InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Dank voor je reactie! Ik dacht inderdaad al te zien dat KLM iets meer premium was gezien glaswerk en een apart menu, een warm broodje, etc. Want Premium Select krijgt in principe gewoon een Economy maaltijd voorgeschoteld toch zover ik wat flight reviews op YouTube ervan zie?

Was de breedte van beide stoelen (KL/DL) vergelijkbaar?

2. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ja dat was verder hetzelfde, volgens mij is het enige wat anders is het extra leeslampje bij KLM. Overnigens zijn het volgens mij dezelfde stoelen als Delta heeft in de modernere versies van domestic first. Heb je daar ervaring mee? Ik vloog van de zomer in de a220 van hun, en diezelfde stoelen zaten ook in de Premium naar Amsterdam.

Ja het eten was hetzelfde als in economy bij Delta.

3. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ah ik heb geen ervaring met met de nieuwe F seats in hun A220, alleen de 'oude' in hun 737's. Dat leeslampje bij KLM doen ze ook wel slim trouwens, ziet er zo best 'premium' uit terwijl ik het nooit zal gebruiken. :p

Vind Economy eten altijd dramatisch bij U.S airlines, dus dat wordt lekker een blauwe AMEX Grab & Fly box meenemen het vliegtuig in. :D

Tim82 vindt dit leuk.
  4. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Sorry hoor, even klagen. De website van KLM is de afgelopen weken echt weer Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. :mad: En dan druk ik mij nog vriendelijk uit.
    Dan wil je boeken en staan je gegevens er weer niet meer in. Kun je weer al je paspoortgegevens intikken. Dan weer wel en dan weer niet de gegevens van je partner. Creditcard gegevens weg. En dit ondanks dat je elke keer aanvinkt dat gegevens voor een volgende boeking bewaard moeten blijven. Pffff
    Ook boeken en niet af kunnen maken en dan weer de platinum lijn moeten bellen. Nu hang ik alweer 30 minuten in de wacht omdat ik mijn rewardboeking niet af kan maken op de website vanwege weeeeeer een technische storing.
    Helaas ook geen eenduidig beleid. 1 awardticket moeten annuleren via website (belasting en miles terug - 50 euro). Andere awardticket annuleren ging weer niet via de website (knop deed het gewoon niet) dus bellen met platlijn en dan krijg je dus gewoon alle belastingen en miles terug (binnen 5 minuten) en hoefde ik geen 50 euro te betalen. :rolleyes:
    Zal vast wel mazzel geweest zijn als pleister op de wond.

update:
    De zeer vriendelijke dame van de platinumlijn bevestigd dat de website slecht is. Het merendeel van de calls die zij heeft is het afmaken van boekingen die op de website niet lukt. Gelijk ook even een teruggave van miles kunnen regelen die nog steeds in het systeem hingen van een annulering van een award ticket.

Bijkomende vraag:
    Voor de kenners hier. Als je een awardticket boekt dan kun je als platinum zonder bijbetaling een eco+ stoel reserveren. Voor mijn partner doe ik dit ook, maar dan moet je bijbetalen. Op het moment dat je dit ticket annuleert ben je dan je stoelbetaling kwijt?

Laatst bewerkt: 23 jan 2023
    FlyingBlob, michiel1 en Ruut vinden dit leuk.
  5. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Als je een reward boekt met jouw punten en je laat je FB nummer staan, heeft je partner ook jouw status en dus gratis eco comfort. Anders de miles van je partner met behulp van een FB Amex partnercard overboeken? Wat je betaald hebt kun je overigens een declaratie voor indienen na annuleren.

6. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb de rewards geboekt op mijn punten en beiden in 1 boeking en ik moest toch echt bijbetalen voor de stoel van mijn partner. Dus vraag mij af hoe die voordelen te koppelen zijn. Weet je het zeker?

7. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Ik heb geen ervaring met tegelijk geboekt, maar als het geldt voor een los reward, is dat m.i. ook voor 2 tickets

edit: wel ervaring, 2 tickets voor 2 pax zonder status. Beide eco+ en de lounge in.

8. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Daar heb ik dus wel ervaring mee en het systeem laat mij dus betalen. Zou niet weten hoe ik het anders zou moeten boeken.
    Ik kan een eco comf stoel gratis boeken en zodra ik de stoel naast mij selecteer op mijn partners naam dan betaal ik iedere keer rond de eur 100 voor intercontinentaal. Heb een aantal van dit soort tickets geboekt de laatste weken en helaas ook weer moeten annuleren, maar telkens krijg ik het geld voor de geboekte stoel niet terug en dat is zuur.

9. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Dit is vreemd, je laat wel jouw FB nummer staan of is het een vaste reispartner waar je al standaard gegevens van in je profiel hebt staan, incl FB nummer?

10. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    https://www.klm.nl/information/legal/extra-options/seat-selection
    Punt 3.6 is interessant

11. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Vaste reispartner waar ook FB nummer geregistreerd staat. Dat moet toch niet uitmaken mag ik hopen?

12. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Ik ben bang dat daardoor de Plat voordelen wegvallen, ja

13. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Als je een vaste reispartner uit je profiel kiest, worden de gegevens incl FB nummer overgenomen en dan gelden de perks die bij dat nummer (status) horen en niet die van jou. Een telefoontje naar platinum lijn doet wonderen (of via Messenger), die kunnen nl het FB nummer van je reispartner verwijderen en dan komen jouw perks weer tevoorschijn.

14. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ok bedankt in ieder geval!
    Als ik dit eerder had geweten had het me €200 gescheeld. Toch onbegrijpelijk dat je dit moet weten anders naait het systeem je gewoon?
    Ik ga daar maar eens een lange klacht over schrijven naar KLM. Systemen moeten gewoon kloppen.

15. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Een vraagje aan Dubai experts hier; is er toevallig iemand in het Sofitel Dubai Obelisk geweest? Mijn vraag is of alcohol daar gratis is in de Club lounge tijdens de avond canapé's.
    Of is dat in heel Dubai wij wet zo geregeld dat er extra voor alcoholische dranken moet worden bijbetaald, zoals in bv sommige Amerikaanse staten?

16. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Ben niet in het hotel geweest, maar je vraag over wetgeving is in ieder geval niet van toepassing. In andere hotels in Dubai is alcohol in mijn ervaring verkrijgbaar in de Club Lounges.

Tim82 vindt dit leuk.
  17. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ik ben vorig jaar in Sofitel The Palm geweest, alle dranken (die ik wilde) in de Club lounge waren gratis.

Tim82 vindt dit leuk.
  18. George1

George1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    2 uurtjes gratis van 1800-2000, vaak druk met name Britten want die lusten hem wel. Je kan beter bij aankomst DXB wat inslaan bij arrival duty free, dat is de goedkoopste optie.

Urbanjazz en Tim82 vinden dit leuk.
  19. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Het valt me op dat hier nergens is gesproken over de Real deals van KLM. Uiteraard zaten er volgens mij geen echte deals bij, maar ook kritische geluiden kwam ik hier niet tegen. In mijn beleving zijn alle tickets veel duurder dan voorheen. Heeft er iemand iets geboekt?

20. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Tickets met vertrek vanaf Nederland zijn door de nieuwe 'milieu' belasting zeker binnen Europa al € 20 duurder waardoor de vanaf prijzen ook hoger zijn.

Ik heb wel wat geboekt, maar niet omdat het real deal dagen zijn, simpelweg omdat ik er moest zijn.

Voor mij, zeker omdat ik toch wel wat vooruit kan plannen en enigszins flexibel ben krijg ik nog wel redelijke tarieven, ik heb niet het idee dat ik heel veel meer betaal.
    Behalve op de route naar Parijs. Daar heb ik nu al 2 x dat ik maar de Thalys neem naar Parijs omda tik de meerprijs uit Amsterdam het niet waard vindt, om dan een paar dagen voor vertrek dus tickets beschikbaar zie komen voor de minimale mile prijs, maar ja de Thalys is al geboekt...

Urbanjazz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina