Reken er niet op dat je op tijd vliegt. Geen klachten verder omdat de 2x dat ik met ze vloog achterin het toestel 3 plekken voor mezelf had. Eten was vergelijkbaar met andere en niet bijzonder.
Wel bijzonder hoe KLM vluchten verplaatst momenteel. Ik denk door de Schiphol problematiek? Ik vlieg zelf 27-12 rechtstreeks naar Miami; maar ook mijn vlucht is verschoven van 's ochtends 10.30 naar vertrek om 14.50 uur. Best balen, maar de stad wijzigen is voor onze kerstvakantie helaas niet aan de orde..
Ik heb 2 weken geleden voor mijn KL vlucht van vanavond (GRU-AMS) eens bewuste stoel gereserveerd. Daar heb ik ook netjes voor betaald. Net met online inchecken zie ik dat ze deze 'gewoon' veranderd hebben. Staat niet op bezet, maar op niet beschikbaar. Is een stoel net voor de toiletten, dus niets waar bijvoorbeeld een baby zou moeten zitten. Buiten dat ik het niet heel erg netjes vind (had ik ook een bericht over kunnen ontvangen natuurlijk) is dit niet de stoel waar ik voor betaald heb. Kan / moet ik daar nog iets mee?
Ik had dit ook een tijdje geleden. Bij het boarden kreeg ik ‘zomaar’ even een andere stoel. Mijn oorspronkelijke stoel was bezet door iemand anders. Er zijn vast mensen die een stoelendans niet erg vinden maar ik vind het best wel irritant. Ik zou er een klacht over indienen bij KLM.
Vandaag zijn al mijn vluchten AMS-NRT omgeboekt naar “directe” vluchten die een tussenstap op ICN van 4u. Iemand enig idee waarom dit zou zijn? Heeft dit te maken met een nieuwe omvliegroute vanwege het mijden van Rusland?
Geen idee waarom, maar mijn vlucht vanaf ICN ineens de 862 die vanuit NRT komt geworden. Nu dus een 787-9 ipv een 777. Prima in J
Sinds die nieuwe dienstregeling is ingeladen in het systeem kost een retourtje Seoul 3573€ economy met de rechtstreekse KLM vlucht. Heb voor mei en juni geen lagere tarieven gevonden.
Ik dacht na de wijzigingen even dat dat nog aangepast moest worden, maar EF geeft nog steeds 0 beschikbaarheid bij goedkopere tariefklasse. BUD-ICN deal was al prima, maar achteraf echt een toppertje
DXB naar AMS vandaag- EK neemt een hoop corendon passagiers mee vandaag, hopelijk geen structurele samenwerking
Vraagje van de amateur voor de specialisten in hopelijk het goede topic. 3 weken geleden een claim ingediend bij TAP vanwege het ruim 5 uur later aankomen vanuit JFK via LIS. Van wat ik hier gelezen heb, zou dan de vergoeding 600 euries moeten zijn. Please correct me if Iam wrong. Uiteraard nog niets, anders dan een ontvangstbevestiging, mogen ontvangen. Hoe lang zouden jullie hen de tijd geven te reageren alvorens de claim uit te besteden bij een claimburo? En welk buro zouden jullie adviseren? Alvast dank voor de informatie!
Ik zou over een paar weken eens bellen. Een claimbureau zou ik alleen doen als je een afwijzing krijgt. Zal me niks verbazen als het een maand of 3 duurt voor je wat hoort, dat is volgens mij nu een beetje de standaard. (ook bij KLM/Airfrance etc)
Dit type overeenkomsten is niet ongebruikelijk, Corendon had pre-Covid 220 (!) stoelen per dag op jaarbasis bij KLM voor AMS-CUR.
Helaas staat TAP erom bekend een waardeloze afhandeling te hebben van IROPs. Voor mij persoonlijk een reden om ze te ontwijken maar daar heb je nu natuurlijk niets aan. Ik zou het zelf gewoon blijven aankaarten bij TAP en niet naar een claimbureau gaan.
Ik zit bij LH en OS al ruim 4 maanden te wachten, kreeg zondag een mailtje dat ze uit gaan keren. Geduld hebben dus. In de zomer is er veel fout gegaan, dus veel claims.