InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Ik woon in Drenthe en werk in Groningen. Het zal je verbazen hoeveel mensen dagelijks of enkele keren per week zich verplaatsen naar de randstad voor het werk. Kennis uit het dorp is ook klm'er en heeft meestal longhaul trips. Andere kennis is piloot en heeft appartement in a'dam vliegt 3 dagen intra-europe en gaat dan weer terug naar zijn werk op de boerderij.
     
  2. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Dat is opmerkelijk; wellicht (oudere) arbeidsvoorwaarde? Een bevriende Transavia stewardess "moest" op max 1 uur afstand van AMS wonen.
     
    PennyDreadful en Grouchy vinden dit leuk.
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.957
    Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Ook Antwerpen hoor je nog wel. En als je ernaar vraagt blijkt dat ze eigenlijk door heel Europa (of verder) wonen. Sprak laatst een steward die in Portugal woonde, zijn vrouw vliegt ook voor KLM. Ze positioneren eerst naar AMS en hun werkdag begint dan daar.

    Hee waar kennen we dat van.. eerst uren vliegen om aan je echte vlucht te beginnen om maar KLM te kunnen vliegen..... https://insideflyer.nl/forums/threads/fb-mileage-runs-segmenten-dan-vooral.288/page-92#post-78069

    Het zijn net mensen ;)
     
    VinceG, beuse242, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    760
    Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Regelmatig, herken bijvoorbeeld op m'n AMS-MSP en MSP-AMS Delta legs tegenwoordig altijd wel 2 inflight crew. Veel daarvan zijn ex-Northwest, die hebben genoeg anciënniteit om 6x per maand te bieden op een TATL trip en deze te krijgen. Dan zijn ze voor de rest van de maand klaar. Die kom je elk jaar wel een paar keer tegen. Meeste komen wel effe hoi zeggen, refereren aan voorgaande vluchten, weten m'n voorkeuren of geven/doen wat extra. Met sommige ook nog contact buiten het vliegen om.
    MSP SkyClub hetzelfde verhaal, verder nog wat 'niet vliegende' Delta medewerkers. Domestic ook, het is wel een stuk minder.

    Wat betreft communting, in de USA is het af en toe ook behoorlijk extreem; crew die North-Dakota -> Minneapolis, Florida -> Detroit en Minnesota, Mississippi -> Atlanta, Dallas -> Charlotte doet :eek:.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2019
    PennyDreadful vindt dit leuk.
  5. George1

    George1 Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    Ik zou zeker rij 3 kiezen voor meer privacy en opbergruimte
     
  6. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    287
    Trofeepunten:
    63
    Zeker bij een nachtvlucht is er op het lower deck veel minder verkeer dan boven. De cabine wordt eigenlijk nauwelijks betreden door personeel tijdens het slaapstuk, daar waar boven het verkeer naar de cockpit door blijft lopen. Wij proberen in die toestellen altijd 1J/K te boeken, de rustigste stoelen van het vliegtuig. Als je alleen vliegt, 1A of 4A, de laatste heeft voor 2 WBC stoelen aan ruimte.
     
  7. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    En wat is jullie ervaring met 4E ?
    Ik vlieg over 2 wk KLM 747 WBC in stoel 4E, nachtvlucht. Zou ook nog naar upperdeck kunnen gaan, maar dit leek mij relaxter. Goede aanname?
     
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.957
    Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Als ik alleen vlieg, heeft mijn voorkeur (in volgorde) 1A, 4A, 4E, daarna een tweetje onder of boven. In 4E zit je alleen, maar catering en toiletgangers passeren aan je rechterzijde. Dat zijn max 14 passagiers en op het upperdeck zijn dat er 19, dus inderdaad rustiger.
    Vaak sluit het gordijntje richting economy comfort niet goed aan de zijde van 4E, dus de eco comfort cabine kijkt bij je binnen. Je hebt op 4A/E ook meer geluid uit economy, afhankelijk van wat daar zit op 9ABC natuurlijk.

    Al met al verkies ik 4E ver boven een tweetje op het bovendek.
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.656
    Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Boven, zolang het nog kan. Blijft leuk m.i. Beneden is bijna saai zo stil, tijdens een dagvlucht dan. ‘s Nachts is dat wel prettig.
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  10. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Dank voor jullie adviezen allemaal. Ik heb uiteindelijk voor 3A en B gekozen. Op de heenweg hebben we upperdeck gezeten. Heel relaxed en het is idd alsof je met een klein privévliegtuig vliegt :D.

    Boven zouden we vlakbij het toilet zitten en dat is 's nachts minder prettig. Sowieso.
    Heen zaten we 78 A en B. De achterste rij links op het upper deck. Heel prettig en bijna ongestoord met niks achter je.
     
    Daeni, Tim82 en Daan3 vinden dit leuk.
  11. PierreV

    PierreV Newbie

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Had terug uit Toronto 1 BC geboekt in de 747, wordt ook 787
     
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.908
    Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Als je 100% garantie wilt dat bemanning je herkend, dan moet je naar Kuala Lumpur vliegen en zoals ik altijd pas na 2 dagen verder naar Jakarta. Dan heb je dezelfde bemanning die dit ook doet en aangezien ik eigenlijk altijd dezelfde stoel heb herkent men je wel.

    Binnen Europa kom je zo af en toe dezelfde bemanningsleden tegen, het valt mij op dat in de lounges ik vooral de medewerkers begin te herkennen, want hoewel in Amsterdam men afwisselt van lounge 25 en 52 kom je dezelfde gezichten tegen, wat ook wel weer logisch is natuurlijk.
     
    PennyDreadful vindt dit leuk.
  13. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Over wilde jaren 1950/1960's gesproken. Ik heb voor het eerst (en ook meteen voor het laatst omdat ze met onboard sales stoppen) iets online besteld om aan boord te laten leveren..de Lockheed Constellation ..wil ik al jaren hebben..

    upload_2019-10-12_4-52-38.png
     
    Johan10, VinceG, Urbanjazz en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. PennyDreadful

    PennyDreadful Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Die is ook gaaf..!:)
     
  15. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Kreeg je deze premium stoel standaard (als onderdeel van je reis in BC) of moest je een upgrade doen?
     
  16. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Dank je wel!
    Op YouTube zag ik wat leuke filmpjes. Mooie route ook. Ben echt heel benieuwd. Het duurt nog even maar zal tzt wel mijn belevenissen posten hier!
     
  17. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    806
    Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Klopt, bij BA CityFlyer (LCY vluchten), krijg je nog steeds eten en drinken aan boord. I.t.t. Europese vluchten vanaf LHR of LGW, die zijn buy-on-board.

    Ontbijtje is inderdaad top. :D
     
  18. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik kijk er nu al naar uit haha.
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  19. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Dat schatte ik in n.a.v. de Delta move, maar schijnbaar blijft het intact.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  20. FlyingBlueGold89

    FlyingBlueGold89 Blue Tier

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Ik ben nu bezig met mijn Billrund run en maakt een heel handige fout door mijn koffer met TSA hangslot op slot te doen en de sleutel in de koffer te laten... Natuurlijk gemeld bij security en die hebben het slot met een grote tang opengeknipt. Dus kon weer bij mijn geld enz. Maar de beveiliger checkte vervolgens niet of de koffer ook echt van mij was. Een ieder ander kan met een koffer die op slot zit aankomen maar goed mijn hartslag is weer normaal in elk geval.
     
    westi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina