De vraag is natuurlijk of de beveiliger ook enig recht had om te controleren of de handbagage van jouw is. Daarnaast, hoe vaak denk je dat een dergelijk verzoek komt, dit klinkt als een redelijk plausibel verhaal en als men je niet helpt en je hebt de koffer al in je bezit zou je die natuurlijk ook zelf ergens kunnen opensnijden als deze niet van jouw is of zelf ergens een tang kopen. Vergeet ook niet dat op een luchthaven het allemaal niet zo anoniem is als het lijkt. Door middel van camera's al dan niet in combinatie met boarding passen die gescand worden kan men meer dan je denkt.
Ja ik had dat ook aangegeven maar hij kwam met een grote tang terug. Toen het slot los was vond ik het verder helemaal prima haha
Vandaag een overstap van 4 uur op Cdg naar Ams. Ik vraag altijd of ik een vlucht eerder mag. Dit keer is het gelukt.
Pff, dat scheelt soms he. Veelal vind ik het wel leuk om even te blijven hangen, maar soms wil je ook gewoon direct door.. Fijn dat het gelukt is deze keer.
Standaard als onderdeel van BC. Je kunt vooraf niets zien of selecteren. Bij check-in heb je ze opeens. Wijzigen (zelf) kan ook niet.
Voor de geïnteresseerde het is weer eens mogelijk je aan te melden bij e-rewards. Dit kan je punten verlengen bij o.a Hilton,Accor en IHG. Sommige airlines doen ook mee.
Heb dit via Accor ontvangen, maar wat levert het nou precies op? Qua aantal miles/rewards? Ik heb eerder de neiging er niet aan te beginnen.
Per partner verschilt het wel KLM is 500/1000/2000 miles Hilton 1000/4500/7000 pts IHG 1000/2200/4000 pts Accor 275/625/1000 pts Dit is per 2000/4000/6000 opinion pts bij E-Rewards. Gemiddelde enquête is tussen de 50 en 500 pts afhankelijk van tijd die het kost om in te vullen.
Dat is absoluut géén vraag, maar een feit. Het is verboden om met andere bagage dan je eigen te vliegen en ze mogen alles controleren. Je gaat daarmee akkoord bij het boeken van een ticket: 10.1.1 Verplichtingen van de Passagier (a) Passagiers verklaren volledig bekend te zijn met de inhoud van hun gehele Bagage. (b) Passagiers verbinden zich hun Bagage vanaf het moment van inpakken niet zonder toezicht te laten en geen voorwerpen te accepteren van andere Passagiers of personen. (c) Passagiers verbinden zich niet te reizen met Bagage die hen is toevertrouwd door derden. Verderop in de voorwaarden staat ook nog dat het 'niet onderwerpen aan een onderzoek' van die bagage, in of zonder jouw aanwezigheid, jij of je bagage gewoon geweigerd kunnen worden.
De verplichtingen van de passagier geven nog niet de rechtsgeldigheid aan de beveiliger om vast te stellen of de bagage tot de passagier toebehoord. Wat de beveiliger kan en mag doen is de bagage controleren, en inderdaad, dan mag men alles controleren en wanneer je dat zal weigeren zal de toegang van jouw en je bagage ontzegt worden. Maar dat is wel wat anders dan vaststellen of die bagage al dan niet van jouw is. Die taak is, in Nederland, voorbehouden aan de Marechaussee of Douane.
Dat bovenstaande is volgens mij alleen van toepassing wanneer KLM je operating carrier is. Wel lachen van ze dat je vriendin niks mag inpakken voor je en vice versa, een 4 jarige niks mag accepteren van mama/papa, je werkgever niks mee mag geven enzovoort.
Je hele post is natuurlijk totale onzin, want de overheid heeft helemaal niets te maken met afspraken tussen jou en KLM. Als de incheckdame van KLM jou vraagt of je je bagage zelf ingepakt hebt en je zegt tegen die dame: daar geef ik geen antwoord op, haal de marechaussee maar (uberhaupt: marechaussee, hoe dan?? die gaan niet over goederen), reken maar dat KLM je ticket gewoon annuleert. Er staat gewoon in de voorwaarden dat KLM helemaal zelfstandig je bagage mag doorzoeken, iedereen met een KLM op Schiphol-jasje mag dat dus op verzoek van KLM. "Vervoerder kan de Bagage (...) scannen of doorzoeken (...) Indien de Passagier niet met een dergelijk verzoek instemt, kan Vervoerder het vervoer van de Passagier en diens Bagage weigeren."