InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Iemand ervaring met Egyptair in Economy (737 op AMS-CAI)?
     
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.907
    Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Reken er niet op dat je op tijd vliegt. Geen klachten verder omdat de 2x dat ik met ze vloog achterin het toestel 3 plekken voor mezelf had.
    Eten was vergelijkbaar met andere en niet bijzonder.
     
  3. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Wel bijzonder hoe KLM vluchten verplaatst momenteel. Ik denk door de Schiphol problematiek? Ik vlieg zelf 27-12 rechtstreeks naar Miami; maar ook mijn vlucht is verschoven van 's ochtends 10.30 naar vertrek om 14.50 uur. Best balen, maar de stad wijzigen is voor onze kerstvakantie helaas niet aan de orde..
     
  4. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    738
    Leuk Bevonden:
    1.557
    Trofeepunten:
    478
    Ik heb 2 weken geleden voor mijn KL vlucht van vanavond (GRU-AMS) eens bewuste stoel gereserveerd. Daar heb ik ook netjes voor betaald. Net met online inchecken zie ik dat ze deze 'gewoon' veranderd hebben. Staat niet op bezet, maar op niet beschikbaar. Is een stoel net voor de toiletten, dus niets waar bijvoorbeeld een baby zou moeten zitten. Buiten dat ik het niet heel erg netjes vind (had ik ook een bericht over kunnen ontvangen natuurlijk) is dit niet de stoel waar ik voor betaald heb. Kan / moet ik daar nog iets mee?
     
  5. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    806
    Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Ik had dit ook een tijdje geleden. Bij het boarden kreeg ik ‘zomaar’ even een andere stoel. Mijn oorspronkelijke stoel was bezet door iemand anders. Er zijn vast mensen die een stoelendans niet erg vinden maar ik vind het best wel irritant.

    Ik zou er een klacht over indienen bij KLM.
     
    VinceG en RickJansen vinden dit leuk.
  6. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Vandaag zijn al mijn vluchten AMS-NRT omgeboekt naar “directe” vluchten die een tussenstap op ICN van 4u. Iemand enig idee waarom dit zou zijn? Heeft dit te maken met een nieuwe omvliegroute vanwege het mijden van Rusland?
     
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.656
    Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Geen idee waarom, maar mijn vlucht vanaf ICN ineens de 862 die vanuit NRT komt geworden. Nu dus een 787-9 ipv een 777. Prima in J
     
    Urbanjazz en noppie vinden dit leuk.
  8. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Voor mij naar is de vlucht naar Osaka ook gewijzigd met een stop in ICN.
     
  9. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Voor een vriendin van mij is de vlucht van Osaka naar Amsterdam ook nu via ICN (ipv CDG)
     
  10. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Sinds die nieuwe dienstregeling is ingeladen in het systeem kost een retourtje Seoul 3573€ economy met de rechtstreekse KLM vlucht. Heb voor mei en juni geen lagere tarieven gevonden.
     
    noppie vindt dit leuk.
  11. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik wist niet dat je privium lounge kan kopen bij je P3 reservering..
     
  12. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Dat viel mij ook op. Net als de exorbitant hoge prijzen naar Narita en Osaka. Was echt geschokt.
     
  13. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.656
    Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Ik dacht na de wijzigingen even dat dat nog aangepast moest worden, maar EF geeft nog steeds 0 beschikbaarheid bij goedkopere tariefklasse. BUD-ICN deal was al prima, maar achteraf echt een toppertje :D
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  14. George1

    George1 Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    DXB naar AMS vandaag- EK neemt een hoop corendon passagiers mee vandaag, hopelijk geen structurele samenwerking
     
  15. Airbusy

    Airbusy Newbie Premium Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    13
    Vraagje van de amateur voor de specialisten in hopelijk het goede topic.

    3 weken geleden een claim ingediend bij TAP vanwege het ruim 5 uur later aankomen vanuit JFK via LIS. Van wat ik hier gelezen heb, zou dan de vergoeding 600 euries moeten zijn. Please correct me if Iam wrong.
    Uiteraard nog niets, anders dan een ontvangstbevestiging, mogen ontvangen.
    Hoe lang zouden jullie hen de tijd geven te reageren alvorens de claim uit te besteden bij een claimburo? En welk buro zouden jullie adviseren?
    Alvast dank voor de informatie!
     
  16. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.104
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Zal wel eenmalig zijn i.v.m de Grand Prix in Abu Dhabi afgelopen weekend.
     
  17. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik zou over een paar weken eens bellen. Een claimbureau zou ik alleen doen als je een afwijzing krijgt. Zal me niks verbazen als het een maand of 3 duurt voor je wat hoort, dat is volgens mij nu een beetje de standaard. (ook bij KLM/Airfrance etc)
     
    Airbusy vindt dit leuk.
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.957
    Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Dit type overeenkomsten is niet ongebruikelijk, Corendon had pre-Covid 220 (!) stoelen per dag op jaarbasis bij KLM voor AMS-CUR.
     
  19. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    318
    Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Helaas staat TAP erom bekend een waardeloze afhandeling te hebben van IROPs. Voor mij persoonlijk een reden om ze te ontwijken maar daar heb je nu natuurlijk niets aan.
    Ik zou het zelf gewoon blijven aankaarten bij TAP en niet naar een claimbureau gaan.
     
    Airbusy vindt dit leuk.
  20. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.426
    Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ik zit bij LH en OS al ruim 4 maanden te wachten, kreeg zondag een mailtje dat ze uit gaan keren. Geduld hebben dus. In de zomer is er veel fout gegaan, dus veel claims.
     

Deel Deze Pagina