Die dame op de foto is trouwens een van de weinige lounge agents in 52 die regelmatige bezoekers onthoudt en ook nog eens meedenkt als systemen of verbouwingswerkzaamheden weer eens zorgen voor onverwachte omstandigheden. Ik weet niet hoe ze heet, maar complimenten voor haar inzet de afgelopen maanden! Ze werkt alleen vrijdag t/m maandag helaas.
Gisteren een GOL vlucht genoten van GRU naar EZE. Stoelen in Première. Dikke deken en kussentje beschikbaar. Middelste stoel vrij. Behoorlijk wat beenruimte (ben 1.98). Vriendelijke medewerkers, Portugees, Spaans en redelijk Engelstalig. Warme tosti als maaltijd en chocolade dessert. Ze maken bij inchecken en tijdens vlucht veel en opvallende vermelding van hun KLM en AF partners. Ook Delta. Zelfs in hun magazine. Ondanks dat geen (nog geen) skyteam.
Ik kreeg keurig een mail dat ik geen normale maaltijd moet verwachten vandaag. Wat er ook komt, het zal allicht beter zijn dan dat standaard broodje kaas met saus
Crew heeft op FCO flesjes water en broodje kunnen regelen . Op heenweg waren er alleen stroopkoeken. Geen koffie/thee, water noppes...
Categorie klein leed: balen.. mijn (eco comfort) vlucht van Toronto naar Amsterdam volgend jaar is omgezet van een 747 naar een 787-9. De tweede vlucht die dag is op een 787-10 maar daarvoor zijn inmiddels veel meer punten nodig. Jammer, had nog wel een keertje in de oude dame willen vliegen
Hebben ze goed gedaan. Wij kregen vanuit WAW aleen een stroopwafel en zo'n klein cupje water. Het afval daarentegen kwamen ze wel ophalen met een grote vuilniszak. Ik waande me in een vliegtuig van LOT
Hallo allemaal. Wij vliegen CUR-AMS met KLM. Een 747. In bc. Ik heb de keuze tussen 72 J en K upper deck of 3A en B lower. Wat zouden jullie kiezen en waarom?
Voor de terugvlucht (Nachtvlucht, zou ik kiezen voor 3 A/B, omdat je daar iets minder last hebt van den toiltengangers, want die gaan normaal via het J/K gangpad.) Maar, als je nog nooit boven vlog, zou je net zo goed het bovendek kiezen. Blijft tog een belevenis, die trap omhoog gaan. Let wel op: de trolleys worden boven wel in een aparte gedeelte opgeborgen en waren tijdens onze vlucht buiten berijk voor ons. Beneden waren er wel overhead compartments. Zelf vlogen wij toen AMS-CUR op 77 J/K en terug op 1 J/K lekker ruim en rustig.
Gebeurt wel af en toe. Ik had toen op weg naar LAX in eco comfort de purser weer gezien, van en paar weeken terug en kreeg een “flying dutchman cocktail” van haar, (die normaal alleen in WBC wordt uitgeschonken) omdat zij nog wist, dat ik klagte, dat ik die cocktail nooit aan board kon laten leveren op mijn vluchten naar BSL. Leuk gespreekje gehad later in de galley.
Tickets naar Isle Of Man zijn geboekt. We vliegen het laatste stukje vanaf Londen City met een Saab2000 als ik het goed heb begrepen.
Mee eens, het upperdeck vind ik echt een belevenis. Wij zaten in mei heen en terug op 77J/K. Je hebt het idee dat je in een privé vliegtuig zit. Ik zou weer kiezen voor het upperdeck.
Heb ik ook gedaan, was een leuke vlucht. Kreeg English breakfast op de weg er naar toe met BA. Veel plezier! IOM is tof!
Toevallig gisteren op de terugvlucht vanuit Rome herkende ik de Purser en de captain (zij mij niet overigens ).
Ik heb nog nooit 2x dezelfde crew herkend, maar ik moet ook bekennen dat ik er niet goed op let, en dat door het uniform en bepaalde manier van doen personeel al snel op elkaar lijkt. Het valt me trouwens op dat KLM cabin crew tot ver in het land lijkt te wonen; ik reis ook veel per trein voor mijn werk en zie bv ook geregeld in plaatsen als Assen, Bergen op Zoom, Maastricht en bv Apeldoorn KLM stewardessen op het perron staan met hun koffer. Echt praktisch lijkt me dat niet.
Niet aan boord de crew herkend, wel een tijdje geleden in hetzelfde hotel in Jo'burg. Toch leuk om even een praatje te maken bij het ontbijt met de crew van de dag er voor.
Dat heb ik ook een keer gehad. 2 jaar geleden kwam ik in het IC in Boekarest op de dag van aankomst de KLM crew tegen waarmee ik enkele uren geleden had gevlogen. Even mee zitten praten in de lobby.