InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Wammes_NL

Wammes_NL Blue Tier

Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    43
    Mijn Italië reis voor maandag/dinsdag is ook afgelast door mijn werkgever, alles naar Italië en Azië ligt nu stil. Vooral het gevaar dat medewerkers 14 dagen op locatie in quarantaine zou moeten blijven was reden om niet meer te reizen.

2. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    203
    Ga volgend weekend naar Geneve, helaas is nu de autoshow vanwege covid afgelast dus ik moet een alternatief dagprogramma verzinnen... Iemand nog suggesties?

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  3. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    @Godenzoon14 , dit lijkt mij een vraag voor jou :D.

Eagle vindt dit leuk.
  4. jasperR

jasperR Blue Tier

Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Bierdrinken.

FlyingDutch en beuse242 vinden dit leuk.
  5. Max2000

Max2000 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ik weet niet wat je hobby's zijn, maar ik ben een groot horloge liefhebber en Genève is echt een walhalla hele mooie boetieks en musea. Ik zou aanraden naar het Patek Philippe museum te gaan. Verder gewoon langs het meer lopen en wat verder de stad in (in de buurt van het PP museum) zijn mooie pleinen.

Verder nog een tip, je kan gratis een treinkaartje halen uit de machine in de bagagehal naast de uitgang en je bent met iets van 7 min op het centraal station. Alle treinen vanaf het vliegveld gaan naar het centraal station van Genève. Veel plezier in ieder geval!

FlyingFonz vindt dit leuk.
  6. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    203
    Dat sowieso :)

beuse242 vindt dit leuk.
  7. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Bij Air France houden ze geregeld een rij van 4 vrij voor je als Platinum. Dat is echt ideaal met een nachtvlucht :)

8. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Bij KLM loopt het personeel bij rustige vluchten al tijdens het boardingsprocess met de IPAD rond en de mensen die de middenrij hadden genomen werd verstaan gegeven dat er nog iemand aan de andere kant zou worden geplaatst.
    Op zich begrijp ik dat dan ook wel weer, immers, waarom zou je mensen die niet samenreizen op elkaar laten zitten als er plekken over zijn, want ze kijken in dat opzicht natuurlijk wel naar comfort voor iedereen.
    Dat gebeurd ook al bij vluchten binnen Europa en wat men goed doet, Economy Comfort mag je dus niet zelf naar verplaatsen, dan wordt je weer teruggestuurd, en daar sta ik ook volledig achter. Het is geen free seating.

Nasil vindt dit leuk.
  9. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Onlangs de Corona situatie, morgen DXB run doen.

Alvast proost!

MoonJ, D3nni2, Ambtenaruh en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ja, Fransen hechten toch meer aan status :)

D3nni2 vindt dit leuk.
  11. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    We gaan het zien met de Corona situatie. Mijn 2 italiaanse teamleden komen niet meer buiten italie in ieder geval omdat iedere klant (ziekenhuis) ze de toegang ontzegt. Ik ben benieuwd wanneer de rest van mijn team thuis komt te zitten omdat ze niet meer kunnen reizen. Azie reizen waren bij ons al langere tijd verboden sinds de uitbraak.

12. Nasil

Nasil Blue Tier

Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Dan heb je wel geluk gehad! :)
    Ik heb wel eens gezien dat mensen die dit deden, juist als eerste iemand erbij kregen. Of mensen die met elkaar luidruchtig zaten te praten over dat de een maar die andere lege rij moest nemen..nou de oplettende purser gaf aan dat ze weer naar eigen plaats mocht en na het opstijgen werd gekeken of mensen konden verplaatsen als er stoel leeg zouden zijn.Deze mensen kregen dus geen andere plek...

Ik ben donderdag met SAS naar Oslo gevlogen..een volle vlucht en ze riepen herhaaldelijk bij de gate om dat ze vrijwilligers zochten voor handbagage inchecken. Om dan vervolgens niemand te verplichten in te leveren als er nauwelijks iemand komt. Toen wij in vliegtuig waren, was onze rij en voor en achter ons nog leeg maar bovenin zaten wel al trolleys waardoor er voor onze dagrugzakken geen plek was. Daar zat ik dan met zowel handtas als dagrugzak onder de stoel voor me in de middelste stoel. Want itt de mensen van wie de trolleys waren, mochten wij geen gebruik maken van bagagevak van een andere rij. Ik ben dan altijd blij dat ik klein ben want met lange benen had ik helemaal niet goed gezeten haha.

13. PierreV

PierreV Newbie

Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Oase van rust hier. Private boarding Jetcentre Hato. Lounge voor ons 2.
    Geen gedoe, nergens wachten en heerlijk rustig.
    We vliegen BC maar al een paar keer gedoe bij de security en immigration, 500 mensen in de rij en boarding ook chaos. Dat niet meer.

14. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Daar is dit *klik* topic voor.

Laatst bewerkt: 3 mrt 2020
    LeidenHub, beuse242, jeroen100 en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.557
    Trofeepunten:
    478
    Net even dealtje gescoord. Met TK naar DXB vanaf Bru. 300 euro. Beide keren 1 uur 30 minuten overstap in Istanbul. Goede deal dacht ik zo!

beuse242, Erwin, DirkOnTour en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb het idee dat er nu drastisch minder gevlogen wordt. Normaal gesproken zit het vliegtuig AMS-HAM helemaal vol, denk dit keer was het slechts voor de helft.

Ook voor de toekomstige vluchten zie veel meer plaatsen vrij in de app bij stoelkeuze.

Ik ben benieuwd of alle luchtvaartmaatschapijen deze tijd ongeschonden doorkomen. Kan me voorstellen dat voor een Alitalia dit toch wel het laatste duwtje kan zijn

17. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Alitalia is toast!

Verder is een situatie als dit ook een goed moment loyaliteit richting airlines, hotels e.d. te bekijken. Hoe men omgaat met mogelijk herboekingen, travel wavers en terugbetalingen zal zeker voor mij een grote rol spelen hoe ik in de toekomst mijn reizen boek.

18. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Als ik dit weekend maar kan vliegen :p

beuse242 vindt dit leuk.
  19. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Zie je grote verschillen tussen de maatschappijen?

20. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Zeker, maar situatie verandert dagelijks en het is nog te vroeg conclusies te trekken.

Deel Deze Pagina