig ben. Vroeger waren er nog reisbureaus waar je ook een pakketreis binnen europa kon regelen met KL enz. Die kan ik nu niet meer vinden. Ik wil ook dit jaar van de diamond status profiteren bij HIlton want die 60 haal ik ook niet. Vakantie trips zullen dit jaar KL/AF bestemmingen zijn waar een Hilton zit...