Wrap up 2022 & plannen 2023

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Fripsmaster, 13 dec 2022.

  1. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Aantal gevlogen Miles:
    15.977 miles, volgens Great Circle Mapper.
    Aantal gevlogen Airlines:
    4 (HV, SV, AK en KL)
    Aantal bezochte Airports:
    8 (EGC, RTM, AMS, JED, BKK, DMK, CNX, MAD)
    Welke nieuwe landen heb je bezocht:
    1 als je een overstap in Saoedi-Arabië meetelt. ;)
    Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar:
    Dan ik denk de vlucht/reis JED-BKK. Het was de eerste keer met SV, Tevens heb ik erg goed geslapen op deze vlucht en het was fijn om weer in Azië te zijn (moest helaas wel werken).
    Heb je nog plannen voor 2023?:
    Vanavond toevallig een (of eigenlijk twee) reis geboekt voor in het najaar van volgend jaar: DUB-AMS-YVR-SEA-AMS-DUB.
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2022
    Timo, Daeni, Optimel en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    455
    Trofeepunten:
    63
    Aantal gevlogen Miles: 21 vluchten / 42.608 kilometer
    Aantal gevlogen Airlines: 3: KL, AF, DL
    Aantal bezochte Airports: 9: AMS, SFO, CDG, WAW, JFK, LHR, LIN, MAD, ATH
    Welke nieuwe landen heb je bezocht: Italië, Polen en Spanje
    Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: San Francisco in mei. Ik had zes vluchten geboekt en uiteindelijk geen één van die vluchten genomen! Het was mijn eerste vakantie sinds januari 2020 en wilde eindelijk mijn reisdoelen waar maken: veel vliegen, veel zien en airline status bereiken (ik had 0 FB XP) . Uiteindelijk mijn vlucht als volgt geboekt: AMS - LHR met BA in de avond, dan een nacht in een hotel slapen en de ochtend daarop LHR - MSP - SFO met DL. Terugreis was geboekt als SFO - AMS - LHR met KL en dan weer LHR - AMS met BA. Had 20.000 FB miles gebruikt voor extra korting op mijn ticket.

    Na nog gewoon een dag werken naar Schiphol gegaan, bagage afgegeven en ruim een uur in de rij voor de security gestaan. Na eindelijk ook nog door de paspoortcontrole gegaan te zijn checkte ik het scherm met vlucht informatie: vlucht geannuleerd wegens regen in London. Drama! Allemaal schreeuwende mensen bij de gate, sommige passagiers waren overgeboekt van de geannuleerde 9 uur ‘s ochtends vlucht naar de 22 uur vlucht en die werd nu dus ook geannuleerd. BA bood mij als alternatief een vlucht van RTM naar LCY aan, welke zou vertrekken op het moment dat mijn DL vlucht naar Minneapolis zou vertrekken vanaf LHR. Geen optie dus.

    Uiteindelijk 2 uur bij de KLM balie gestaan, zij konden mij overboeken voor 50 euro naar de rechtstreekse vlucht naar SFO. 20.000 miles dus weggegooid en een hotelovernachting in London kwijt. Wel gedaan natuurlijk, dus met een nieuw ticket in de hand op zoek naar m’n koffer (in een zee van koffers op Schiphol) gelukkig had ik net AirTags gekocht dus die hebben gelijk hun geld opgebracht. Het was inmiddels 23 uur en ik moest om 6 uur weer inchecken zei KLM (want security chaos op Schiphol begon toen ernstige vormen aan te nemen). BA was nergens meer te vinden voor een hotel voucher en terug naar Den Haag gaan was ook geen optie. Uiteindelijk voor 400 euro (‍) een kamer gevonden bij het Sheraton hotel nadat het Hilton ook al vol zat. Na het nuttigen van een glas cola van 4,50 euro in de hotel bar nog amper kunnen slapen wegens overschot aan adrenaline en stress. Gelukkig ging de vlucht naar SFO (met nieuwe 787-10!) vlekkeloos en heb ik enorm van San Francisco genoten.

    Op de terugweg mijn ticket wegens de Schiphol chaos weer omgeboekt, dit keer kosteloos en nu via CDG zodat ik niet een uur in de rij zou hoeven te staan bij de paspoortcontrole op Schiphol. Terugweg in economy was vervelend, want dikke Amerikaan in de stoel voor me klapte zijn stoel helemaal naar achteren waardoor ik (1.95m lang) niet meer kon zitten. Ik heb uren lang in de pantry en bij het toilet gestaan. Uiteindelijk gelukkig mijn gemaakte kosten van BA teruggekregen + 250 euro compensatie. San Francisco is een geweldige stad maar een memorabele reis zal dit altijd blijven vanwege de vlieg chaos.

    Verder was 2022 mijn beste jaar ooit qua vliegen. Voor het eerst echt European business class gevlogen en uiteindelijk 275 XP bij elkaar gevlogen (-100 XP voor Silver) dus ik begin 2023 perfect slechts 5XP verwijderd van Gold! Bedankt Air France voor het goddelijke eten bij jullie aan boord, en KLM zorg er in 2023 dat jullie je Koninklijke titel weer eer aan gaan doen. Bamboe bestek in Business Class: Alleen acceptabel als je een panda bent.

    Heb je nog plannen voor 2023?: Ideeën genoeg maar nog niks geboekt. Ik moet het een beetje strategisch gaan boeken, want na mijn eerste vlucht ben ik Gold en begint de 12 maanden teller om opnieuw 180 XP te behalen te lopen. Ook heb ik iets minder vakantiedagen dan in 2022. Ik wil buiten Europa sowieso CPT bezoeken (familie daar) en binnen Europa zeker weer een weekendje WAW en een week ATH. Beide steden voor het eerst bezocht dit jaar en extreem positief verrast. Milaan viel juist tegen en Madrid zat er een beetje tussenin.

    Gelukkig, gezond, (vlieg)veilig en vertragingsvrij 2023 gewenst allemaal!
     
    michiel1, Sandor, Timo en 10 anderen vinden dit leuk.
  3. Robby43

    Robby43 Blue Tier

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Aantal gevlogen Miles:
    60.161 miles (33 vluchten)
    Aantal gevlogen Airlines:
    7 (KL, DL, SN, WS, WF, UA, LM)
    Aantal bezochte Airports:
    23
    Welke nieuwe landen heb je bezocht:
    1, eerste keer in Curaçao
    Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar:
    De 45 minuten vlucht GLA-ILY (Loganair) in de winter, zonder verwarming in het vliegtuigje (stuk). Geen de-icing, bevroren ruiten en -5°C binnen in het vliegtuig.
    Heb je nog plannen voor 2023?:
    Eerste keer naar Australië
     
    lloydje33, FlyingBlob en Pictor vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina