Gister met Delta Premium select naar JFK gevlogen. Bij vertrek uit AMS zaten er 6 mensen in totaal, gedurende de vlucht gingen er steeds meer mensen op eigen initiatief zitten, tijdens de landing was het op paar stoelen na vol. De crew zei er verder niks van.
Ik zat ook aan boord, klopt. Is vanwege de 4.500 reizigers die Corendon / Stipreizen invlogen naar Dubai.
Dinsdag 7u mijn Privium weer laten activeren. Om 10 uur een Schengen vlucht met een collega. Hoewel ik liever nog even bij Privium blijf hangen, waarschijnlijk maar even met hem naar Aspire L26. Nemen die nog Priority Pass aan of "te druk"? Iemand recent nog ervaring met de non-privium rij rond dat tijdstip?
Nu onderweg van CDG > AMS, inmiddels een bijna anderhalf uur vertraging. Tijdens het wachten in de brug zie ik een politie auto achter het vliegtuig staan en een passagier door 4 agenten naar binnengebracht worden Eenmaal in het vliegtuig “excuses voor de vertraging, een van de toiletten was defect. Wij hebben deze gerepareerd voor een comfortabele vlucht” Snap het wel, klinkt natuurlijk beter dan excuses voor de vertraging het transport van crimineel x heeft de vlucht vertraagd haha. Maar zet je wel aan het denken hoe vaak je een leugen voor eigen bestwil te horen krijgt.
Dit zie je ook regelmatig op CUR-AMS. Dan zitten er 3 personen volledig in pak op die vlucht. Dat is binnen Europa normaal, maar op de nachtvlucht terug uit CUR zie je het minder. Ze lopen wel altijd even mee naar het toilet met hun 4e reisgenoot die geen pak aan heeft. Met pak bedoel ik overigens een gewoon 2-delig kostuum, geen politie-uniform oid. Eén keer was er een opstootje aan boord en stonden ineens 2 van die gasten met een kmar badge aan een touwtje over hun pak de ruzie te sussen. Ach ja, beetje reuring aan boord.
https://www.tiktok.com/@djadminnl/video/7173612149909097734?is_copy_url=1&is_from_webapp=v1 Nu vrijwel in de hele wereld het nachtleven weer open is, nóg meer werk aan de winkel voor mij. 'even' op en neer naar landen zoals Japan is geen uitzondering meer. Wellicht leuk om te zien hoe zo'n weekendje er uit ziet
Vanwege hoge ticketprijzen toch maar eens een tripje met de trein gedaan vanuit NL naar Hamburg. Nou, ik ben weer genezen van het treinreizen. Vertragingen, uitgevallen treinen en in die situatie vooral veel zelf uitzoeken en regelen. Dan is het maar al te lekker om in een warme lounge te zitten op je automatisch omgeboekte vlucht - ipv op een koud station te moeten zoeken welke trein je dán maar kan nemen.
Uit nieuwschierigheid en ter vergelijk, wat is bij jullie het beleid bij zakenreizen? Bij mijn werkgever (sector olie/energie) is het als volgt: Vluchten in Europa altijd in economy, tenzij alleen business class beschikbaar is. Longhaul vluchten zijn in business class indien je bij aankomst direct operationeel moet zijn. Vluchten zijn indien mogelijk zonder overstap, ongeacht de prijs. Maximaal 8 uur werktijd kan geschreven worden op een reisdag.
Telecom: vliegen ten zeerste gedemotiveerd. Wel vliegen: zelf betalen. Verplicht/cruciale zakelijke reis wordt wel wellicht vergoed.
Daar noem je ook net een verbinding die gaar is vanuit in ieder geval de Randstad. Ik kom graag met de trein in Duitsland maar omdat ze nog zo halsstarrig vasthouden aan hun mondkapjes regime heb ik Duitsland al een flinke tijd links laten liggen voor vrijetijds uitstapjes met het OV. Wat anders, waarom worden er op de homepage reviews geplaatst van ervaringen in hotels van 4 maanden geleden, en dan ook in random Ibis, Mercure, NH hotels etc waarvan per hotel al minstens 5000 reviews online te vinden zijn? Dat is toch niet echt interessant of ligt dat aan mij. Ik zou het leuker vinden als er een nieuw mooi trendzettend hotel geopend is en Insideflyer als een van de eerste daarover een review schrijft.
Zoveel mensen zoveel meningen; ik ben juist erg blij dat er in de interregionale treinen weer een FFP2 plicht geldt . Maar de verbinding is inderdaad vanuit de randstad slecht. Eigenlijk is alleen AMS/Utrecht>DUS een prima verbinding
Bij ons vrijwel hetzelfde beleid behalve de overstap. Dat maakt niet uit. Ik krijg voldoende betaald dus ik kijk niet naar uren in een dag Longhaul dus standaard in economy plus en eigenlijk ga ik dan niet gelijk door naar een klant. Maar als dat wel moet dan wordt het business.
- Geen vliegen als bestemming binnen 4u deur tot deur met trein bereikt kan worden. - Vluchten onder 4 uur voor zaken in economy. - Alle vluchten voor cursussen/congressen/team building en dergelijk in economy. - Verder kunnen we zelf bijna alles boeken via amex.